Dobar početak godine za cementare

Autor: Darko Bičak , 10. svibanj 2015. u 22:00
Cemex izvozi više od 70 posto proizvodnje/Fotolia

Holcimu kvartalna prodaja 10% veća od planirane, Cemex otvorio alžirsko tržište, prave efekte tek očekuje.

Hrvatsko tržište cementa ove bi se godine, unatoč nastavku krize u građevinarstvu, moglo oporaviti, govore najave iz Cemexa i Holcima.

Iz Holcima su izvijestili o kvartalnoj prodaji 10 posto većoj od planirane. Napominju, međutim, da je i iznenađujuće pozitivan rezultat ipak lošiji od lanjske realizacije, i to za 3,5 milijuna kuna. Kako ističe Alan Šišnački, predsjednik Uprave Holcima u Hrvatskoj, njihove inicijative za smanjenje troškova i dalje se provode te je postignut planirani rezultat na svim razinama. Nakon prošlogodišnjih 8,5 milijuna kuna, Holcim je trošak administracije i procesa podrške u prva tri mjeseca ove godine dodatno smanjio za 600.000 kuna u odnosu na 2014. godinu.

 

14,6milijuna

kuna iznosila su lani potraživanja Holcima dulja od 90 dana

"Tim za naplatu potraživanja, koji je Holcim osnovao prošle godine kako bi povećao odgovornost i disciplinu, u prva je tri mjeseca uspio naplatiti milijun kuna otpisanih potraživanja. Osim toga, novim procedurama znatno je poboljšana i struktura potraživanja; potkraj 2013. potraživanja starija od 90 dana iznosila su 14,6 milijuna, krajem 2014. smanjena su na 3,3 milijuna kuna, da bi sad iznosila dva milijuna, s ciljem da do kraja 2015. godine niti jedno potraživanje ne bude starije od 90 dana", naglašava Šišinački.

Dodaje kako je, unatoč svemu, još neizvjesno hoće li Holcim u Hrvatskoj do kraja godine ostvariti pozitivan rezultat.  Cemex je, pak, uspio otvoriti novo tržište na Mediteranu, alžirsko, a pravi efekti toga posla vidjet će se već u drugom kvartalu. Naime, prva dva broda s ukupno 26 tisuća tona cementa krenula su tijekom travnja za alžirsku luku Oran. U splitskoj cementari ističu kako je Mediteran u fokusu njihove izvozne strategije te već 70 posto proizvodnje plasiraju u zemlje poput Libije, Malte, Izraela, Egipta, Italije i ostalih oko sredozemnog bazena.

"Naša će strategija i u sljedećim godinama biti znatno oslonjena na poslovanje u mediteranskom bazenu. Nedostaju, međutim, reforme koje je nužno provesti kako bi domaći izvoznici bili konkuretniji. Hrvatski izvoz ima potencijal koji je potrebno iskoristiti kako bi se pokrenuo rast i razvoj cjelokupnog domaćeg gospodarstva, no to uključuje razumijevanje, pomoć i akciju vladajućih tijela", rekao je Trpimir Renić, predsjednik Uprave Cemexa Hrvatska.

Komentirajte prvi

New Report

Close