Europska komisija jučer je objavila natječaje za programe promicanje europskih poljoprivrednih proizvoda diljem svijeta i unutar Unije.
Za programe promicanja u 2019. predviđeno je ukupno 191,6 milijuna eura, uključujući 181,6 milijun za sufinanciranje programa i još 10 milijuna u slučaju poremećaja na tržištu. "Paket" je lani iznosio 179 milijuna eura. Oko 89 milijuna eura bit će dodijeljeno kampanjama u zemljama s visokim rastom kao što su Kanada, Kina, Kolumbija, Japan, Koreja, Meksiko i SAD.
Dio novca namijenjen je konkretnim sektorima: riža koja se održivo proizvodi, stolne masline, govedina i teletina te svježe voće i povrće.
Na natječaj se mogu javiti brojne udruge proizvođača, kao što su trgovinske organizacije, organizacije proizvođača i poljoprivredno-prehrambena tijela odgovorna za promotivne aktivnosti. Prijedlozi trebaju biti dostavljeni do 16. travnja 2019. godine putem namjenskog portala EK, a odabrane korisnike objavit će najesen.
Domaćim poljoprivrednicima ovakve bi potpore itekako mogle koristiti, no Hrvatska u dosadašnjem programima promocije nije sudjelovala. Bilo je, doduše, nekih pokušaja prijavljivanja, ali nisu prošli. neki problem vide u činjenici da se na natječaj treba javiti direktno Europskoj komisiji jer se program ne provodi posredstvom našeg resornog ministarstva, pa mnogi proizvođači ili nisu ni informirani o ovoj mogućnosti, ili ne mogu dovoljno dobro elaborirati svoje kampanje potrebnoj dokumentaciji.
Poseban je problem udruženi nastup koji je uvjet za pristup EU novcu, ali naši poljoprivrednici u tome dosad nisu uspijevali.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu