Velik poticaj: Državni je ‘igrač’ debi na sceni pripremao od 2017.

Autor: Tomislav Pili , 18. listopad 2019. u 12:37
Locodels je u pregovore s HP-om krenuo godinu dana nakon osnivanja/SHUTTERSTOCK/PD

Za Hrvatsku poštu ovo je ulazak u alternativne modele dostave, rekao je predsjednik Uprave Ivan Čulo.

Prvi iskorak Hrvatske pošte (HP) na startup scenu kupnjom "Ubera za pakete" – tvrtke Locodels, prijeko je potrebno ohrabrenje domaćim poduzetnicima, ocjenjuje investicijska zajednica. Naime, ova akvizicija pokazuje kako kapital investitora u domaće startupe ne mora biti "zarobljen" godinama. HP je u četvrtak izvijestio da je kupio 100-postotni udjel u toj tvrtki koja se bavi gradskom dostavom.

Kako stoji u jučerašnjoj objavi na Zagrebačkoj burzi, zaključenje kupoprodaje bit će provedeno do kraja studenoga. Prema podacima s njihove internetske stranice, najveći broj kupaca Locodelsa dolazi iz skupine malih tvrtki s potrebom svakodnevnog slanja manjeg broja paketa. Za dostavljače angažiraju građane, među kojima umirovljenike i studente, te profesionalne vozače poput taksista ili klasičnih dostavljača.  "Za Hrvatsku poštu ovo predstavlja ulazak na tržište alternativnih modela dostave", izjavio je predsjednik Uprave Hrvatske pošte Ivan Čulo, dodavši da će usluga u prvom koraku biti namijenjena poslovnim korisnicima.

Usponom internetske trgovine Hrvatskoj pošti unazad nekoliko godina snažno raste paketna dostava, a ovom akvizicijom ojačava svoju paketnu distribuciju u velikim gradovima. Direktorica korporativnih komunikacija Jo Kempen pojasnila je za Poslovni dnevnik kako je ovo prvi put da Hrvatska pošta kupuje startup, a što je dio najave i anorganskog rasta, a time i same strategije njihova poslovanja. "Naravno da smo ponosni da imamo priliku ostvariti i ovakav iskorak", dodala je.

U HP-u nisu otkrili vrijednost svoje premijerne startup akvizicije pojasnivši kako će više informacija moći plasirati po dovršetku operacije.  Po tom je pitanju "do grla zakopčan" i vlasnik Locodelsa, hrvatski startup poduzetnik Stevica Kuharski, koji kaže kako pripajanje Hrvatskoj pošti vidi kao velik poticaj državnih tvrtki startup zajednici te snažan potencijal daljnjeg rasta usluge. Na pitanje je li zadovoljan postignutim iznosom, poručio je "naravno da jesam".

 

728 tisuća

kuna prihoda ostvario je lani Locodels

Prema podacima iz sudskog registra, Locodels je osnovan 31. kolovoza 2016. , a Kuharski je za Poslovni dnevnik otkrio kako su prvi kontakti s Hrvatskom poštom ostvareni u srpnju 2017., nepunih godinu dana od osnivanja tvrtke. Na pitanje jesu li pregovori bili teški, Kuharski ističe kako su se isprva dvije strane "upoznavale".  "To je uobičajeno kod pregovora s velikim tvrtkama, pregovori s Poštom Slovenije također su trajali dvije godine", kazao je Kuharski.

Suradnja sa slovenskom poštom sklopljena je, podsjetimo, sredinom prošle godine, a uključivala je organizaciju dostave po principima ekonomije dijeljenja što je podržalo širenje Locodelsa na slovenskom tržištu. Time je osnovana Locodels Slovenija koja organizira dostavu istog dana za slovenske web trgovine, a tamošnja pošta pomaže Locodelsu da do njih dođu, pojasnio je Kuharski lani za hrvatske medije. Locodels kao i svaki uspješni startup karakterizira snažan rast prihoda. Prema javno dostupnim podacima prihodi su 2017. iznosili 349.000 kuna, da bi prošle godine skočili na 728.000 kuna.

"Ostvarena je i neka sitna dobit", kazao nam je Kuharski, a financijsko izvješće pokazuje da se radi o malo više od 15.000 kuna. Poznavatelji domaće startup scene duže vrijeme ukazuju kako je jedan od hrvatskih problema što velike kompanije nisu previše zainteresirane za kupnju startupa. Pritom ukazuju na primjer SAD-a gdje Apple, Amazon i Microsoft svake godine "usisavaju" desetke inovativnih kompanija. Stoga je ulazak Hrvatske pošte u Locodels za Damira Bićanića, direktora platforme za financiranje startupa Funderbeam SEE, "super vijest".

  "Preuzimanje startupa od strane velike kompanije apsolutno je pozitivna stvar i za startup scenu i za investicijsku zajednicu. Kod je startupa jedna od važnih stvari omogućavanje izlaska investitora iz investicije što se obično ostvaruje ili listanjem na burzi ili preuzimanjem od strane strateškog partnera. Investitori tako dolaze do novca za daljnja ulaganja, poduzetnici su ohrabreni na realiziranju novih ideja, a strateškom investitoru omogućava ili povećanje efikasnosti ili povećanje prihoda. Nadam se da će, kao što je to normalno vani i druge velike kompanije redovito tražiti prilike za rast njihovog temeljnog poslovanja u malim tvrtkama koje se i osnivaju primarno da riješe određeni problem na efikasan način", naglašava Bićanić.

Na sličnom tragu razmišlja i poznati domaći poslovni anđeo Hrvoje Prpić. Prema njegovu mišljenju, nije toliko važno tko kupuje startup, već je važan izlazak za ulagače. "Naša startup scena je dosta mlada i nije bilo mnogo ovakvih primjera. Ovo svakako pokazuje našim poduzetnicima da je moguće ostvariti cilj", ističe Prpić. 

Komentirajte prvi

New Report

Close