Baza s popisom stanovništva, baza o hrvatskom turizmu, kao i ona o obrazovanju odraslih prve su tri baze koje je Državni zavod za statistiku potpuno otvorio javnosti preko svoje web stranice.
Tako tvrtke, znanstvenici te svi građani imaju instantan i jednostavniji uvid u te podatke. Time se pojednostavnila i dostava informacija državi, Eurostatu, UN-u, WHO-u, UNESCO-u i Unicefu. Sve to rezultat je projekta tehničke pomoći DZS-u na zaštiti povjerljivih informacija i upravljanja odnosa s korisnima, koji EU financira s 139.000 €, a koji je u posljednje dvije godine provela softverska tvrtka IN2. Marko Krištof, ravnatelj DZS-a, kaže da će se već s prve tri baze otvoriti cijeli svijet obrade podataka koji u Hrvatskoj nije bio ovako dostupan.
Dosad se uvid u ove tri baze mogao ostvariti jedino na upit i to u "sigurnoj sobi" DZS-a. "Zavod i vlastitim resursima radi intenzivno na novoj internetskoj stranici, čija će beta verzija biti dostupna krajem ožujka ili početkom travnja i tada će korištenje službenih podataka Zavoda postati mnogo jednostavnije", kaže. Dodaje da DZS vidi kao šampiona digitalizacije u javnoj uprave.
Ocvirek
Uvođenje CRM-a zavodu će utrti i put do povećanja prihoda na tržištu.
Navodi da je DZS s 14 milijuna papirnatih obrazaca, zahvaljujući nizu projekata digitalizacije, uspio to smanjiti na svega 200.000: "Uz novi web, nedostaje još samo integrirani sustav prikupljanja podataka, to su zadnje dvije stvari koje nam trebaju dabismo imali integrirani i posve digitalizirani proces". Mirjana Pejić Bach, profesorica na katedri za informatiku Ekonomskog fakulteta, kaže da je ključ projekta u tome da se anonimizacija detaljnih podataka, sve do razine općina, više ne radi pojedinačno i ručno.
"A zaštita podataka je ostala. DZS je i prije štitio podatke čuvajući povjerljivost ispitanika i pravo na zaštitu njihovog identiteta, ali prije se to radilo ručno pa se ovim, ujedno, oslobađaju interni resursi u zavodu", kaže Pejić Bach. Tomislav Ocvirek, arhitekt IT rješenja u IN2, kaže da je DZS pripremio sve i za uvođenje CRM-a: "To će mu omogućiti brže i jednostavnije upravljanje odnosima s korisnima, ali i utrti put da poveća prihode na tržištu".
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu