Dovedeni su na rub propasti, sada im konačno stiže pomoć: To nam je jedina slamka spasa

Autor: Poslovni.hr , 04. ožujak 2021. u 12:10
Foto: Patrik Macek/PIXSELL/Ilustracija

Prema podacima Porezne uprave i Državnog zavoda za statistiku prosječan pad u djelatnosti turističkih agencija kontinuirano je tijekom 2020. godine bio iznad 85 posto.

Udruga hrvatskih putničkih agencija (UHPA) pozdravlja najavljenu odluku Vlade RH da u mjere za obeštećenja ugroženih gospodarskih djelatnosti uključi i turističke agencije koje je pandemije dovela na rub propasti.

“Reći ću samo jednu riječ – napokon. Napokon su zahtjevi i apeli koje smo mjesecima upućivali prema resornom ministarstvu i Vladi RH, upozoravajući na tešku situaciju u kojoj se turistička industrija, a posebice turističke agencije nalaze, urodili plodom.“, ističe Tomislav Fain, predsjednik UHPA-e.

Prema podacima Porezne uprave i Državnog zavoda za statistiku prosječan pad u djelatnosti turističkih agencija kontinuirano je tijekom 2020. godine bio iznad 85 posto. Ovi zaista poražavajući rezultati imaju još veću težinu ako se u obzir uzme i činjenica kako se uglavnom radi o malim i srednjim obiteljskim tvrtkama koje su, kako bi osigurale likvidnost poslovanja, između ostalog, prodavale i vlastitu imovinu.

UHPA je stoga uporno slala prijedloge modela pomoći i obeštećenja vodeći se primjerima ostalih država članica EU koje su donosile mjere namijenjene isključivo turističkim agencijama i turoperatorima, svjesne težine problema i mogućih posljedica koje njihova nelikvidnost može izazvati.

„Nikoga od nas ne veseli bespomoćnost u kojoj smo se našli kao ni neizvjesnost iz mjeseca u mjesec hoće li potpore za očuvanje radnih mjesta biti produžene ali iz ove kože ne možemo. Umjesto da planiramo proljetna putovanja diljem Europe i veselimo se dolasku prvih gostiju za Uskršnje praznike, nalazimo se u situaciji da su nam državne mjere jedina slamka spasa. Kako se, nažalost, ne nazire kraj pandemije suočeni smo i s problemom povrata putnicima za nerealizirana putovanja te apeliramo da je o iznimne važnosti sinkronizacija izmjene zakonske regulative i najavljenog programa državne potpore kako bismo vratili narušeno povjerenje naših putnika¨, dodaje Fain.

„Turizam kakav smo poznavali prije pandemije stvar je prošlosti. Dok se mi bavimo egzistencijalnim problemima i borimo za opstanak, bitka za svakog gosta već je dobrano odmakla. Krajnji je čas da svi s riječi prijeđemo na djela i svatko u svom segmentu damo maksimum i opravdamo epitet najbolje destinacije na Mediteranu“, zaključuje Fain.

Komentirajte prvi

New Report

Close