Drvo mora biti prvo

Autor: Poslovni.hr , 21. rujan 2020. u 21:59
foto: pixabay

8 točaka programa za drvno-prerađivačku industriju

INTENZIVNO SEKTORSKO LOBIRANJE

Osigurati nastavak podrške sektoru od strane Vlade Republike Hrvatske i institucija Europske unije, posebno za postkorona okruženje (očuvanje radnih mjesta, razvoj novih proizvoda, otvaranje novih tržišta, itd). Vlada RH treba imati više informacija o sektorskim prilikama, što je jedan od prioriteta, kako bi se energično i pravovremeno poduzele sve mjere iz njenog djelokruga.

INVESTICIJE I FINANCIJSKA PODRŠKA

Nastavak ulaganja u sektor predstavlja ključni preduvjet zadržavanja pozicija u globalnom okruženju, stoga treba razviti posebne linije za korištenje sredstava iz EU paketa od 22 milijarde eura kao i za uspostavu direktne linije preko HBOR-a te iz drugih dostupnih nacionalnih izvora.

UNAPREĐENJE SIROVINSKOGa MODELA

Potrebno je pristupiti poboljšanju ”Pisma razumijevanja”, a u cilju osiguravanja dovoljnih količina sirovine za finaliste, ali i vodeći računa o ruralnom razvoju i položaju svih aktivnih drvoprerađivača. Potrebno je zadržati stabilnost cijena te dugoročno unaprijediti zakonski okvir sirovinskog modela.

POTICANJE RURALNOGA RAZVOJA I KRUŽNE EKONOMIJE

Sektor je ključan kreator razvoja i zapošljavanja na ruralnom i slabije razvijenom području, što se rijetko ističe u strateškim dokumentima nadležnih institucija i ne honorira se u dovoljnoj mjeri kroz kreditne i razvojne programe. Potrebna je intenzivnija suradnja na razini regionalne i područne samouprave oko pitanja radne snage, obrazovanja, izgradnje poduzetničke infrastrukture, logistike itd.

STVARANJE PROIZVODA VEĆE DODANE VRIJEDNOSTI I R&D

Dosad je izostao aktivan pristup poticanja proizvodnje drvnih proizvoda višeg stupnja obrade. Primjena znanja istraživanja i razvoja (R&D) i proizvodnja pametnih drvnih proizvoda može dovesti do povećanja međunarodne konkurentnosti i osiguravanja boljih tržišnih i razvojnih pozicija. Hrvatska zasada nije uključena u proizvodnju novih ekoloških sirovina poput zelenih kemikalija, ekoloških ulja ili tekstilnih vlakana od drva.

BRENDIRANJE

Uspješni odgovori na dodatnu diverzifikaciju svjetskog tržišta i isticanje prednosti hrvatskih drvnih proizvoda nalaze se u sferi brendiranja u čemu je do sada napravljen tek iskorak u bredniranju slavonskog hrasta. Potražnja za novim kvalitetnim proizvodima bazira se i na tradiciji i kvaliteti lokalne sirovine, odnosno korištenju niza odrednica brenda. Planira se ponovno pokretanje nacionalne kampanje Drvo je prvo.

MEĐUNARODNI MARKETING I GOSPODARSKA DIPLOMACIJA

Tvrtke angažiraju velika sredstva za promociju i za međunarodni marketing, uz podršku nadležnih ministarstava i Hrvatske gospodarske komore (HGK). Buduće međunarodne aktivnosti sektora i povezani natječaji trebali bi biti usklađeni s potrebama i zahtjevima tržišta. Gospodarska diplomacija može znatno unaprijediti nastupe na stranim tržištima, stoga će se izraditi posebni materijali i razviti mreža informiranja diplomata i veleposlanstava.

JAVNA NABAVA I KORIŠTENJE DRVA KAO ENERGENTA

Zelena javna nabava je u Hrvatskoj tek u povojima. Korištenjem ekoloških drvnih goriva druge generacije poput drvnog peleta može se direktno poboljšati energetsku tranziciju i nacionalnu bilancu korištenja obnovljivih izvora energije. Veća uporaba drva kao graditeljskog materijala može utjecati na poboljšanje uvjeta i kvalitete stanovanja, postizanje učinaka pasivne gradnje te veće energetske učinkovitosti pročelja, prozora i krovišta, primjerice i kod obnove objekata u zagrebačkom potresu.

Donošenje Uredbe o ugradnji ekoloških i energetski učinkovitih (drvnih) proizvoda u javnoj nabavi je ključni prioritet djelovanja na domaćem tržištu.

Komentirajte prvi

New Report

Close