Dugo Selo-Križevci, prva dionica pruge koja će se financirati EU novcem

Autor: Poslovni.hr/Hina , 11. prosinac 2014. u 13:59
Photo: Patrik Macek/PIXSELL

Dionica željezničke pruge od Dugog Sela do Križevaca, u dužini od 38 kilometara, prva je koja će se izgraditi i obnoviti novcem EU, a radovi će započeti na proljeće, najavio je u četvrtak ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

Dionica željezničke pruge od Dugog Sela do Križevaca, u dužini od 38 kilometara, prva je koja će se izgraditi i obnoviti novcem EU, a radovi će započeti na proljeće, najavio je u četvrtak ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Siniša Hajdaš Dončić.

"Ministarstvo i HŽ Infrastruktura jučer su dobili odluku od Europske komisije gdje je osigurano 168,3 milijuna eura, u ukupnoj investiciji od 200 milijuna eura, iz Europskog fonda za regionalni razvoj za dio dionice riječkog prometnog pravca, koja je u Europskom koridoru poznatija kao Mediteranski koridor, od Dugog sela do Križevaca", izvijestio je Hajdaš Dončić nakon sjednice Vlade.

Riječ je o 38 kilometara nove željezničke pruge, dvokolosječnoj elektrificiranoj pruzi s maksimalnom brzinom od 160 kilometara na sat, 17 novih cestovnih i dva pješačka prijelaza te rekonstrukciji četiri kolodvora: Dugo Selo, Vrbovec, Gradec i Križevci. Uz to, ugrađuju se i sigurnosni uređaji.

"Vrijeme putovanja na taj će se način smanjiti za 12 minuta pa će ukupna ušteda putovanja biti točno četiri milijuna eura do 2017. godine", rekao je ministar Hajdaš Dončić.

S drugim krugom natječaja HŽ Infrasturktura završava koncem siječnja, a početak radova očekuje se u proljeće slijedeće godine.

Na pitanje novinara je li zadovoljan time što su neke relacije ubrzane, a neke ne, odnosno tempom kojim se unaprijeđuje željeznička infrastruktura, ministar Hajdaš Dončić rekao je kako je uspjeh to da na većini pruga brzina nije smanjena.

"Da bi HŽP (Hrvatske željeznice-Putnički promet) mogao na nekim dionicama ubrzati promet, valja te dionice obnoviti. Za pripremu dokumentacije potrebno je dvije do tri godine, kao što je bilo vidljivo iz ovog primjera", dodao je.

Nakon pripreme projektne dokumentacije, stiže odobrenje o visini sufinanciranja i tek nakon provođenja javnog natječaja u dva kruga, može se pristupiti radovima.

Završetak natječaja za drugi dio te dionice, od Križevaca do granice s Mađarskom, očekuje se u 2016. i isto tako od Zagreba do Karlovca.

U međuvremenu, za još jednu dionicu, Žabno-Gradec, u siječnju ili veljači 2015. doći će odluka o osiguravanju sredstava iz Europskog fonda za regionalni razvoj.

"Očekujemo isto 85 posto sufinanciranja iz sredstava EU, a konačna cijena ovisit će o javnom natječaju, ali ne bi trebala prelaziti 40 milijuna eura", rekao je Hajdaš Dončić.

Komentari (2)
Pogledajte sve


Stječe se dojam da je za EU pruga gospodarski značajnija od autocesta.

Niste shvatili.

Mi smo izgradili autoceste.

Ne kao Poljaci koji su posisali EU fondove i tako si izgradili autoceste.
Naravno, nama EU fondovi ne bi pasali jer bi svaki EURO trebalo pravdati.

A gdje bi onda BEHTEL i naši građevinari imali interes u tome.

Znači pruga nije izgrađena, AC je.

Lp

Stječe se dojam da je za EU pruga gospodarski značajnija od autocesta.

New Report

Close