Nove usluge i poslovni modeli u ekonomiji dijeljenja koje su tržištu donijele nove tehnologije, kroz djelovanje Airbnb-a, Booking.com-a, Ubera, neizbježne su i ne mogu se zabraniti, niti je to potrebno jer su turizmu donijele brojne koristi i pridonijele stvaranju cool destinacija.
Međutim, države uključujući Hrvatsku trebale su se znatno brže prilagoditi novim trendovima kako bi od njih imale više koristi, ali i spriječile nelojalnu konkurenciju. Naime, s jedne strane imamo nove EU direktive koje zbog zaštite putnika dodatno reguliraju rad agencija, dok neki za isti posao ne trebaju nikakvu regulaciju niti plaćaju poreze. "Ne možemo igrati nogomet tako da jedna momčad smije igrati rukom, a druga ne. Trebaju nam jednaka pravila igre, u suprotnom kršimo zakone tržišne utakmice", kazao je predsjednik Udruge putničkih agencija Boris Žgomba koji ipak smatra da ekonomija dijeljenja neće ugroziti rad agencija.
Tremac
Mi smo na tržište došli zato što smo imali potražnju i smatramo da je tržište za nas bilo spremno.
"Danas vani imate brdo informacija koje dolaze iz različitih izvora i u toj poplavi informacija uvijek će biti putnika koji žele da im netko kvalitetno osmisli putovanje", kaže Žgomba. I u Uberu se slažu da treba uvesti bolju regulaciju, umjesto da se zabranjuju inicijative koje imaju veliko tržište. "Mi smo na tržište došli zato što smo imali potražnju i smatramo da je tržište za nas bilo spremno. Uber je donio brz i transparentan način transporta domaćem stanovništvu ali i turistima", kazao je Davor Tremac iz Ubera.
Ivo Bašić iz Ministarstva turizma smatra da je država trebala brže reagirati u regulaciji rada portala za smještaj, po uzoru na neke druge zemlje. "Možda je država bia malo spora u tome", kaže Bašić. Zanimljivo je da se ni EU još nije odredila prema inicijativama u ekonomiji dijeljenja, odnosno smislila učinkovite načine da njihovo poslovanje bude usklađeno s pravilima tržišne utakmice. Nakon što se u dvije godine uspio plasirati u samo dva grada, Zagrebu i Šibeniku, sustav za dijeljenje bicikla Nextbike konačno je dobio priliku unaprijediti turističku ponudu proširenjem na ostale hrvatske gradove, a uskoro kreće i proboj u regiju, potvrdio je Krešimir Dvorski iz Nextbikea.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu