Izmjene Zakona o cestovnom prometu za poduzetnike u toj branši donijet će, kako kažu u Udruzi Glas poduzetnika “male, ali značajne promjene”. Uz ukidanje putnih listova, takva je i propisivanje ugovora o javnim uslugama.
Putne listove prijevoznici sada moraju imati u vozilu pri prijevozu putnika i potom ih čuvati najmanje dvije godine, a njihovo ukidanje znači jedan besmisleni namet manje, kažu u UGP-ovu Odboru za prijevoz. To je bio jedan od njihovih prijedloga, ali taj zahtjev star je gotovo godinu dana.
Na uvođenje ugovora o javnim usugama čekaju i duže, a to bi prijevoznicima trebalo osigurati održivo poslovanje u razdoblju krize kakvu su za njih prouzročila i ograničenja kretanja te loša turistička sezona zbog Covid-pandemije.
“Smisao javne usluge je otvaranje tržištu te da ono regulira tko i što može. Ne smije se dogoditi da pet istih tvrtki uvijek dobije pravo na javnu uslugu”, ističu u UGP-u. Zato drže da za ugovaranje javne usluge moraju biti raspisani natječaji i da se u borbu za linije moraju moći uključiti i prijevoznici iz povremenog prijevoza putnika.
U aktualnim promjenama zakona izostale su od prijevozničkih udruga tražene izmjene po pitanju taxi prijevoza, a Marko Slišković, koordinator Odbora za prijevoz, zamjera i što se ide na ukidanje ishođenja licencije za prijevoz tereta za vlastite potrebe vozilima iznad 12 tona.
To, kaže, ponovo otvara prostor zlouporabama. U međuvremenu su mnogi u povremenom prijevozu na mukama zbog isteka moratorija ugovaranih s leasing kućama. Ivan Leskovar iz udruge Autobusi Hrvatska koja okuplja 30-ak tvrtki kaže kako mnogima prijeti oduzimanje vozila.
Jedino rješenje vidi u uključivanju Vlade, ali i Hanfe, u razgovore s leasing tvrtkama. Podsjeća i da npr. slovenska vlada toj branši za svako licencirano vozilo daje po 33 eura po danu.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu