Različiti automobili služe u različite svrhe pa se njihova kilometraža nakon nekoliko godina može značajno razlikovati. Međutim, mali oglasnici puni su vozila s malom kilometražom po sumnjivo pristupačnim cijenama, što postavlja pitanje o ispravnosti njihovog brojača kilometara. Tvrtka za obradu podataka o automobilima carVertical provela je istraživanje u Hrvatskoj kako si saznala prosječnu kilometražu određenih marki automobila u državi i kako bi vozači mogli usporediti rezultate s kilometražom automobila koje voze.
Automobili s velikom kilometražom sa sobom nose dodatne rizike
Automobili s velikom kilometražom obično koštaju manje, pa su mnogi kupci u iskušenju da kupe takve vozila i uštede novac. No, ova je odluka rizična jer mnogi dijelovi mogu biti istrošeni i automobil se može pokvariti u bilo kojem trenutku.
Iako brojač kilometara vozila pokazuje njegovo stanje i moguću cijenu, njime se može lako manipulirati. Prevaranti smanjuju kilometražu kako bi prodali automobil za veću cijenu nego što zapravo vrijedi.
“Posjedovanje vozila sa znatno većom kilometražom od tržišnog prosjeka može biti manje predvidljivo u smislu troškova jer je veća šansa da će se dijelovi automobila pokvariti. Međutim, automobil s originalnom kilometražom uvijek će koštati više od automobila s vraćenim brojačem kilometara”, sugerira Matas Buzelis, stručnjak za automobile i voditelj komunikacija u carVerticalu.
Zašto neka vozila imaju veću prosječnu kilometražu
Među automobilima proizvedenim 2008. godine koji su provjereni na carVerticalu u Hrvatskoj, Audi (204 915 km), Mercedes-Benz (196 068 km) i Škoda (189 739 km) imaju najveću prosječnu kilometražu. Kada govorimo o automobilima starim deset godina, proizvedenim 2013. godine, najveću kilometražu ima Škoda (162 165 km), a slijede ju Mercedes-Benz (160 648 km) i BMW (155 851 km).
eđu automobilima starim pet godina, proizvedenim 2018. godine, Škoda također zauzima prvo mjesto (116 531 km), a slijede ju Opel (108 612 km) i Peugeot (98 798 km).
Luksuzni automobili popularni su u državama s dobro razvijenom cestovnom infrastrukturom. Vozači koji prelaze velike udaljenosti često se odlučuju za vrhunska vozila jer ih je lakše voziti na dužim putovanjima, dok će u gradskim sredinama čak i automobili ekonomske klase izvrsno odraditi svoj posao.
Automobili Mercedes-Benz, Audi i BMW dobro su prilagođeni dugim putovanjima zbog svoje posvećenosti udobnosti, sigurnosti i tehnologiji. Ove marke obično nude udobna sjedala, napredne sustave pomoći vozaču i inovativne opcije zabave koje duge vožnje mogu učiniti ugodnijima.
Kilometraža može utjecati na prodajnu cijenu
Među automobilima proizvedenim 2008. godine, Peugeot ima najmanju kilometražu (127 111 km), a odmah iza su Nissan (145 786 km) i Mazda (145 904 km). Situacija se mijenja kod novijih automobila proizvedenih 2013. godine, gdje Nissan preuzima vodstvo sa 109 398 km nakon prvih deset godina korištenja. Peugeot u prosjeku ima 123 448 km na brojaču kilometara, a Toyota 127 566 km.
Mazda ima najmanju kilometražu među automobilima koji su izašli iz tvornice 2018. – 37 200 km, a slijede ju Toyota (48 561 km) i Nissan (77 030 km).
Ako je kilometraža vozila znatno veća od prosječne kilometraže tipične za njegovu marku, vlasnik bi trebao razmisliti o prodaji takvog vozila. Očitanje brojača kilometara povezano je s pouzdanošću – istrošeni dijelovi zahtijevaju više održavanja, što dovodi do skupih popravaka.
Metodologija
Istraživanje carVerticala provjerilo je stvarna izvješća o povijesti automobila koja su zatražili korisnici platforme između siječanj 2023. i listopada 2023.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu