Europski turizam izgubit će oko milijardu dolara prihoda zbog terorističkih napada u Parizu, procijenila je u svojoj analizi Svjetska turistička organizacija (UNWTO).
Ustvrdili su tako da je samo promet pariškog hotelskog i ugostiteljskog sektora u ovoj godini pao za 30-40 posto, dok aviokompanije nakon napada bilježe pad rezervacija za 27 posto, pa je Air France KLM zbog straha od terorističkih napada do sad izgubio oko 50 milijuna eura. Analitičari se doduše ne boje za budućnost velikih organizatotra putovanja i financijski stabilnih kompanija poput TUI-a, Carnivala ili pak Ryanaira. Industrija se prilagođava tako da traži nove, sigurnije i financijski stabilnije destinacije, a jednako ponašanje se očekuje od investitora.
TUI je svoje popularne ali nesigurne destinacije poput Tunisa ili Egipta zamijenio Kanarskim otocima i Ciprom, grupa On The Beach fokusirala se na Španjolsku, Portugal i Kanare. Zračne kompanije pak iskoristit će pad cijena goriva za rezanje cijena karata kako bi privukli putnike. Domaćim turističkim agencija u prvim danima nakon terorističkih napada prodaja je također pala, zbog čega je trebalo uložiti dodatne napore da klijente potaknu na putovanja, dodatnim pogodnostima i popustima na putovanja. "Otkazali smo ovogodišnje polaske za Pariz i usmjerili se na stabilne destinacije, no moramo napomenuti kako će se Pariz vrlo lako ponovno pozicionirati zahvaljujući svom turističkom statusu", kažu u Atlasu.
U Atlasovoj ponudi europskih putovanja sam Pariz čini oko 5 posto prometa. U Atlasu ističu da su već lani napravili pomak u produkcijskom pristupu. "Prateći trendove, u želji da se dodatno pozicioniramo kao turoperator, klijentima smo ponudili nove destinacije, vikend chartere za destinacije koje su teže dostupne redovnim linijama. Taj se smjer pokazao odličnim, jer iako su klasične city break destinacije poput Londona i Pariza tradicionalno tražene, tržište od turoperatora traži novitete i otkrivanje manje znanih i teže dostupnih destinacija. Tako prema dosadašnjim pokazateljima vjerujemo da ćemo gubitke na Parizu nadoknaditi drugim operacijama poput chartera za Rovaniemi, Palmu de Mallorcu, Portugal, Maltu, Barcelonu.
U posljednjih tjedan dana potražnja znatno raste, čemu je sigurno pridonijela pozitivna klima oko adventa u Zagrebu i blagdanskog ozračja", kažu u Atlasu. Ivan Pukšar iz Kompasa Zagreb najveću navalu na zimska putovanja očekuje idućeg tjedna. U Kompasu se do sad najviše tražila Barcelona charterom te kombinacija Madrid i Andaluzija, kao i Portugal. "Europski turizam pati zbog događaja u Parizu, jednako onako kako je patio američki u vrijeme napada na New York. Međutim, američka je Vlada tada dala potpore svojoj turističkoj industriji, i moralno i financijski, kako bi ju ponovno podigla na noge. Do sada nisam zapazio da bi Evropa to isto učinila za svoj turizam, a pogotovo ne Hrvatska", kaže Pukšar.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu