Europska unija, potaknuta zaključcima Pariškog klimatskog sporazuma, donijela je vrlo ambiciozni Zeleni plan koji pred tvrtke stavlja iznimna očekivanja po pitanju ulaganja i prilagodbe na zeleno, niskougljično gospodarstvo.
Nedavno usvojen Glasgowski klimatski pakt dodatno uvjetuje ubrzanje u svrhu daljnje zaštite našeg planeta, pa tako od 200 država potpisnica zahtijeva i očekuje revolucionarnu promjenu paradigme – iz neograničenog rasta u održivi razvoj.
Ako žele biti ukorak s europskim konkurentima, hrvatske tvrtke neće moći ostvariti sve ove visoke zahtjeve bez edukacije, konstruktivnog dijaloga sa svim ključnih dionicima te bez pomoći iz EU fondova i drugih izvora financiranja.
Svi za istim stolom
To je glavni razlog što je Media Val, specijalizirana agencija za komunikacijski menadžment i savjetovanje, pokrenula inicijativu Future Perfect Business. Kako nam kaže Nina Išek Međugorac, izvršna direktorica Media Vala, inicijativa je pokrenuta s primarnim ciljem educiranja, informiranja, osvještavanja i umrežavanja poslovne zajednice, ali i svih zainteresiranih pojedinaca, kako bi se zadovoljili postavljeni okolišni kriteriji te zajedničkim snagama pronašao put za dugoročno konkurentno i održivo društvo.
“Inicijativom okupljamo za zajednički stol sve: poslovnu zajednicu, predstavnike Vlade, regionalne i lokalne samouprave, sve političke opcije, neprofitne organizacije i širu javnost.
Ako dijelimo znanje, prakse, ideje i projekte, značajno brže ćemo podići razinu društvene i osobne odgovornosti te pomoći kompanijama uvesti nove modele rada i upravljanja kako bi im se osigurao održivi budući razvoj”, navodi Išek Međugorac.
Dodaje da je uloga komunikacijskih stručnjaka u današnjem nikad kompleksnijem svijetu punom nestabilnosti i neizvjesnosti razumjeti promjene koje dolaze i usmjeravati donositelje odluka da te promjene prepoznaju, prihvate i prema njima prilagode svoje poslovanje.
Činjenica je da se sve više mijenja paradigma neoliberalnog društva i ekonomije, o čemu govore brojni filozofi, ali i Svjetski ekonomski forum, pa se postavlja pitanje razumiju li to naši menadžeri.
Zajednica ispred profita
Nina Išek Međugorac smatra da je održivo poslovanje uz jasnu, artikuliranu ulogu u društvu te podjelu profita s lokalnom zajednicom već dulje vrijeme mantra poslovne elite. Kompanije koje svoje poslovanje ne usklade s društveno odgovornim ponašanjem – ESG kriterijima (environmental, social, governmental), navodi, nemaju budućnost.
Dodaje da je toga danas svjesno čak 70 posto građana Hrvatske koji traži od kompanija da ispred profita i rasta pojedinca stavljaju dobrobit zajednice. Postavlja se i pitanje kako uopće ispravno komunicirati ESG standarde poslovnoj zajednici, a da pritom poslodavci ne shvate ESG kao namet ili prijetnju opstanku svoga poslovanja.
U Media Valu smatraju da se ESG kriterije, posebice zaštitu okoliša, počelo smatrati novim okolnostima, iako već desetljećima planet trpi štetu od našeg prevelikog eksploatiranja svih prirodnih resursa.
“Investitori su postali pozitivni inicijatori ove promjene, a nastavno na njih i vlade i velike financijske institucije. Istraživanja jasno ukazuju da kompanije koje poštuju ESG standarde dugoročno imaju bolje financijske pokazatelje uz nižu razinu rizika poslovanja, a i naši građani su spremni podržati gospodarstvo kupnjom adekvatnih lokalno proizvedenih proizvoda i sirovina”, navodi Išek Međugorac.
Zaključuje da je transparentnost ključna vrijednost na koju se klade u komunikaciji jer održive poslovne politike na toj vrijednosti počivaju i grade sustav povjerenja prema svim ključnim dionicima društva.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu