EU nudi odabranim hrvatskim tvrtkama prodor na tržište Južne Koreje i Japana

Autor: Marija Brnić , 05. lipanj 2024. u 12:17
Na korejskom tržištu već su prisutni Kraš, Podravka, Infobip, Orbico..., a DOK-ING ima podružnicu/M. Tironi/PIXSELL

Prilika za inovativne male i srednje poduzetnike unutar zelenog, digitalnog sektora.

Velika strateška novost EU je jači iskorak u Aziju mimo Kine. Potvrdila je to i prije tjedan dana Europska komisija pokretanjem programa EU Business Hub – Japan i Koreja, kojim odabranim tvrtkama planira u naredne četiri godine osigurati proboj na ta dva tržišta, i to inovativnim malim i srednjim poduzetnicima unutar zelenog, digitalnog sektora.

Plan je kroz organizirane misije pripremiti ih za ta tržišta i povezivanje s poslovnim partnerima. Ukupno je planirano da do 2027. oko 1000 poduzetnika prođe kroz taj program, koji bi uz sufinanciran nastup organizirano odlazili na poslovne misije.

U planu je ukupno 20 takvih misija, po 10 u svaku zemlju, a u svakoj misiji će, dakle, odlaziti po 50 poduzetnika. Konkurencija je, drugim riječima, velika i birat će se oni s najvećim potencijalom.

Što Hrvatska sada izvozi u J. Koreju?

Na korejsko tržište najviše se izvoze štapovi, udice i pribor za ribolov, sir i skuta, uređaji za mehanoterapiju, duhan…

Prva misija u Seulu
U provedbi programa koji će financijski poduprijeti EU ključna je mreža Eurochambres, a u okviru nje za hrvatsko područje posao će odrađivati HGK. Poduzetnicima je HGK već i uputio poziv da ih upozna s programom i mogućnostima koje im se otvaraju, a koja će biti organizirana on-line idući tjedan, 10. lipnja. Poznato je i da će prvi odlasci EU poduzetnika u ove dvije azijske zemlje biti u prosincu, a prijave se za sudjelovanje prikuplja do 9. kolovoza za Koreju i 16. prosinca za Japan.

Tvrtkama koje će sudjelovati u programu omogućit će se detaljnu pripremu i upoznavanje sa stanjem na tržištu i dubinsku analizu sektora, osigurat će im i povezivanje s potencijalnim partnerima s kojima će na organiziranom sudjelovanju na poslovnom sajmu imati priliku i održavati B2B razgovore.

Poduzetnicima koji budu odabrani za sudjelovanje u programu, osim upoznavanja s tržištem, sustavom i regulativom u Koreji i Japanu, te kulturom u poslovanju, omogućit će se i besplatan izložbeni prostor i posebna prostorija za vođenje razgovora, prijevodi, te među ostalim i pokrivanje troškova smještaja (do 1000 eura).

Do pandemije imali smo 444 tisuće korejskih turista, lani 146 tisuća, a u prva četiri mjeseca ove godine broj je utrostručen u odnosu na lani/I. Šoban/PIXSELL

Prva misija održava se u Koreji, u vrijeme velikog poslovnog sajma softvera i ICT-a u Seulu (od 2. do 6. prosinca), pa će u fokusu za odabir biti poduzetnici iz industrija koje uključuju poluvodičke i elektroničke komponente, 5G tehnologije, umjetnu inteligenciju, kibernetičku sigurnost i fintech.

Zanimanje za Koreju među svim poduzetnicima koji su vezani uz proizvodnju poluvodiča zasigurno ne manjka nakon što je prije pola godine objavljeno da će ta zemlja, njezine gospodarske perjanice i sama država, pokrenuti tvornicu čipova u koju će se u narednim godinama uslijediti velika ulaganja.

Druga se, pak, poslovna misija u ovoj godini predviđa za Tokio na najvećoj izložbi SEMICON (od 9. do 12. prosinca), a poželjni su sudionici iz redova poduzetnika koji prodaju komponente proizvođačima poluvodičkih uređaja, od konektora do kabela i pumpi, te proizvođači opreme za proizvodnju poluvodiča i tvrtke koje prodaju senzore i elektroničke komponente koje se koriste u takvoj opremi, kao i tvrtke specijalizirane za metal i obradu. Jedan od ključnih kriterija za sudjelovanje u ovim misijama bit će da poduzetnici koji apliciraju posluju najmanje 5 godina.

27

posto rastao je prošle godine hrvatski izvoz u Južnu Koreju

Delegacija već otišla
HGK je, inače, već ‘zasukala’ rukave u suportiranju hrvatskim poduzetnicima u proboju na korejsko tržište. Upravo je delegacija od desetak tvrtki u posjetu tom razvijenom tržištu, na kojemu se i konačno bilježe pomaci u razmjeni roba i usluga. Izvoz je lani porastao gotovo 27%, a još intenzivniji rast bilježi se u prvom kvartalu ove godine. Trend je dobar, no vrijednost je još na razini desetine koju se ostvari na tržištu Japana ili Kine.

Ukupno je lani izvezeno roba vrijednih nešto više od 13 milijuna eura, dok se porast turizma, premda vidljiv, tek očekuje, jer je s pandemijom uslijedio veliki pad. Prije pandemije bilježilo se dolazak 444 tisuće korejskih turista, a lani 146 tisuća, a u prva četiri mjeseca ove godine broj je utrostručen u odnosu na lani (35,5 tisuća).

Svakako pozitivan iskorak, ne samo zbog dolaska turista, je i uspostava izravne avionske linije s Korejom. Inače, glavni izvozni proizvodi na korejsko tržište su štapovi, udice i pribor za ribolov, sir i skuta, te uređaji za mehanoterapiju, duhan, telekomunikacijska oprema i pogonski strojevi i uređaji.

U delegaciji HGK koja je jučer bila u posjetu korejskoj slobodnoj gospodarskoj zoni Incheon Free Economic Zone, u kojoj urede i pogone ima 75 multinacionalnih kompanija iz 15 zemalja, među ostalim Samsung BioLogics, Celltrion, Sartorius, Boeing, BMW and GM, sudjeluju i neke koje su već prisutne na tom tržištu, poput Kraša i Podravke, Orbica i Dizz Concepta, ali i Infobip i PIB Ekstra, međimurska tvrtka koja se bavi izradom modela za ljevaonice.

Inače, na korejskom području zagrebački DOK-ING ima podružnicu, koja tamošnjim kupcima daje podršku u održavanju robota, a svoje proizvode uspijevaju plasirati i Zagrebačka pivovara, Vina Laguna i Zigante svoje tartufe. Jače povezivanje s najmlađom članicom EU prepoznala je i korejska strana – lani je inicirano osnivanje Hrvatsko-korejskog poslovnog kluba, a sada i uspostavljena formalna suradnja s HGK na povezivanju poduzetnika iz dvije zemlje i otvaranju tržišta.

Dominacija tune
U Japan, pak, lani je izvezeno gotovo 59 milijuna eura vrijednih roba, a dominira izvoz tune, na koju se odnosi tri četvrtine ukupnog izvoza. Lani je hrvatski izvoz u tu zemlju bilježio rast od 18%, no ovu godinu vrijednost mu značajno pada, čak za 62% u prva dva mjeseca prema podacima DZS-a.

Broj turista koji dolaze iz Japana značajno je manji od onoga iz Koreje (lani ih je stiglo 36 tisuća, a u prva četiri mjeseca oko 8 tisuća), no trend je svakako pozitivan. Prostora za izlazak i u drugim sektorima ima, jer riječ je o velikom i bogatom tržištu, pa prilike koje se pruža i kroz programe EU valja koristiti.

Komentirajte prvi

New Report

Close