EK diže potpore na 191,6 mil. eura, hoće li ih naši proizvođači napokon načeti?

Autor: Miroslav Kuskunović/Agrobiz , 16. siječanj 2019. u 22:00
Europski natječaj za kampanje i na dalekim tržištima krenuo jučer, najesen popis korisnika/Fotolia

Na natječaj se mogu javiti brojne udruge proizvođača, no Hrvatska u dosadašnjem programima promocije nije sudjelovala.

Europska komisija jučer je objavila natječaje za programe promicanje europskih poljoprivrednih proizvoda diljem svijeta i unutar Unije.

Za programe promicanja u 2019. predviđeno je ukupno 191,6 milijuna eura, uključujući 181,6 milijun za sufinanciranje programa i još 10 milijuna u slučaju poremećaja na tržištu. "Paket" je lani iznosio 179 milijuna eura. Oko 89 milijuna eura bit će dodijeljeno kampanjama u zemljama s visokim rastom kao što su Kanada, Kina, Kolumbija, Japan, Koreja, Meksiko i SAD.

Dio novca namijenjen je konkretnim sektorima: riža koja se održivo proizvodi, stolne masline, govedina i teletina te svježe voće i povrće.

Na natječaj se mogu javiti brojne udruge proizvođača, kao što su trgovinske organizacije, organizacije proizvođača i poljoprivredno-prehrambena tijela odgovorna za promotivne aktivnosti. Prijedlozi trebaju biti dostavljeni do 16. travnja 2019. godine putem namjenskog portala EK, a odabrane korisnike objavit će najesen.

Domaćim poljoprivrednicima ovakve bi potpore itekako mogle koristiti, no Hrvatska u dosadašnjem programima promocije nije sudjelovala. Bilo je, doduše, nekih pokušaja prijavljivanja, ali nisu prošli.  neki problem vide u činjenici da se na natječaj treba javiti direktno Europskoj komisiji jer se program ne provodi posredstvom našeg resornog ministarstva, pa mnogi proizvođači ili nisu ni informirani o ovoj mogućnosti, ili ne mogu dovoljno dobro elaborirati svoje kampanje  potrebnoj dokumentaciji.

Poseban je problem udruženi nastup koji je uvjet za pristup EU novcu, ali naši poljoprivrednici u tome dosad nisu uspijevali. 

Komentirajte prvi

New Report

Close