Dobre vijesti za građane: Platforma koju koristi oko dva milijuna Hrvata dobit će aplikaciju

Autor: Poslovni.hr/Hina , 24. prosinac 2023. u 09:55
Foto: Davor Puklavec/PIXSELL

Nedvojbeno je kako postoji izražen potencijal za razvoj digitalnih javnih usluga kao m-Usluga.

Platforma koju danas koristi oko dva milijuna Hrvata, e-Građani, seli se i u aplikaciju, a tvrtka koja će je razvijati, trebala bi to napraviti za 2,2 milijuna eura bez PDV-a, koliko je procijenjeno da će koštati svojevrsna prva faza mobilnog rješenja, piše u nedjelju Večernji list.

Prva faza kažemo jer, u startu, preko aplikacije trebalo bi se moći pristupiti dvadeset inicijalnih usluga, dok će se ostale koje su već dostupne preko e-Građana, “ubacivati” postupno.

– Brojna tijela državne uprave razvila su digitalne javne usluge kako bi korisnicima olakšali i ubrzali pristup javnim uslugama. Navedene su usluge dostupne građanima na portalu e-Građani i kao takve razvijene su ponajprije za korištenje na računalima, odnosno kao e-Usluge i nisu prilagođene za korištenje na mobilnim uređajima.

S druge pak strane, danas gotovo 70 posto građana Hrvatske koristi mobilne uređaje za pristup određenim web-stranicama, plaćanje usluga i ostalo. Uz to sve veći broj građana koristi javne usluge digitalnim putem bilo putem računala bilo putem mobilnih uređaja.

Istovremeno ističu se brojne prednosti korištenja javnih usluga putem mobilnih uređaja, s posebnim naglaskom na korištenje usluga putem mobilnih aplikacija. Kao najistaknutije prednosti ističu se jednostavnost korištenja, mobilnost i brzina.

Stoga je nedvojbeno kako postoji izražen potencijal za razvoj digitalnih javnih usluga kao m-Usluga. Pokazalo se kako su građani otvoreni za promjene te su spremni iskoristiti prednosti koje mobilne platforme i mobilne aplikacije nude.

Uzimajući u obzir stalni razvoj tehnologije, potrebu za napretkom, ali i spremnost građana za sve veće korištenje digitalnih javnih usluga putem različitih kanala, razvoj mobilne platforme i aplikacije m-Građani za pružanje javnih usluga postaje neizbježan korak u unapređenju postojećih i budućih digitalnih javnih usluga kao i osiguranju sve veće dostupnosti usluga za građane – zašto su se odlučili na razvijanje aplikacije koja će se financirati europskim sredstvima, objašnjavaju u Središnjem državnom uredu za razvoj digitalnog društva, piše novinarka Večernjeg lista Mateja Šobak.

Komentirajte prvi

New Report

Close