Dobivaju bolji zakon, ali mnogi na mukama zbog isteka moratorija

Autor: Jadranka Dozan , 17. ožujak 2021. u 07:44
Poduzetnici iz ovog sektora u nekoliko su navrata prosvjedovali/JOSIP REGOVIĆ/PIXSELL

U aktualnim promjenama zakona izostale su od prijevozničkih udruga tražene izmjene po pitanju taxi prijevoza.

Izmjene Zakona o cestovnom prometu za poduzetnike u toj branši donijet će, kako kažu u Udruzi Glas poduzetnika “male, ali značajne promjene”. Uz ukidanje putnih listova, takva je i propisivanje ugovora o javnim uslugama.

Putne listove prijevoznici sada moraju imati u vozilu pri prijevozu putnika i potom ih čuvati najmanje dvije godine, a njihovo ukidanje znači jedan besmisleni namet manje, kažu u UGP-ovu Odboru za prijevoz. To je bio jedan od njihovih prijedloga, ali taj zahtjev star je gotovo godinu dana.

Na uvođenje ugovora o javnim usugama čekaju i duže, a to bi prijevoznicima trebalo osigurati održivo poslovanje u razdoblju krize kakvu su za njih prouzročila i ograničenja kretanja te loša turistička sezona zbog Covid-pandemije.

“Smisao javne usluge je otvaranje tržištu te da ono regulira tko i što može. Ne smije se dogoditi da pet istih tvrtki uvijek dobije pravo na javnu uslugu”, ističu u UGP-u. Zato drže da za ugovaranje javne usluge moraju biti raspisani natječaji i da se u borbu za linije moraju moći uključiti i prijevoznici iz povremenog prijevoza putnika.

U aktualnim promjenama zakona izostale su od prijevozničkih udruga tražene izmjene po pitanju taxi prijevoza, a Marko Slišković, koordinator Odbora za prijevoz, zamjera i što se ide na ukidanje ishođenja licencije za prijevoz tereta za vlastite potrebe vozilima iznad 12 tona.

To, kaže, ponovo otvara prostor zlouporabama. U međuvremenu su mnogi u povremenom prijevozu na mukama zbog isteka moratorija ugovaranih s leasing kućama. Ivan Leskovar iz udruge Autobusi Hrvatska koja okuplja 30-ak tvrtki kaže kako mnogima prijeti oduzimanje vozila.

Jedino rješenje vidi u uključivanju Vlade, ali i Hanfe, u razgovore s leasing tvrtkama. Podsjeća i da npr. slovenska vlada toj branši za svako licencirano vozilo daje po 33 eura po danu.

Komentirajte prvi

New Report

Close