Tržište poštanskih usluga već godinama obilježava velik rast paketnog prometa uz smanjenje broja pismovnih pošiljaka.
U zapadnoeuropskim zemljama pad pismovnih pošiljaka još je izraženiji te iznosi oko 10%, ističu u Hrvatskoj pošti (HP) u svom osvrtu na kretanja u prvom kvartalu 2023. na hrvatskom tržištu poštanskih usluga u kojima je HAKOM iznio više značajki: ostvarenje većih prihoda u odnosu na isto razdoblje 2022. te nastavak rasta broja paketa, uz blago smanjenje ukupnog broja poštanskih usluga čime se ovaj trend usporava.
Nastavak rasta
Naime, na paketnom tržištu rast je eksplodirao tijekom pandemije, a to je pokazalo i istraživanje zadovoljstva korisnika poštanskih usluga koje je u 2022. provela regulatorna agencija. Također, nakon što su brojni kupci otkrili prednosti e-trgovine, taj trend je nastavljen te, kako doznajemo u Hrvatskoj pošti, količine paketa bilježe povećanje za čak 28% u odnosu na prošlu godinu.
Prema HAKOM-u na hrvatskom tržištu poštanskih usluga (ukupno 66,5 milijuna usluga) u prvom kvartalu ukupno je ostvareno 70,83 milijuna eura prihoda, što je 5,6 milijuna ili 8,5% više nego u istom lanjskom razdoblju. Uz rast tržišta, odnosno prihoda izvijestili su i da je na povećanje najviše utjecao rast usluga koje su imale neku dodanu vrijednost (ekspresne pošiljke), a kojih je bilo 12,9% više nego u prvom tromjesečju 2022. i rezultat su sve većeg korištenja usluga povezanih sa e-trgovinom.
Nastavak rasta broja paketa pritom je jedan od važnih razloga, bez obzira na smanjenje broja pismovnih pošiljaka, jer je paketa bilo 5,5% više nego u prvom tromjesečju 2022. Nakon poremećaja prethodnih godina, u HAKOM-u iznose i da dolazi do normalizacije kretanja međunarodnog poštanskog prometa, što se pokazuje uzastopno unatrag nekoliko tromjesečja. Tako je u prvom kvartalu ostvareno 18,5% više tih usluga nego u istom razdoblju prethodne godine.
Na kraju prvog tromjesečja ove godine poštanske usluge pružala su 22 davatelja, s tim da je HP – Hrvatska pošta najveća s udjelom od 88% po broju ostvarenih usluga i 59,7% prema ukupnim prihodima tržišta. Podsjetimo udio državne pošte u 2022. iznosio je 87,4% po broju ostvarenih usluga i 58,2% u ukupnim prihodima.
Korisničko iskustvo
U prvom kvartalu 2023. Hrvatska pošta ostvarila je veće poslovne prihode u odnosu na isto razdoblje prošle godine, a kako navode u njihovom Uredu za korporativne komunikacije porast prihoda prati povećanje poslovnih rashoda na koje je, osim inflacije, utjecala činjenica da su za 8000 radnika na operativnim poslovima povećali plaću za 20% tijekom prošle godine.
“Paketno poslovanje je budućnost našeg sektora i pripremamo se za daljnji rast paketnih te pad pismovnih pošiljaka. Jedan od najsvježijih primjera je dovršetak mreže paketomata koji su idealan kanal za preuzimanje i slanje paketa. Upravo su paketomati ključni za korisničko iskustvo jer su potpuno prilagođeni životnom stilu većine korisnika”, navode u Hrvatskoj pošti čiji je plan širenje ovog kanala distribucije (301 paketomat) po cijeloj zemlji što je u jednom dijelu dio njihove zelene strategije.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu