E-pečatiranje ubrzava i pojeftinjuje proces i uklanja gnjavažu s papirima na šalteru

Autor: Suzana Varošanec , 09. veljača 2022. u 06:11
Foto: Hrvoje Jelavic/PIXSELL/Ilustracija

Svim tijelima državne i javne uprave omogućeno elektroničko potpisivanje i ovjera dokumenata.

Broj usluga u e-obliku lani je porastao za više od 65%, broj korisnika platforme e-Građani je veći za 380.000 tisuća, a digitalne usluge u fokusu su oko 1,6 milijuna građana koji mogu koristiti stotinjak e-usluga.

Svi koji imaju elektroničku osobnu iskaznicu koja im osigurava digitalni svijet i identitet, ali i bilo koji kvalificirani certifikat priznat u EU, dobivaju novi ‘puš’ i cijelo društvo čeka ubrzana digitalizacija jer je kroz provedbu projekta Uspostava platforme s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat, razvijeno integralno rješenje koje će omogućiti svim tijelima državne i javne uprave elektroničko potpisivanje i ovjeru dokumenata.

Sad više nema razloga
Za administraciju to znači unapređenje načina rada kojima se jačaju vlastite kompetencije. Kad uskoro svaki korisnik platforme, građani i gospodarstvenici koji preuzmu novu aplikaciju, predaju tijelima javne uprave zahtjev (npr. za izdavanje vozačke dozvole) potpisan svojom e-iskaznicom, dok poslovni subjekti elektronički pečatiraju dokument (npr. zahtjev za ostvarivanje potpora), zbog brže i efikasnije komunikacije efikasnost rada državne uprave će narasti, smanjit će se troškovi dostave dokumenata, a zbog automatiziranih procesa se povećati učinkovitost poslovanja.

22,4

milijuna kuna vrijedan projekt koji je potpuno financiran iz EU

Elektroničkim potpisivanjem i pečatiranjem komunicirat će se brže, učinkovitije i jeftinije nego klasičnim putem sa svim javnim službenicima, i to uz pogodnost zajamčene nepromjenjivosti elektroničkog dokumenta.

Ako bi došlo do promjene ijednog zareza, dokument će to detektirati, čime se ostvaruje sigurnost. Razvijeno je i rješenje za jednostavne naknadne provjere u cilju otklanjanja mogućnosti zlouporaba.

Kako je jučer na predstavljanju projekta istaknuo državni tajnik Središnjeg državnog ureda za razvoj digitalnog društva Bernard Gršić, platforma će omogućiti digitalizaciju, transformaciju postupaka u e-uslugu koja se danas provodi u papirnatom obliku ili dolaskom na šalter.

Platformu s elektroničkim uslugama za e/m-Potpis i e/m-Pečat predstavili Bernard Gršić i Jure Sertić/P. Macek/PIXSELL

Bit će dostupna i mobilna varijanta preko Google Playa i AppStorea tako da se dokumenti potpisuju iz ureda ili u pokretu na mobitelu ili tabletu.

Predviđa se da će ova platforma biti akcelerator digitalizacije hrvatskog društva, jer digitalizacija procesa nije moguća bez digitalnog potpisa i pečata, a sad više neće biti razloga da je se odgađa.

Uspješna implementacija
Projektom je osigurano oko 30.000 certifikata za javne službenike za elektroničko potpisivanje te 2500 certifikata za e-pečat za sva TJV, dok je oko 1000 službenika završilo edukaciju. Projekt vrijedan 22.465.901,38 kn je u cijelosti financiran iz EU, a na međunarodnom natječaju za razvoj rješenja odabrana je Agencija za komunikacijsku djelatnost (AKD).

Prema direktoru AKD-a Juri Sertiću s dugogodišnjim iskustvom i kompetencijama u području digitalnih identiteta i sigurnosti, uspješna implementacija projekta značajno će doprinijeti daljnjoj digitalizaciji društva i ubrzavanju procesa.

Platforma se može koristiti i u komunikaciji unutar sustava državne uprave, a ovaj pečat daje pravnu snagu da je na sudu teret dokazivanja da je pogrešan na strani osporavatelja.

Komentirajte prvi

New Report

Close