Hrvatska je među zemljama s najslabijom potrošnjom unutar EU, pa je pred Europskom komisijom i hrvatskim nacionalnim tijelima velik posao vezan uz vraćanje povjerenja potrošača u tržište i popravljanje niskog mjesta koje Hrvatska u ukupnim ocjenama potrošačke kulture zauzima među zemljama članicama. Istanuo je to europski povjerenik za politiku zaštite potrošača Neven Mimica na konferenciji "Hrvatski potrošač na unutarnjem tržištu EU".
"Dio je to tradicije iz dugoročnog razdoblja socijalističke ekonomije netržišnih uvjeta, gdje ni tržište ni potrošač nisu puno značili, pa je sada važno da se u Hrvatskoj posebno naglasi važnost prava potrošača i sigurnosti proizvoda", istaknuo je. Najavio je da će EK poduzimati niz akcija na jačanju kapaciteta potrošačkih udruga u Hrvatskoj i svih tijela koja se bave nadzorom i provedbom potrošačkih prava. "Postoje četiri temeljna prava koje potrošači žele – sigurnost proizvoda, izbor, informacije i da ih se sluša", kazao je Mimica poručivši da su organizacije potrošača ključne za oblikovanje politika za zastupanje potrošača i ostvarivanje njihovih prava, dok dobra politika zaštite potrošača stvara koristi i proizvođačima.Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak rekao je da politika zaštite potrošača ima važnu ulogu u razvoju gospodarstva jer zadovoljan, siguran i educiran potrošač rado sudjeluje na tržištu kao kupac i korisnik usluga, što potiče konkurentnost i pridonosi razvoju poslovnih aktivnosti. Očekuje da će bolja regulacija na području sezonskih sniženja privući u Hrvatsku i kupce iz susjednih zemalja.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu