Dvije trećine voznog parka starije od 10 godina, HGK za ‘zeleni porez’

Autor: Poslovni.hr , 19. rujan 2017. u 16:14
Foto: Marijan Sušenj / Pixsell

U prvih osam mjeseci ove godine prodano je 34.938 rabljenih i 38.709 novih vozila.

I dok veći dio javnosti i prometni stručnjaci ističu kako Hrvatska u ovom trenutku ne treba tzv. zeleni porez, odnosno porez na automobile starije od 10 godina, u Hrvatskoj gospodarskoj komori imaju razumijevanja za razloge zbog kojih Vlada RH razmišlja o uvođenju tog novog nameta, piše Novac za sve.

Prema podacima pomoćnika direktorice Sektora za trgovinu HGK Hrvoja Pavera, čak dvije trećine hrvatskog voznog parka čine automobili stariji od 10 godina! Od ukupno 1.540.288 registriranih osobnih vozila i dalje je 1.023.600 starijih od 10 godina. Tijekom 2016. godine u Hrvatskoj je prodano 59.477 rabljenih i 44.106 novih automobila. U prvih osam mjeseci ove godine prodano je 34.938 rabljenih i 38.709 novih vozila.

"Trendovi govore o blagom oporavku tržišta vozila, ali i znatnom porastu flotne prodaje vozila (za potrebe rent-a-cara). Kraj ovih podataka koji bi mogli ukazivati na bolje stanje voznog parka u RH treba napomenuti da je od 1.540.288 registriranih osobnih vozila i dalje je 1.023.600 starijih od 10 godina (dakle 2/3 ukupnog voznog parka!) i ne podliježe Porezu na cestovna motorna vozila (PCMV), koji se od 01. siječnja 2017. godine plaća prilikom registracije osobnog vozila. Stoga je razumljiva ideja o oporezivanju starijih vozila ekološkim porezom – koji je u razvijenijim zemljama prisutan – no naravno da je uslijed većeg standarda građana, bolji i vozni park, pa je i moguće oporezivanje starih vozila ekološkom naknadom", naglašava Paver.

Na pitanje hoće li novi namet utjecati na poslovanje poduzetnika koji se bave trgovanjem rabljenim automobilima, Paver odgovara da to ne bi trebalo imati značajnijeg učinka na njihovo poslovanje.

"Što se tiče poduzetnika koji se bave uvozom/unosom novih ili rabljenih vozila i distribucijom u RH, uvođenjem takvog poreza ne bi imalo značajnog učinka – nova vozila su opterećena PCMV, a registrirani trgovci rabljenim vozilima uvoze uglavnom kvalitetnija mlađa (od 10 godina) vozila, koja su također opterećena PCMV-om. Standard građana uvjetuje kvalitetu voznog parka, jer bi sigurno svi vlasnici vozila starijih od 10 godina svoja vozila zamijenili za novija, kad bi bili dodatno potaknuti, no na izvršnoj vlasti je da odredi hoće li to biti motivirano nekim povoljnostima pri zamjeni vozila ili kaznama za ekološki neprihvatljiva vozila", zaključio je Paver.

Komentari (4)
Pogledajte sve

Ja sam da se ukine reket HGK uhljebničko-mafijaške organizacije i rastereti poduzetništvo!

Znači “zelenije” je svako nekoliko godina mijenjati automobil u koji su utrošene tone materijala, ogromne količine energije, zagađenja prirode pri priozvodnji,… ???
Po tome, bolje je i svaki put u kupovini kupiti novu plastičnu vrećicu? Ili …
Hoće li uvesti i porez na sve uređaje koje nemaju A++++++ certifikat???
Razlika između hladnjaka, TV, perilice …. s A+ i B certifikatom je u uštedi 10-20 kuna godišnje a u startu se plati razlika od nekoliko stotina do nekoliko tisuća kuna … i često bude lošiji uređaj jer radi na granicama, nema robusnosti i zalihosti operativnosti kao kod neznatno manje energetsko efikasnih…

Bolje mrkvom nego batinom.
Recimo 5% cijene novog auta sufinancira drzava, a jos 5% doda prodavac u sklopu te akcije.

New Report

Close