Korisniku zazvoni telefon vrlo kratko tako da se ne uspije javiti i onda se od velikog broja takvih korisnika uvijek nađe poneko tko će ipak nazvati potpuno nepoznati broj, kažu u HAKOM-u.
Redakciji N1info.hr-a javilo se nekoliko čitatelja koji kažu da su ovih dana bili “zasuti” telefonskim pozivima s nepoznatih brojeva iz inozemstva. Oni koji su se na te pozive javili, rekli su da se poziv odmah prekida. A oni koji su uzvratili pozive kažu da se nakon uspostave veze s druge strane nitko nije javljao.
Pozivi s kojih su čitatelji dobivali pozive bili su upućeni iz Litve (pozivni broj države 00370), Češke (00420) te Nizozemske (0031).
Ne nazivati propuštene pozive, prijaviti ih operatoru
Nadležnu ustanovu, HAKOM (Hrvatsku regulatornu agenciju za mrežne djelatnosti), N1 je pitao imaju li saznanja o pozivima sa spomenutih i sličnih brojeva.
“Brojevi hrvatskih korisnika povremeno budu meta takvih prijevara, a one se provode kao kampanje pozivanja u kojima veći broj hrvatskih korisnika odjednom bude obuhvaćen pokušajima prijevare. Pokušaji prijevare u telekomunikacijama, nažalost nisu rijetkost te se s različitim oblicima prijevara susreću gotovo svi operatori odnosno njihovi korisnici, kako u svijetu, tako i u Hrvatskoj”, rekli su u HAKOM-u.
Prijevara je, kažu, vrlo jednostavna, ali i rješenje – ne nazivati nepoznate brojeve s kojih imate propuštene pozive.
“Korisniku zazvoni telefon vrlo kratko tako da se ne uspije javiti i onda se od velikog broja takvih korisnika uvijek nađe poneko tko će ipak nazvati potpuno nepoznati broj. Treba znati da u Hrvatskoj ne može nastati trošak za javljanje na bilo koji poziv i ne može nastati trošak osim ako se ne nazove broj propuštenog poziva. Zato je preporuka ne nazivati propuštene pozive iz inozemstva čije brojeve ne prepoznajemo. Korisnicima savjetujemo da ovakve pozive prijave svom operatoru”, poručuju iz HAKOM-a.
“Troškovi nastaju pozivanjem inozemnih brojeva”
Dodaju kako potrošači uvijek mogu osporavati račun ako smatraju da su na neki način oštećeni prilikom korištenja javnim komunikacijskim uslugama.
“Međutim, hoće li svaki takav prigovor korisnika biti i riješen na njegovo zadovoljstvo, ovisi prije svega o tome je li operator prepoznao da se stvarno i radi o prijevarnim radnjama treće osobe ili se konkretan slučaj svodi na odgovornost korisnika prilikom uporabe javnih komunikacijskih usluga jer troškovi uvijek nastaju pozivanjem potrošača prema inozemnim brojevima. Ako operator prepozna da se stvarno radi o prijevari, onda će i prihvatiti prigovor potrošača”, ističu.
HAKOM smo upitali što korisnici sami mogu poduzeti.
“Operatori i HAKOM imaju proceduru gdje na jednom mjestu razmjenjuju informacije o pokušajima prijevara, a operatori, čim se utvrdi da je prijevara u tijeku, blokiraju pozivanje brojeva s kojih se ona pokušava izvesti. Ne treba smetnuti s uma, s obzirom na to da većina ljudi koristi pametne telefone, da možemo sami blokirati bilo koji broj koji nas ometa ili s kojeg se opetovano pokušava prijevara. Ovo je zgodno koristiti ako dobivate više neželjenih poziva s istog broja dok operatori ne blokiraju broj”, savjetovali su.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu