Europska željeznička agencija (ERA) u budućnosti će dobiti značajniju poziciju i funkcionirat će po principu 'sve na jednom mjestu, piše Novi list. Europska komisija je nedavno usvojila 4. željeznički paket, set od šest zakonskih prijedloga, kojim se jača uloga ERA-e. Standardi koje će ERA donositi i certifikati koje će izdavati željezničkim operaterima vrijedit će na svim europskim željeznicama.
Europska komisija želi smanjiti administrativne troškove željezničkih tvrtki te olakšati ulazak novih operatera na tržište, jer trenutačno dobrenja operaterima kao i sigurnosna rješenja izdaju zemlje članice Europske unije. Od konca 2019. godine, predlaže se potpuna liberalizacija domaćeg putničkog željezničkog prijevoza,pa će željezničke kompanije moći će ponuditi svoje usluge diljem EU.
Prema tome, HŽ Putnički prijevoz u budućnosti bi mogao u nekoj europskoj zemlji ponuditi konkurentsku komercijalnu putničku uslugu ili sudjelovati na natječaju za ugovore o javnim uslugama željezničkog prijevoza. Osim što bi HŽ Putnički prijevoz mogao voziti neku lokalnu liniju u Italiji, Austriji ili kojoj udaljenijoj zemlji EU, tako bi i operateri iz tih zemalja mogli potući HŽ Putnički prijevoz na domaćem terenu, piše Novi list. Hrvatska još samo pet mjeseci ima zatvoreno tržište željezničkih usluga, tako da bi se novi igrači, i to prije svega u teretnom prijevozu, mogli pojaviti ulaskom u EU. Ukoliko HŽ želi konkurirati u željezničkom prometu prije svega mora provesti modernizaciju.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.ha ha … zabavan članak
pa da im ispadaju iz tračnica po Europi
Uključite se u raspravu