Evo što morate napraviti ako kupite neispravan proizvod, a trgovac ne želi vratiti novac ili ga zamijeniti

Autor: Poslovni.hr , 05. svibanj 2022. u 09:31
Foto: pixabay

Trgovac je za materijalne nedostatke proizvoda odgovoran do dvije godine od dana prodaje.

Koliko vam se puta dogodilo da kupite neki proizvod, utvrdite mu nedostatak ili kvar, odete do trgovine ili mjesta gdje ste ga kupili, a trgovac vam ne nudi ni povrat novca, niti nudi proizvod za zamjenu? Provjerili smo u Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača što učiniti u toj situaciji.

Iz Hrvatske udruge za zaštitu potrošača kažu da se reklamacija uvijek šalje trgovcu kod kojega je proizvod kupljen, a da je on, prema Zakonu o zaštiti potrošača, na tu reklamaciju dužan odgovoriti u roku od 15 dana. “Ukoliko ne odgovori ili nismo zadovoljni odgovorom, treba poslati prijavu državnim inspektorima”, rekli su nam.

U kojim slučajevima imate pravo na zamjenu ili povrat novca?

Pravo na zamjenu proizvoda imate kad proizvod koji ste kupili ima materijalni nedostatak, ali ako trgovac nema proizvod za zamjenu, onda mora vratiti novac. “Potrošač ne bi trebao čekati nekoliko godina da trgovac nabavi proizvod”, kažu iz udruge za zaštitu potrošača.

Kad je riječ o materijalnom nedostatku proizvoda, potrošač ima pravo na njegovu zamjenu ili popravak, a sam odlučuje o tome što želi.

“Prema članku 43.stavak 5. i 6. Zakona o zaštiti potrošača – ZZP (NN 41/2014) i Zakonu o obveznim odnosima-ZOO (NN 35/2005 i izmjenama 126/21) i članku 410., ako proizvod ima materijalni nedostatak (ZOO čl.401.) imate pravo u tijeku cijelog jamstvenog roka, odnosno do dvije godine od dana prodaje proizvoda da vam trgovac proizvod treba prema vašem zahtjevu zamijeniti, popraviti, sniziti cijenu, o čemu vi određujete redoslijed. U slučaju da to trgovac ne želi, imate pravo raskinuti ugovor i tražiti povrat novca”, kažu nam iz udruge za zaštitu potrošača.

Zamjenu ili popravak proizvoda rješavate jednim pisanim prigovorom trgovcu.

Što ako trgovac traži da pregleda proizvod?

Međutim, ukoliko trgovac traži da servis pregleda proizvod, vi u potvrdi o predaji proizvoda inzistirajte da se napiše “ne želim popravak”, a ako traže dokumentaciju, sve fotokopirajte da ne biste ostali bez dokaza, savjetuju iz Udruge.

“Ukoliko se radi o neznatnom kvaru, potrošač ima pravo na popravak. Ukoliko trgovac ne želi postupiti po vašem zahtjevu, napišite mu i pošaljite preporučeno pismo s povratnicom u kojem ćete zahtijevati povrat novca u određenom roku. Mora vam odgovoriti u roku 15 dana, a ako to ne učini, prijavite ga državnim inspektorima”, kažu iz Udruge.

Gdje prijaviti?

Kad ti rokovi prođu, savjetuju iz Hrvatske udruge za zaštitu prava potrošača, trgovca možete prijaviti bilo pisanim putem na adresu: Državni inspektorat, Šubićeva 29, 10.000 Zagreb ili telefonom na broj: (01) 237 5100. Putem interneta prijaviti možete putem ove internetske stranice, odnosno mailom na: pisarnica.dirh@dirh.hr ; info@dirh.hr.

Trgovac je za materijalne nedostatke proizvoda odgovoran do dvije godine od dana prodaje. “Ako je nedostatak neznatan, kupac nema pravo na raskid ugovora, ali mu pripadaju druga prava iz odgovornosti za materijalne nedostatke uključujući i pravo na popravljanje štete”, rekli su nam iz udruge.

Što kaže zakon?

Važno je napomenuti da prema Zakonu o obveznim odnosima, kupac koji je pravodobno i uredno obavijestio prodavatelja o nedostatku na proizvodu, ovlašten je od prodavatelja zahtijevati uklanjanje nedostatka, zamjenu za uređaj bez nedostatka, sniženje cijene ili zahtijevati raskid ugovora.

“U svakom od tih slučajeva kupac ima pravo i na popravljanje štete prema općim pravilima o odgovornosti za štetu, uključujući i štetu koju je zbog nedostatka stvari pretrpio na drugim svojim dobrima. Prilikom ostvarivanja prava na uklanjanje nedostatka kupac ima pravo izbora između popravka i zamjene stvari, osim ako bi odabrani način uklanjanja nedostatka bio nemoguć ili ako bi njime u odnosu na drugi način uklanjanja nedostatka prodavatelju nastali nerazmjerni troškovi uzimajući u obzir sve okolnosti, a osobito vrijednost stvari bez nedostatka, značaj nedostatka i pitanje može li se popravak odnosno zamjena obaviti bez znatnih neugodnosti za kupca”, stoji u zakonu.

“Kupac ima pravo na sniženje cijene ili na raskid ugovora tek ako prodavatelj nije uklonio nedostatak, ili je to odbio učiniti ili nije uklonio nedostatak u skladu s člankom 410.a stavcima 2. i 3. ovoga Zakona, ako nedostatak postoji unatoč pokušaju prodavatelja da ga ukloni odnosno ako je prodavatelj izjavio da neće ukloniti nedostatak ili iz okolnosti očito proizlazi da neće ukloniti nedostatak u razumnom roku ili bez znatnih neugodnosti za kupca te ako je nedostatak tako ozbiljan da opravdava trenutačno sniženje cijene ili raskid ugovora”, piše u Zakonu o obveznim odnosima.

Komentirajte prvi

New Report

Close