Kupnja i uvoz odnosno unos automobila s dizelskim motorima u Hrvatsku su unatrag godinu dana sve kompliciraniji. S jedne strane ovaj pogon sve manje ima udjela zbog straha kupaca od strogih regulativa, a istovremeno se na zapadnim tržištima, s kojih dolazi glavnina rabljenih automobila, događa manjak dizelskih pogona, piše HAK revija.
U prvih šest ovogodišnjih mjeseci dizeli su u Hrvatskoj u prodaji novih automobila imali udio od samo 25,8 posto, prošlu 2020. godinu završili su na 34,8 posto, u 2019. su imali udio 35,1 posto, u 2018. 42,7 posto, a u 2017. godini udio je bio 54,8 posto. Dakle, udio im se rapidno smanjuje, a trend je isti u mnogim zapadnoeuropskim zemljama.
Prije nešto više od godinu dana mnoge države poput Njemačke, Francuske i Španjolske u potpunosti su prekinule proizvodnju novih automobila, zbog širenja i pandemije koronavirusa. Posljedice takve odluke osjećaju i domaći auto saloni koji se bave uvozom rabljenih automobila iz Zapadne Europe.
Uz manjak automobila i veću potražnju automatski rastu i cijene automobila, što znači da je dizelima porasla cijena – u prosjeku za 13 posto u odnosu na lipanj 2020. Totalno suprotno od očekivanja tijekom proteklih godina.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu