Država mora poduprijeti domaće željezničke proizvode

Autor: Vladimir Nišević , 27. siječanj 2017. u 07:32
Foto: Borna Filic/PIXSELL

S Tajanom Kesić Šapić iz HGK razgovarali smo uoči današnjeg B2B susreta s članovima ‘Klastera za željeznice Jugoistočne Europe’.

Osim B2B susreta, HGK organizira i panel na temu 'Važnost željeznica za proizvodnu industriju regije' na kojem, kako tumači Kesić Šapić, žele razgovarati prvenstveno o budućim investicijama u željezničku industriju regije, tvrtkama koje mogu surađivati na natječajima u inozemstvu kao i dobiti odgovore o tome na koji način država može sudjelovati u oporavku hrvatske željezničke industrije. 

Kakvo je stanje u hrvatskoj željezničkoj industriji?
Ona i dalje proizvodi veliki broj uređaja, dijelova, sklopova i velikih komponenti te zapošljava oko 6000 ljudi. Vodeći proizvođači u državnom su vlasništvu, a privatne tvrtke uglavnom izvoze. Industrija se suočava s brojnim problemima. Investicije djelomično financirane EU sredstvima u RH zadnjih godina pokazale su se lošima, jer se korištenjem istih, premalo zapošljavaju domaći tehnološki isporučitelji. Visoko inovativni proizvodi ne nailaze na potporu države u smislu prve ugradnje koja bi tvrtkama pomogla u dobivanju referenci za izvoz. K tome, Hrvatski željeznički proizvodi su potisnuti na domaćem tržištu stranom konkurencijom. Ipak, dobar primjer uposlenosti domaće industrije je tvrtka Altpro koja je sa tvrtkama TŽV Gredelj, RŽV Čakovec i RPV Slavonski Brod dobila posao isporuke i ugradnje auto-stop uređaja za vozila posebne namjene u vlasništvu HŽ Infrastrukture no takvih poslova bi trebalo biti puno više.

Kako članstvo u Klasteru može pomoći?
To je prilika za bolju promociju unutar povezanih kompatibilnih tvrtki u regiji. Možemo imati koristi od razmjene informacija i pokrivenosti većeg dijela tržišta. Zajedničko sudjelovanje na tenderima u zemljama regije, ali i šire. V

Svrha klastera

Koji je cilj B2B susreta s članovima "Klastera za željeznice Jugoistočne Europe"?
Klaster za željeznicu JI Europe je poslovno neprofitno udruženje u kojem sudjeluje preko 50 tvrtki iz ukupno 10 zemalja regije, a osnovan je na inicijativu privatnog sektora, uz savjetodavnu pomoć Bavarskog klastera željeznica. (samo u našoj regiji aktivno je oko 900 tvrtki iz sektora željeznica op.a.). Cilj klastera je povezivanje i suradnja tvrtki zajedničko nastupanje, marketing članica i zastupanje pred institucijama, a nekoliko hrvatskih tvrtki već je član klastera.

Komentari (5)
Pogledajte sve

@trnovec-nije “članarina” ili namet nego reket!


pa kako država uvijek koči razvoj i napredak ja ne vjerujem!!! imamo pametan i spodoban kadar ljudi u svakoj grani – volja te u željeznicama, volja te u zdrvatsvu vollja te ne znam poljoprivredi,šumasrtvi – sve sposobni ljudi koji se trude svojim ruikama napraviti nešto-sposobni i marljivi!!!!
a država koda je maćeha. nećemo tako naprijed nikad!!!

znamo mi njih sve iz tih grana, zato država stalno i dolijeva na njihov mlin, pomognu se i političari kod njih, zaposli mi ovoga, zaposli mi onoga, daj mi neku robu jeftinije, besplatno najbolje, daj i meni poticaje, daj da idemo u lov, ma samo daj, daj što bilo, pa nije tvoje

pa kako država uvijek koči razvoj i napredak ja ne vjerujem!!! imamo pametan i spodoban kadar ljudi u svakoj grani – volja te u željeznicama, volja te u zdrvatsvu vollja te ne znam poljoprivredi,šumasrtvi – sve sposobni ljudi koji se trude svojim ruikama napraviti nešto-sposobni i marljivi!!!!
a država koda je maćeha. nećemo tako naprijed nikad!!!

New Report

Close