Pokretanjem snažnog investicijskog ciklusa možemo po produktivnosti sustići turističke lidere poput Francuske, Italije i Španjolske, što ujedno znači i da hrvatski turizam može biti održiv samo povećanjem kvalitete, i to investiranjem u hotelske kapacitete koji stvaraju visoku dodanu vrijednost za čitavo gospodarstvo, posebno u hotelske kapacitete visoke kvalitete. Tom cilju bi se trebala podrediti i turistička strategija za naredno razdoblje koja se očekuje tijekom godine. Preduvjet za aktiviranje navedenog potencijala je osiguranje poslovnog okruženja koje će privući investitore, pa za skok u produktivnosti treba smanjiti poreze i prepreke investiranju.
Zaključak je to analize pod nazivom "Doprinos različitih vrsta turistikog smještaja dodanoj vrijednosti i gospodarskom razvitku" koju je izradio nezavisni ekonomski analitičar Velimir Šonje iz Arhivanalitike. Predstavljena je na današnjem Turističkom briefingu u organizaciji Hrvatske udruge turizma (HUT), inače prvom u nizu novog formata na kojem će biti predstavljene analize i stručni radovi iz područja turizma vodećih domaćih ekonomista. Cilje je potaknuti veći interes ključnih dionika za turizam koji generira cca 20% hrvatskog BDP-a, pa samim time i kvalitetniju javnu raspravu o ulozi i potencijalima turizma u razvoju RH.
Kako je pokazala Šonjina analiza, u hotelskom smještaju koji čini samo 15,7% ukupne ponude smještaja, trenutno se ostvaruje oko 3,7 puta veća dodana vrijednost po postelji u u usporedbi sa smještajem u nekretninama za kratkoročni najam koji trenutno čine 60% ukupne ponude. Prema Šonji to je neoptimalna struktura koja ne omogućuje maksimalan gospodarski efekt turizma i ugrožava održivost turizma.
I direktor HUT-a Veljko Ostojić smatra da je hrvatski turizam s aktualnom strukturom ponude ranjiv i neodrživ, odnosno potrebne su investicije u nove visokokvalitetne hotele, pa je na tom tragu kao primjer sljedećih aktivnosti udruge najavio one koje se tiču aktualnih izmjena Zakona o poticanju ulaganja, inače u proceduri e-savjetovanja.
"Po tom prijedlogu trebale bi biti ukinute potpore za velike poduzetnike za rekonstrukciju i gradnju hotela sa 4 zvjezdice. Dokazat ćemo da je takav prijedlog nelogičan, i ako ništa drugo da se trebamo vratiti na sadašnje stanje", poručio je Ostojić.
"Usporedba strukture turističke ponude na Mediteranu pokazuje zastarjelu strukturu ponude u Hrvatskoj, s malim udjelom hotela u turističkim posteljama. To je glavni razlog relativno niske dodane vrijednosti koja se stvara u hrvatskom turizmu. Procjena dodane vrijednosti prema vrstama turističkog smještaja pokazuje da hoteli i sličan smještaj s približno 16%-tnim udjelom u broju turističkih postelja i 28%-tnim udjelom u turističkim noćenjima ostvaruju približno 40% dodane vrijednosti", navodi Šonje.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu