Dok hrvatske bolnice grcaju u dugovima događa se apsurd – mjesecima ne fakturiraju račune osigurateljima za usluge koje su iskoristili njihovi klijenti kroz police dopunskih zdravstvenih osiguranja. Tromi zdravstveni sustav ne žuri uzeti zarađeni novac – najkraće, ne naplaćuje svoje usluge.
"Od početka ljeta nismo dobili fakture za naše osiguranike i ne možemo platiti stvorene obveze. Riječ je o milijunskim iznosima, novac imamo, ali ne i fakture pa svoju obvezu ne možemo zaključiti, a jako nam je bitno da uplate provedemo do prosinca”, požalio se Damir Mihanović, predsjednik Uprave Croatia zdravstvenog osiguranja (CZO) na okruglom stolu "Točna dijagnoza stanja na tržištu osiguranja" održanom danas u restoranu Bon Appetit u organizaciji Poslovnog dnevnika.
Mihanović se požalio i kako im taj nemar može uzrokovati probleme jer, u razdoblju štrajka nezadovoljni zdravstveni radnici mogu ignorirati osiguranike CZO-a. Iako je Mihanović za ovaj nemar prozvao Hrvatski zavod za zdravstveno osiguranje. pomoćnik ravnatelja HZZO-a Stanko Perjan uzvratio je da to nije obveza Zavoda nego bolnica.
Na ovaj "ping pong" odreagirala je Ljubica Đukanović, pomoćnica ministra zdravlja zajamčivši kako će poduzeti sve što treba te da će najkasnije u roku od 48 sati problem biti riješen. Ova živopisna rasprava samo je djelić problema s kojima se svakodnevno susreću osiguravatelji. Naime, industrija osiguranja suočava se s nizom dvojbenih situacija vezanih uz zakonski okvir o dobrovoljnim zdravstvenim osiguranjima koji je na snazi od 2001. budući da osiguratelji i HZZO na istom tržištu posluju u nejednakim uvjetima, a sve češće se postavlja i pitanje hoće li možda Europska komisija uvesti red, odnosno naložiti izmjenu zakona.
U dopunskim osiguranjima najveći udio na tržištu drži HZZO, gotovo 98 posto ili dvije milijarde kuna premije godišnje. Taj monopol rezultat je aktualnog zakona dok ostatak udjela otpada na CZO, Basler, Uniqu i Allianz. Osiguravatelji su se požalili i da još uvijek nemaju pristup Centralnom informacijskom zdravstvenom sustavu (CEZIH) koji je u vlasništvu Ministarstva zdravlja, pa je uvid o podacima dostupan samo HZZO-u. Ulaz u bazu podataka CEZIH-a nužan je svima koji nude dopunsko osiguranje jer, policu mogu ugovoriti samo s klijentima koji već imaju obvezno osiguranje.
I Đukanović se složila da CEZIH mora biti dostupan svim osigurateljima, prisjetivši se razdoblja kada se i sama, dok je radila u osigurateljnoj industriji, oslanjala na "sivu zonu" ne bi li došla do podataka, a to prakticiraju i ostala društva. “Država nema dovoljno novca za zdravstveno osiguranje, besplatno zdravstvo ostalo je u povijesti, moramo mudro pristupiti iznalaženju novog modela zdravstva u kojemu će ipak biti zaštićene određene socijalne kategorije stanovništva, no zdravstvo više ne može generirati gubitke", naglasila je Đukanović.
Na okruglom stolu sudjelovali su Damir Mihanović, predsjednik Uprave Croatia zdravstvenog osiguranja, Stanko Perjan, pomoćnik ravnatelja HZZO-a, Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje, Andrea Kumanović, asistentica Uprave Uniqa osiguranja i Ljubica Đukanović, pomoćnica ministra zdravlja.
Opširnije o svemu čitajte u sutrašnjem izdanju Poslovnog dnevnika!
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.LAŽLJIVCI ! Lažu o cijelom sustavu. Kada smo obaviješteni da se
dio usluga može naplatiti putem Croatia osiguranja , HZZO je bezobrazno
vratio sve takve račune, i uputio partnere kako se mogu naplatiti….
Onda smo vidjeli , da nemamo ALATA ZA NAPLATU, jer su se posvađali
CEZIH sustav i CO osiguranje, pa se upisivalo 174 brojke osiguranika, a osiguraniku se davao R1 iz blagajne – i poslalo ga se – nek si sam
refundira novac – na šalteru Croatia osiguranja…
Onda je CO pokušalo sa P B Z CARD -om dogovoriti sustav “informatičke nadogradnje”
kako bi se prepoznale kartice CO – i na taj način izvršila naplata….
Najprije smo tjednima pokušavali od CO – a dobiti ugovore o suradnji.
Nekoliko puta su izgubili podatke, zatim poslali ugovore sa netočnim
registarkim brojevima poslovnica , a onda je slijedilo čekanje na Ugovor
o poslovanju PBZ carda, te na kraju čekanje na naloge servisera,
o puštanju POS uređaja u funkciju sa karticama CO……..
Popušili smo , račune koje nismo naplatili pacijentima, jer nas je HZZO uputio
prekasno , na sustav naplate putem tisuću znamenki… a onda je bilo-
tko prvi , njegova djevojka, kad je 1200 ljekarni trebalo servisere
PBZ carda ………… ma, totalni kaos…..i sad se još smiju iz
davatelja usluga! Bezobrazno….
Uključite se u raspravu