Hrvati i dalje kao prvu destinaciju za odmor biraju Lijepu našu, većina rezervacija je iz kontinentalnog dijela Hrvatske, a tek u vrlo malom postotku za odmor biraju zemlje poput Grčke, Turske i Tunisa. Pokazuju to statistike turističke agencije Arriva travel. U prosjeku domaći gosti, odnosno četveročlana obitelj, na smještaj potroši oko 9400 kuna, borave najviše sedam noćenja, plaćaju najčešće karticama na rate te uglavnom putuju osobnim automobilom, a 20% organiziranim autobusnim prijevozom. Iz Arrive travel napominju kako je jedan od trendova koji se javio uslijed pandemije da klijenti pri rezervaciji ljetovanja žele odraditi cijeli proces od upita do uplate elektronskim putem što prije korone nije bio slučaj.
„Prije korone su putnici inzistirali na osobnom kontaktu s nama, dok im je danas dovoljna komunikacija telefonom ili e-mailom. Isto tako, pri ugovaranju ljetovanja u Hrvatskoj, novi trend je da klijenti češće ugovaraju policu od otkaza putovanja što isto prije pandemije nije bio slučaj“, ističe Tamara Černeka, direktorica turističke agencije Arriva travel te napominje kako turisti više ne traže izolirana mjesta kao što su tražili u prethodne dvije godine. Razlika u odnosu na 2020. i 2021. je i u potražnji za aviokartama prema europskim destinacijama. Naime, porast kupljenih karti za europske metropole u odnosu na 2019. god je čak 80% što u Arrivi travel pravdaju pojačanom željom putnika na nadoknade sve ono što u prethodne dvije godine nisu mogli posjetiti. Vraćaju se i kruzeri koji plove Mediteranom, no za većinu njih još uvijek su potrebne važeće Covid potvrde.
Što se pak tiče mjesta u koja domaći gosti putuju u Hrvatskoj, najtraženije destinacije za putnike iz Istočne Hrvatske su Crikvenička rivijera zbog geografske blizine te Makarska rivijera zbog prirodnih ljepota.
„Po pitanju brojki i prihoda, ova ljetna sezona će sigurno biti na 80% rekordne 2019. Teško je reći hoće li ju dostići ili premašiti jer najveći broj kupaca rezerviraju u zadnjem trenutku, dakle par dana prije polaska. Oni koji se pritom nadaju ultra last minute popustima, bit će razočarani, jer ih nema, i po svemu sudeći neće ih ni biti. Svi kapaciteti na Jadranu su jako dobro popunjeni, kako u top sezoni, ali čak i za postsezonu. Naime, pred i postsezonu odlično popunjavaju školske grupe koje Jadran i dalje biraju za svoje odredište“, ističe Tamara Černeka.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu