Zvuči nevjerojatno, no u državnom aparatu jednu službu kronično muči problem manjka kadrova. Prošlotjedna odluka Vlade o reformi ustrojstva Državnog ureda za središnju javnu nabavu otkrila je, naime, da od 42 predviđena radna mjesta u sustavu te državne službe imaju popunjeno njih tek 12 ili 28,5 posto.
Ured radi u potkapacitiranim okolnostima, ali ga muči i problem izrazito visoke fluktuacije službenika. Prema pojašnjenju iz samog Ureda, javnonabavni sektor zahtijva visok stupanj kreativnosti i samoinicijative, a što povlači i viši stupanj odgovornosti. No, čini se da su problem plaće koje nisu adekvatne tom zadatku i odgovornosti. Državni ured za središnju javnu nabavu ne skriva da su službenici koji imaju potrebne kompetencije za ovaj posao uglavnom raspoređeni na rukovodeće pozicije unutar sustava državne uprave, te nisu zainteresirani za prelazak u javnonabavni sektor budući bi time dobivali i manje plaće.
Koliki je, pak, prosječan osobni dohodak, iz samog Ureda nismo dobili konkretan odgovor, već upućuju na javno dostupnu uredbu o nazivima radnih mjesta i koeficijenata složenosti poslova u državnoj službi. No, kako će uz dosadašnja 34 korisnika ubuduće Ured javnu nabavu obavljati za još dodatnih 624 korisnika, reorganizacija je bila neminovna. Proširenje korisnika sustava javne nabave na više od 650 korisnika vladinom uredbom o preustroju Ureda predviđa se pokriti prvenstveno jačanjem informatizacije. Uspostavlja se tako služba za informacijske tehnologije u kojoj se predviđa obavljanje poslova upravljanja, nadzora i koordinacije povezane s IT uslugama sustava javne nabave, a koja će brojati sedam službenika. Dosadašnjim ustrojstvom najvažniji je bio sektor za ključne korisnike. No, ubuduće naglasak neće biti korisnici, već sam postupak javne nabave, suradnja s ključnim korisnicima odvijat će se kroz savjetodavni odbor, koji će biti formiran kao neovisno tijelo.
Novina je i da će se o planiranim godišnjim nabavama ubuduće obavijestiti Vladu početkom proračunske godine, umjesto dosadašnje prakse da Ured samostalno utvrđuje svoje aktivnosti. Lani je Ured proveo postupke nabave goriva i opskrbe električnom energijom iz kojih su korisnici sklopili okvirne sporazume vrijedne 485,5 milijuna kuna, a čime je, procjenjuju iz Ureda, ostvarena ušteda od oko 42 milijuna kuna, što je za sedam puta više od njegovog godišnjeg proračuna. U 2015. Ured procjenjuje da će za 650 korisnika biti provedene nabave u vrijednosti više od 1,5 milijardi kuna. No, ukupan broj službenika i nakon preustroja ostat će na 42. Kako će se, pak, pridobiti potrebne službenike za ova nedovoljno nagrađivana radna mjesta, uredbom nije predviđeno.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu