U ovu godinu, koju se smatra prijelomnom za uspjeh procesa restrukturiranja velikih domaćih brodogradilišta, na globalnoj se razini ulazi s nešto povoljnijim vijestima o novim poslovima od onih koje su od 2008. obilježavale taj proizvodni sektor.
Svjetska knjiga narudžbi krajem prošle godine nastavila je rasti, što je trend koji se blago počeo osjećati 2013., a kako prenosi Hrvatska brodogradnja Jadranbrod, u knjizi narudžbi bio je ukupno 5531 brod. Europska brodogradilišta nakon Kine i Južne Koreje, koje i dalje dominiraju, drže treću poziciju po vrijednosti brodova u svjetskoj knjizi narudžbi. Ukupna vrijednost ugovorenih brodova u europskim brodogradilištima bila je 35,4 milijarde američkih dolara ili oko 12 posto narudžbi. Hrvatsko učešće u tome skromnih je 1,3 milijarde USD, koliko je krajem prošle godine bila vrijednost ugovorenih brodova u našim brodogradilištima.
Ovdašnjim škverovima biti će i dalje teško konkurirati u uvjetima kada Kina i J. Koreja nastavljaju pružati snažnu potporu održanju svoje brodograđevne industrije. U Kini tako od oko 1600 brodogradilišta njih će 51 dobivati konkretnu pomoć države, od smanjenja izvoznih davanja do povoljnih bankovnih kredita, a sve kineske brodarske kompanije do 2020. po odluci vlade Kine dužne su u svojim flotama poboljšati sigurnosne i ekološke standarde brodova, što će povući i nove narudžbe kod tamošnjih brodogradilišta. Koreja će brodogradnji intenzivno pomagati kroz projekt gradnje offshore objekata i opreme, za što je osigurano i kreditiranje.
Zanimljivu suradnju dogovorili su, pak, Japan i Brazil, o prodaji japanskog "know-how"-a i novih tehnologija, te time unapređenja brazilske brodogradnje. Europska i ruska brodograđevna industrija mogle bi s druge strane osjetiti negativne posljedice uvođenja briselskih sankcija za Rusiju. Procjene su da će time najviše biti pogođeni proizvođači brodske opreme u EU, čiji su klijenti bila ruska brodogradilišta. Od novih trendova HB Jadranbrod ukazuje posebno na sve snažnije pojavljivanje na tržištu brodova s pogonom na LNG, što predstavlja i daljnji smjer razvoja brodskog pogonskog goriva, kao i izrade novih komponenti i opreme za takve brodove.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu