Employer Branding
Employer Branding

Dobro izgrađen brend smanjuje troškove zapošljavanja

Doživljaj rada je temelj izgradnje brEnda poslodavca jer iskustva su ono što je bitno i autentično.

Ivan Tominac
09. lipanj 2022. u 22:00
Foto: Shutterstock

Dobar employer branding učinit će vaše postojeće zaposlenike ponosnima što su dio vaše organizacije, međutim on je važan i za današnjeg tražitelja posla. Tvrtke moraju voditi računa o tome kako tu kulturu predstavljaju.

Danas je trend da tražitelji posla pogledaju vaše društvene mreže, web stranicu i slične komunikacijske kanale, puno prije nego što se prijave na posao. Stoga bi za optimiziranje slike o sebi kao poslodavcu bilo dobro da se nađete na društvenim mrežama i tamo projicirate kulturu usmjerenu na zaposlenike te tako izvučete maksimum iz LinkedIna, Facebooka i Twittera kao kanala koji će vam pomoći da tražitelju posla odgovorite na sva pitanja koja mu se vrzmaju glavom, a koja su ključna da bi odabrao baš vas.

Važna je iskrenost

Kako sve ne bi završilo samo na razgovoru i kako biste i s tražiteljima posla ostvarili dugoročan odnos, važno ja paziti na iskrenost. Ono što komunicirate mora biti i ono što imate.

Ako imate izgrađen dobar brend, tako možete smanjiti marketinške troškove zapošljavanja. Zašto plaćati objavu na oglasnoj ploči kada ljudi već hrle na vašu web-lokaciju za karijeru? Rad za dobru tvrtku, stabilnog poslovanja i odličnih uvjeta rada fokusiranih na malog čovjeka želja je svakog tražitelja posla, a ako svoju tvrtku pozicionirate kao takvu, privući ćete više kandidata za otvorene pozicije.

Međutim, sve što prezentirate mora biti zapravo ono što imate. Mazanje očiju danas više nema svoju svrhu, zato što i ako dobijete određene zaposlenike, a bili ste neiskreni u aktivnostima employer brandinga, ti će zaposlenici kroz izvjesno vrijeme ionako otići. Iako samo rekli da dobar employer branding može pridonijeti uštedi, tako ih loš može povećati.

Prema studiji Brandon Hall Grupe čak 20 posto zaposlenika odlazi s novog posla u prvih 45 dana od zaposlenja. To znači da ćete zaposlenika jedim dijelom educirati, proći s njim onboarding, a on će na koncu shvatiti da to nije ono što ste rekli da će biti i onda će otići. Nakon toga vam to opet slijedi, a ishod može biti isti.

U jednom od najvećih i najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj, INA Grupi, veliku pažnju polažu na zdravlje, sigurnost i opću dobrobit zaposlenika. Kroz program beneFIT potiče se sportski duh, briga o vlastitom zdravlju, nude se brojne kulturne, zabavne i zdravstvene pogodnosti poput sistematskog pregleda te one namijenjene djeci i obiteljima.

I to nije mit, već ono što zaposlenici zbilja i prenose onima koji se planiraju zaposliti u INA Grupi. Prateći trendove na tržištu rada, u Ini su i prije pandemije prepoznali prednosti fleksibilnih oblika rada te već nekoliko godina zaposlenicima omogućavaju obavljanje posla s bilo kojeg mjesta i fleksibilno radno vrijeme. Trenutačno u INA Grupi više od 1300 zaposlenika kojima vrsta posla to omogućava koristi fleksibilne oblike rada.

20

posto zaposlenika odlazi s novog posla u prvih 45 dana, tvrdi studija Brandon Hall Grup

Kako je Inina dugoročna strategija održivi razvoj, pod time podrazumijevaju i razvoj zaposlenika te svaki zaposlenik ima priliku nadograditi svoja znanja kroz internu INA Akademiju. Isto tako, zaposlenici imaju mogućnost činiti dobro za širu zajednicu kroz INA Klub volontera koji djeluje već deset godina, broji više od 1400 članova, a održao je više od 370 volonterskih akcija diljem Hrvatske.

Važno je znati da je employer branding poslovna funkcija koja, kako govori EX i employer branding konzultant i direktor Career Centra Vladimir Benić, zahtijeva puno usklađivanja i optimizacije investicija u nekoliko bitnih segmenata. Prvi je takozvani employee experience ili doživljaj rada – to je temelj izgradnje branda poslodavca jer iskustva su ono što je bitno i autentično. Ne možemo samo smišljati kampanje da smo super poslodavac ako tog iskustva koje reklamiramo nema u organizaciji.

”’Kroz ta iskustva rada zaposlenici će prepoznati određen EVP (employer value proposition), odnosno sve ono što percipiraju kao vrijednost kroz svoj radni odnos. Ovisno o resursima organizacije i potrebama, kako poslovne strategije tako i zaposlenika, tvrtke će “odabrati” određeni mix elemenata u koje će više ulagati i tako će EVP poslužiti kao orijentir balansiranja investicija u ljude i osnaživanja branda poslodavca’’, dodaje Benić.

Zaposlenici kao ambasadori

Jedan od razloga zašto employer branding ima smisla započeti graditi interno prema zaposlenicima je upravo način na koji dolazimo do informacija o nekoj organizaciji – pitamo ljude koji tamo rade ili su nekada radili. Zato je važno paziti na ‘word of mouth’ kao bitan moment optimiziranja slike poslodavaca.

’’Neke employer branding strategije počivaju upravo na snažnoj advokaturi samih zaposlenika. To je i logično jer ako zaposlenici nisu ambasadori vlastite organizacije, nemamo previše alata kojima ćemo uljepšati sliku koju želimo projicirati svijetu’’, istaknuo je EX i employer branding konzultant Vladimir Benić.

Prema navođenju portala Jobsoid, više od 50 posto tražitelja posla oslanja se na recenzije zaposlenika. Iako je jasno kuda treba poći kada je riječ o optimiziranju slike o željenom poslodavcu, trend je često takav da se informacije često filtriraju i na koncu pokušavaju prikazati onakvima kakve baš i nisu.

’’Veoma često se navode benefiti koji to u suštini i nisu, kao što su osnovna sredstva za rad i dr. S druge strane, kada pričamo o pozitivnim trendovima, može se primijetiti da se IT industrija prilično pokušava prilagoditi svojim zaposlenicima i doći na “njihovu razinu” u vidu kreiranja raznih skečeva koji veoma često prikazuju određeno ponašanje između pojedine struke u IT industriji.

Ovaj primjer je odličan dokaz koliko je zapravo u svemu važna iskrenost i taj donekle surovi pristup. Siguran sam da su nam svima već polako dosadile reklame u kojima je pomno iscenirana i osmišljena svaka njezina sekunda’’, rekao je employer branding konzultant i vlasnik tvrtke Stojanov konzalting Emanuel Stojanov.

S druge strane, navodi Benić iz Career Centra, trend je ono što ostvaruje rezultate i osnažuje poslovnu strategiju. ’’Osobno volim aktivnosti u području employer brandinga koje se bave širim pristupom, usklađivanjem većeg broja organizacijskih tema i ne tiču se samo komunikacije neke slike na van, već ciljanim intervencijama pokušavaju utjecati na sposobnosti organizacije da ostvari svoje poslovne ciljeve ili riješi neke izazove u kojima se nalazi. Employer brand je ipak produkt puno drugih elemenata i aktivnosti i ne moramo upravljati brandom samo putem LinkedIna ili karijernih sajmova’’, istaknuo je on.

Neki pristupi nisu dijelom trendova i čini se da su važni oduvijek. Iskrenost je, kako priča Starija savjetnica za regrutaciju iz Manpower grupe Petra Mates, oduvijek visoko na ljestvici kod kandidata i poslodavci bi se morali voditi tim načelom u prezentiranju prema tržištu.

Mora biti autentično

’’Isto tako, kandidati danas vrlo lako mogu provjeriti informacije o poslodavcu, od bazičnih informacija do komentara i osvrta bivših i sadašnjih zaposlenika. Iz perspektive poslodavca koji bi volio optimizirati sliku o sebi, to bi se moglo napraviti kvantitativno i kvalitativno. Pokazati javno (barem dio) rezultate poslovanja, najaviti buduće poslovne poteze, investicije. Kvalitativno može kroz iskustva trenutnih zaposlenika, koji će dati kratki intervju, snimiti video ili podijeliti objavu na LinkedInu, pokazati iz prve ruke kakva je radna atmosfera.

Dodatno, poslodavci mogu organizirati tzv. shadowing. Praksu koja je česta u inozemstvu, a koja kod nas nije još uvijek aktualna. Privući talente da kroz određeni period imaju slobodu doći u ured, pratiti rad nekog od kolega, vidjeti i osjetiti kako bi bilo raditi tamo te tek onda donijeti odluku o prelasku’’, istaknula je Mates iz Manpower grupe.

’’Iskrenost je posebno zanimljiva tema, naročito jer organizacijama nije lako doseći neku razinu iskrenosti koju će svi prepoznati kao takvu. Cilja se na blažu verziju iskrenosti, a to je autentičnost. Ključna je da optimizirate investicije u komunikaciju i sadržaj, jer ako nećete biti autentični i usklađivati employee experience, trošit ćete puno novca stalno objašnjavajući nekome novom kako ste super poslodavac’’, zaključio je EX i employer branding konzultant te direktor Career Centra Vladimir Benić.

New Report

Close