Hrvatske tvrtke koje su donirale najviše hrane u prošloj, 2021. godini su Sana delikatese, Dukat i Konzum. Za svoje humanitarno djelovanje i društveno odgovorno poslovanje primili su priznanje “Najdonator”, koje petu godinu zaredom dodjeljuju Mreža hrane i europarlamentarka Biljana Borzan.
“Čestitke nagrađenim tvrtkama i njihovim radnicima na izvanrednoj društveno odgovornosti. Ovim priznanjem želimo pokazati da postoje tvrtke koje su iznimno humanitarno angažirane i želimo da građani znaju koje su to tvrtke. Posebno mi je drago što vrijednost donirane hrane u Hrvatskoj postojano raste i nadam se da “Najdonator” doprinosi tom trendu. Zadnjih godina smo stalno u nekoj vrsti krize, a u teškim vremenima donirana hrana mnogima znači razliku između gladi i toplog obroka” , izjavila je potpredsjednica europskih Socijalista i demokrata Biljana Borzan.
Prema podacima Porezne uprave, ukupna prodajna vrijednost donirane hrane bez PDV-a u 2021. godini iznosila je 27.610.857,12. Radi se o određenom smanjenju iznosa u odnosu na 2020. godinu, kada je prijavljeno 29 milijuna kuna donacija. No, ako se usporedi s 20 milijuna kuna koliko je donirano 2019., ipak se radi o značajnom povećanju.
“Nadamo se kako je ovo posljednja godina dodjele priznanja Najdonator bez da u Hrvatskoj postoji Banka hrane. Mnogo toga se pokrenulo, više se donira, a ova nagrada je jedan od važnih kotačića u cijelom tom procesu. Današnji laureati pokazuju da se to može i da je poželjno donirati hranu. U posljednjih 8 godina, mnogo toga je učinjeno i hvala Biljani Borzan i njezinom uredu, Ministarstvu poljoprivrede, donatorima i svima onima koji su nas doveli ovdje gdje jesmo – pred otvaranjem Banke hrane. Nadamo se da smo i mi malo tome doprinijeli”, kazao je koordinator Mreže hrane Zoran Grozdanov.
Konzum i Dukat su petu godinu za redom najveći donatori među velikim tvrtkama. U kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki Sana delikatese treći put za redom prima priznanje.
Predstavnici nagrađenih tvrtki su na godinu dana dobili pravo korištenja titule “Najdonator” i službenog logotipa. Dobili su i statuu čiji je dizajn, kao i onaj logotipa, izabran na natječaju na kojem je pobijedio mladi dizajner Mirko Tivanovac.
Najveći donator u kategoriji mikro, malih i srednjih tvrtki, Sana delikatese, prošle godine je donirao hranu prodajne vrijednosti 88.073 kuna bez PDV-a, što čini 1.18 posto godišnjeg prihoda tvrtke.
“Za male tvrtke kao što je Sana uz fokus na razvoj i kvalitetu poslovanja važno je njegovati i svjesnost o društveno odgovornom poslovanju. Mi se trudimo stvarati i održavati tu kulturu od početka poslovanja. Iako je ponekad organizacija doniranja zahtjevna te stvara dodatne troškove, ipak su svi članovi Sana tima izuzetno ponosni što to uspijevamo. Iza vrijednosti donirane hrane stoji značajan angažman i trud naših radnika jer je donirana hrana spašena prije isteka roka valjanosti. Na ovaj način smo dvostruko ponosni jer, ne samo što smo hranu donirali onima kojima je najpotrebnije, već brinemo i o okolišu. Kvaliteta proizvoda, briga za dobrobit ljudi i okoliša, uz zadovoljstvo naših radnika, osnovni su ciljevi poslovanja Sane”, kazala je direktorica tvrtke Silvija Repić.
Dukat je u prošloj godini donirao hranu prodajne vrijednosti 2.071.271 kuna bez PDV-a, što je među velikim tvrtkama najveća ukupna vrijednost donacija hrane u odnosu na godišnji prihod.
“Ponosni smo na naše dvije važne uloge: najveći smo proizvođač mlijeka i mliječnih proizvoda i istovremeno lider u doniranju hrane među domaćim prehrambenim tvrtkama. Tim više što ovo, peto priznanje u nizu, primamo u godini u kojoj obilježavamo 110 godina Dukatove posvećenosti mlijeku. Ono potvrđuje i da smo posvećeni pomaganju potrebitima na čije stolove donosimo milijun mliječnih obroka godišnje. Od 2015. donirali smo 1605 tona hrane, a samo lani 187 tona dok je ukupna vrijednost naših donacija dosegla 22 milijuna kuna. A iza brojeva stoje ljudi: 52 tisuće potrebitih i 20-ak naših zaposlenika koji im redovito isporučuju donacije” , izjavila je Kristina Klarić Rubčić, voditeljica Korporativnih komunikacija Dukata.
Konzum je u 2021. donirao hrane prodajne vrijednosti 7.087.523 kuna bez PDV-a, što je najveća ukupna vrijednost donacija hrane među velikim tvrtkama u Hrvatskoj. U ime Konzuma nagradu je preuzela Mira Kraljić, voditeljica Odjela zaštite okoliša i prirode, a dodatno je Ivana Džakula, direktorica Sektora poslovne podrške istaknula:
“Kao jedna od najvećih kompanija u Hrvatskoj svjesni smo svojeg utjecaja te smatramo da ga trebamo koristiti za stvaranje boljeg i prosperitetnijeg društva, a ova titula samo nam je dodatna motivacija da nam doniranje hrane i dalje ostane prioritet. Sve to ne bi bilo moguće bez naših kolegica i kolega koji predano sudjeluju u našem donacijskom programu, kao ni bez humanitarnih udruga i partnera s kojima zajedno brinemo da hrana dospije potrebitima.”
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu