Ekonamještaj udružio domaće proizvođače i dizajnere

Autor: Božica Babić , 20. veljača 2014. u 22:00
Tatjana Kos, projekt menadžerica Ere/ Goran Jakuš/PIXSELL

Neki će trgovci prodavati dio njihova asortimana, pregovaraju i o izvozu.

Projekt Era, ekološki namještaj dizajniran i proizveden u Hrvatskoj, bit će danas predstavljen u Supetru na Braču.

U toj inicijatitivi, hvalevrijednoj s obzirom na aktualno stanje u gospodarstvu, snage su udružili renomirani domaći proizvođači: DI Novoselec, Drvostil, Efektiv, FinvestCorp, Lapibus, Lumi-maks, Slavonija DI i Ravna te Institut za razvoj i upravljanje dizajnom i intelektualnim vlasništvom, kao i poznati dizajneri Mladen Orešić, Ada Kezić, Mario Dobrečević i Mirna Grubišić, a potporu daje i nekoliko trgovaca koji u svojim salonima preuzimaju prodaju novog asortimana. Tatjana Kos, projekt menadžerica koncepta Era, kaže  da su na startu pripravnost za suradnju iskazali Hrvatsko dizajnersko društvo i Centar za dizajn pri HGK, no otvoreni su prema svima koji se žele uključiti, pa očekuju kako će na vrata Ere zasigurno uskoro zakucati još i proizvođača i dizajnera, i to ne samo namještaja.

Već je u projekt uključena tvrtka koja se bavi dekorativnom rasvjetom. Dugo su, kaže, istraživali puls tržišta i odlučili kako netko mora probiti led i ponuditi asortiman višeg cjenovnog razreda koji potpisuju hrvatski dizajneri i proizvođači, izrađen po svim ekološkim parametrima, visokokvalitetan i s dugim jamstvenim rokom.  "U proizvodnji namještaja imamo tradiciju i kvalitetu, nedostajao nam je dizajn. I, evo, dogodilo se, uspjeli smo okupiti se u jednom takvom projektu. Era daje odgovare na sva pitanja o kvalitetnom domaćem dizajnu s naglaskom na drvo kao materijal, njegov miris i boju bez kemije, te korištenju ostalih prirodnih materijala, održivosti i nastavku utrke sa modernim stremljenjima namještaja", objašnjava Kos.Ističe kako je primarni cilj svih u projektu Era smanjiti opterećenje na okoliš u svim fazama nastajanja i razvoja proizvoda do mogućnosti njegova potpunog recikliranja nakon prestanka uporabe.

Oglasili su, kaže, ovoga tjedna (20. veljače) i natječaj, nazvali su ga "Kvrga." To je poziv svim dizajnerima neka se uključe u razvoj projekta, a glavni uvjet je maksimalna iskoristivost drvne sirovine u izradi svakog komada namještaja. Usto, dodaje, namjeravaju dizajnere potaknuti na korištenje ne samo hrasta koji je već i globalno prepoznatljiv nego i ostalih vrsta drvnih sirovina kojih Hrvatska ima u obilju. Dogovor je postignut i s trgovcima, posljednjeg dana u veljači otvara se prvi salon u Zagrebu. Polovicom ožujka na redu je Rijeka, u travnju Split i Dubrovnik, a na jesen stižu u još nekoliko gradova. Paralelno, otkriva Kos, pregovaraju i o izvozu. Najdalje su odmaknuli razgovori s jednim libanonskim trgovcem za prodaju asortimana Ere na njegovu lokalnom tržištu te u SAD-u, gdje također ima salone namještaja, te s jednim iz Italije koji posluje u Milanu i okolici.

Ne samo na hrvatskom, već i na svim izvoznim tržištima, imat će istovjetan nastup jer žele da se koncept nametne kao prepoznatljiv hrvatski proizvod.Ovih dana kreće i snažna kampanja, s golemih plakata isticat će se provokativne poruke poput "Je li ovo naša Era", a potkraj godine nagradit će najboljeg dizajnera. Tko će to biti, odlučit će šira javnost. "Svima koji su u projektu nije važna brza zarada, već pokretanje branše na nove projekte s većom dodanom vrijednosti, zapošljavanje i osvajanje tržišta globalno prepoznatljivim autorskim hrvatskim namještajem", ističe Kos.    

Komentirajte prvi

New Report

Close