Jedino rješenje koje se nameće domaćim građevinarima u mogućem sudjelovanju u gradnji Pelješkog mosta jest udruživanje s moćnijim inozemnim građevinskim konglomeratima koji će se sigurno javiti na natječaj za gradnju mosta čija se procijenjena vrijednost penje na 200 milijuna eura, tvrde domaći građevinski krugovi.
200milijuna
eura procijenjena je vrijednost pelješkoga mosta
Inozemni konzultanti zaključili su da je gradnja pelješkog mosta najbolje rješenje za prometno povezivanje Hrvatske, pa se Vlada nada da će Europska unija sada financirati 75 posto ukupne vrijednosti projekta. Teško je očekivati da će najveće zemlje EU propustiti priliku za vlastite velike građevinske kompanije jer, kako tvrde hrvatski građevinari, svi su svjesni da je domaća građevinska industrija ionako u prevelikim problemima da sama uspije izboriti gradnju mosta, što pogotovo dolazi do izražaja činjenicom da za sudjelovanje sigurno neće biti zainteresirane samo europske velike tvrtke. Domaći građevinari tvrde da bi jednako teško bilo dobiti posao i da je Hrvatska jedini investitor projekta jer je ionako riječ o međunarodnom natječaju, a s urušenom građevinom, kad većina tvrtki iz tog sektora prolazi kroz predstečajne nagodbe, teško je očekivati snažan zajednički nastup.
Usto, u natječaju bi mogao stajati uvjet minimalne visine godišnjih prihoda od, primjerice, nekoliko stotina milijuna eura, čemu domaće kompanije teško mogu konkurirati. Prvi ugovor 2007. za gradnju mosta koja je prekinuta zbog nedostatka novca potpisao je domaći konzorcij u kojem su bili Konstruktor, Viadukt i Hidroelektra Niskogradnja. Rezultirao je tužbom konzorcija protiv Hrvatskih cesta zbog usporene gradnje, pa su te tvrtke svojedobno tražile više od sto milijuna kuna naknade. Svima je jasno da je isključivo domaći konzorcij danas teško postići. Oni koji opstanu sreću će morati potražiti s velikim inoigračima.
Glavni projekt za šest mjeseci
Na stolu dva projekta IGH
Hrvatske ceste naručile su od Instituta IGH dva izmijenjena projekta i obje su verzije jeftinije od prvog i nikad realiziranog projekta čija je procijenjena vrijednost bila 250 milijuna eura. Obje verzije će se naći na stolu Europske komisije pri njezinu ocjenjivanju hoće li sudjelovati u sufinanciranju projekta, pa bi se nakon njezine odluke moglo znati koja će verzija ići u realizaciju. Glavni idejni projekt, kao i svi administrativni postupci, mogao bi biti gotov za šest mjeseci.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Jedino rješenje da dobijemo pare za most je = da izvođač /GLAVNI/
radova uz VDKT bude stranac…….! Pa, logično…..nismo ni mislili
da bi pare dobili- pod nekim boljim uvjetima……..moramo i cement
iz Njemačke dopelati, ili će biti i naša podružnica cementare -dobra?
Optimalno TUNEL
Aposlutno najkvalitetnije rješenje je TUNEL . Ako neznamo sami, ugledajmo se na Tursku i EU.
Hrvatske ceste naručile su od Instituta IGH dva izmijenjena projekta i obje su verzije jeftinije od prvog i nikad realiziranog projekta.
Znači Hrvatske ceste su platile 3 projekta – svaka čast, a gradit će se po četvrtom. Toga ima jedinu u Hrvatskoj. I uz to je IGH uspio natući 2 milijarde duga.
Vidiš kako se to lijepo radi i bez fantomskih firmi u inozemstvu.
Uključite se u raspravu