Na skupštini 3. maja direktor neće dobiti razrješnicu, Edi Kučan izgubio povjerenje Vlade

Autor: Marija Brnić , 31. srpanj 2024. u 07:11
Edi Kučan dugo je uživao povjerenje premijera Andreja Plenkovića, no neslužbeno se čuje da će bi čelnik 3. maja mogao samoinicijativno odstupiti s te pozicije/G. Kovačić/PIXSELL

Fatalna za Kučana i 3. maj bila je novogradnja 527, samoiskrcavajući brod za rasute terete, koji je 2022. brodogradilište preuzelo za 1 kunu od Uljanika.

Direktoru riječkog brodogradilišta 3. maj Ediju Kučanu na današnjoj sjednici skupština neće dati razrješnicu za poslovanje u prošloj godini. Za takvu odluku, koju je inače predložio Nadzorni odbor 3. maja, stečajna upraviteljica Uljanika Marija Ružić od države kao vlasnika pulskog brodogradilišta u čijoj su stečajnoj masi dionice 3. maja, dobila je konačno jasan stav i potvrdu da Kučanu uskrati povjerenje.

Kučan, koji je preuzeo upravljanje 3. majem nakon kraha Uljanika, koji je i riječki škver povukao na dno, do sada uživao veliko povjerenje i potporu Vlade, a naročito premijera Andreja Plenkovića, no drugačija odluka o upravljanju i rezultatima u prošloj godini osim uskrate razrješnice bila bi u najmanju ruku začuđujuća.

Fatalna za Kučana i 3. maj bila je novogradnja 527, samoiskrcavajući brod za rasute terete, koji je 2022. brodogradilište preuzelo za 1 kunu od Uljanika i čiji je dovršetak u Rijeci država čvrsto poduprla još i jamstvima, omogućivši da se posao s kanadskim kupcem Algoma dogovori bez ikakvog njezinog učešća.

Ozbiljne optužbe

Kučan je uskraćivao izvješća NO-u o novčanom toku i na kraju je ugovor o gradnji raskinut, a brod još nije dovršen.

NO doveden u zabludu
Brod koji je već bio na 30% izgrađenosti ugovoren je za oko 47 milijuna eura, a potom mu se, na zahtjev Kučana, potkraj 2023. odobrilo za dovršetak još 23,5 milijuna eura kredita. U zadanim rokovima brod nije dovršen, ugovor je nedavno i raskinut, a 3. maj očekuje da mu se još jednom priskoči u pomoć da posao odradi do kraja, navodno s više od 10 milijuna eura. Probili su se i rokovi plana kriznog upravljanja, a Uprava, kako je ustvrdio NO u svom izvješću, nije podnosila ni tjedna izvješća o novčanom toku, što je bila jedna od obveza.

NO je u svom prijedlogu za skupštinu zaključio da je “praktički doveden u zabludu, pogotovo u dijelu koji se odnosi na financiranje završetka gradnje Nov. 527, te u ovom trenutku ne može doći do jasne i nedvosmislene informacije o troškovima i trenutnim statusom završetka broda”.

Svojim lošim odlukama i lošim upravljanjem troškovima po ocjeni NO-a menadžment 3. maja je probio ukupnu kalkulaciju za više od 50 posto, što je, kako ističu u raportu, u poslovnoj logici i svijetu poražavajuće! NO je ostao prikraćen i za informacije o razgovorima s Algomom i pripremama rješenja u slučaju da se probiju ugovoreni rokovi za dovršetak ovog broda.

Prema zadnjim podacima, objavljenima na ZSE prije par dana, prihodi 3. maja u prvih šest mjeseci iznosili su nešto manje od 27 milijuna eura, a rashodi oko 32 milijuna eura, no porazni su podaci o imovini i obvezama – ukupne obveze grupe dosežu 183 milijuna eura, kapital je negativan, u iznosu od 110 milijuna eura, upisani temeljni kapital 23,5 milijuna eura, a preneseni gubici dosežu 206 milijuna eura.

110

milijuna eura negativnog kapitala ima 3. maj

Hitna zamjena
Tvrtka je, dakle, zrela za stečaj, što i jest u planu, ali nakon što se odradi posao prijenosa operativnog poslovanja na tvrtku-kćer 3. maj Rijeka 1905, koji se također odvija usporeno. Kučan je, inače, u upravljačkoj strukturi i u toj tvrtki.

Kakav će, pak, efekt imati odluka Skupštine o nepovjerenju Kučanu na daljnje poslovanje riječkog brodogradilišta? Neslužbeno se već jučer čulo i da bi Kučan mogao samoinicijativno odstupiti s pozicije u 3. maju, što bi povlačilo i hitno nalaženje zamjene. No, problem probijenih i negativnih kalkulacija u dovršetku broda 527 ostaje i dalje državi.

Prema neslužbenim informacijama, taj je posao na sebe već preuzeo ministar gospodarstva Ante Šušnjar, koji je s predstavnicima Algome započeo pregovore o mogućnosti novog ugovora o dovršetku i prodaji broda, kako bi se barem dijelom smanjilo štetu za državni proračun, koja je u ovom slučaju neminovna.

Komentirajte prvi

New Report

Close