Visoki upravni sud RH usvojio je tužbeni zahtjev Europlakata i tako je 16. listopada, šest godina poslije donošenja, prestala važiti sporna odluka zagrebačke Gradske skupštine da je vanjsko oglašavanje na nekretninama u vlasništvu Grada komunalna djelatnost.
O posljedicama presude za biznis očitovao nam se Europlakat (iz JC Decaux Grupe), no i ne njegov najveći konkurent Zagreb Plakat. Njegovi su, pak, suvlasnici domaći igrači: Zagrebački holding i privatna tvrtka Media u vlasništvu Agrokora, dok je navodno iz projekta na samom početku, u rujnu 2008., izišao Europress holding. "Pozdravljamo odluku Visokoga upravnoga suda te se nadamo da će svi sudionici na tržištu vanjskoga oglašavanja naći zajednički jezik kako bi Grad Zagreb po pitanju komunalne opreme izgledao kao i svaki drugi uređeni grad Srednje Europe", poručili su iz Europlakata.
3,84milijuna
kuna dobiti imao je lani Zagreb Plakat
Ljubičić bez izbora
Tvrtku vodi tročlana Uprava, uz dva Austrijanca, u njoj je Hrvoje Prkačin, bivši zaposlenik Konzuma, ujedno bivši član Uprave Medije. Na istoj funkciji u obje tvrtke Prkačin je usporedno bio neko vrijeme u sklopu namjere da Europlakat preuzme i tvrtku Media i Agrokorov udio u Zagreb Plakatu, što mu 2010. nije uspjelo. No, sudska presuda, kao i pomirljivi ton Prkačina, odnosno odjela za marketing Europlakata, otvaraju pitanje hoće li ZG Holding sad biti prisiljen napustiti taj biznis. Pitanje je i je li Agrokor ponovo zaintereseran svoj udio prodati Europlakatu. Slobodan Ljubičić, nova poslovna desna ruka Milana Bandića, upravo je postao i novi šef Nadzornog odbora Zagreb Plakata.
Stoga je najpozvanija osoba za planove tvrtke. No, do Ljubičića nismo uspjeli doći, pa ostaje pitanje hoće li pored aktualnog restrukturiranja ZG holding svoj udio u Zagreb Plakatu ponuditi na prodaju jer, evidentno, nije riječ o komunalnim poslovima. Naši pravnički izvori tvrde da pod utjecajem sudske odluke to ne bi smjelo biti dvojbeno te da slijedi nova stranica u odnosima Grada Zagreba u korist privatnih poduzetnika. Čini se da se Europlakatu potencijalno otvara šansa za širenje biznisa u Zagrebu, gdje on navodno nema u najmu više nijedan gradski objekt. I Europlakat i Zagreb Plakat, unatoč recesiji, lani su ostvarili višemilijunsku dobit. Zagreb Plakat je imao 3,84 milijuna dobiti, a Europlakat 4,49 milijuna, odnosno nakon konsolidacije je dobit iznosila 3,1 milijuna.
Pravna kvaka
Atipično je da je Europlakat sudski pobijedio na Visokom upravom sudu s obzirom na to da je prijedlog za ocjenu ustavnosti podnio Ustavnom sudu. Zatražio je poništenje odluke Skupštine kojom je djelatnost oglašavanja na javnim površinama i nekretninama u vlasništvu Zagreba proglašena komunalnom djelatnošću protivno članku 1. st. 2. Zakona o komunalnom gospodarstvu. No, Ustavni sud je predmet ustupio Visokom upravnom sudu, koji nije nadležan poništiti akt, nego ga može ukinuti. Tako se pravne posljedice ne proizvode retroaktivno. Da je odlučivao Ustavni sud, tvrde pravnici, Europlakat bi mogao regresirati štetu zbog smanjenih prihoda zbog prestanka ugovora s Gradom Zagrebom s kojim je poslove nastavilo voditi Zagreb Plakat.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu