Ministar financija Zdravko Marić već je lani krenuo u refinanciranje duga cestarskog sektora, a nakon prve runde u iznosu 1,25 milijardi zaključene u studenome, uskoro se očekuje i realizacija druge.
Vlada bi novi aranžman trebala potvrditi do kraja mjeseca, odnosno na sjednici idućeg tjedna. Izvjesno je da će ta druga runda financijski biti veća od prve, ali prema svemu sudeći ne baš duplo, kako se još donedavno najavljivalo. Prvotno se u drugom koraku financijskog restrukturiranja namjeravalo 'uvezati' oko 2,5 milijarde eura postojećih kredita triju državnih cestarskih tvrki, ali najnovije neslužbene informacije kažu da će ona obuhvatiti nešto više od 1,8 milijardi eura.
Nešto manji iznos od planiranog među financijašima se pripisuje pravnim razlozima i klauzulama, zbog čega je neka od kreditnih partija vjerojatno 'u hodu' otpala iz aranžmana. Novim klupskim kreditom tako bi se trebalo zamijeniti 1,14 milijardi eura duga Hrvatskih autocesta (HAC), 475 milijuna eura Hrvatskih cesta te oko 200 milijuna eura kredita Autoceste Rijeka Zagreb (ARZ).
Uključujući i prvu fazu refinanciranja 1,25 milijardi eura izdanjem euroobveznica (uz prinos ispod tri posto i kupon od 2,75 posto, dospijeća 2030.), uskoro će, dakle, ukupno biti restrukturirano gotovo 60 posto od ukupno oko 5,2 milijarde eura duga cestarskog sektora. Time će se, uz produljenje ročnosti, povećati i uštede na troškovima kamata slijedom zamjene skupljih kredita jeftinijima.
Podsjetimo, one su se nakon prve runde procjenjivale na oko 160 milijuna godišnje. Iako će se konačni uvjeti kredita kluba domaćih banaka pouzdano znati tek s Vladinom odlukom idući tjedan, glavnina ih se smatra dogovorenim. Tako je, primjerice, gotovo sigurno da će novi kredit biti na rok od 12 godina, s tim da bi prve tri de facto bile poček, tj. predviđene su tek sitne obveze plaćanja.
Prema trenutnim neslužbenim informacijama, novi će kredit najvjerojatnije biti s valutnom klauzulom, iako se još donedavno procjenjivalo da bi izbor mogao biti 'čisti' devizni kredit, a neki su spekulirali i o kunskom. Kad je posrijedi cijena, u financijskim krugovima tvrdi se da je više-manje usuglašeno da će se refinanciranje realizirati uz maržu od oko dva postotna boda (moguće i neznatno ispod toga) povrh euribora. Sve u svemu, skora operacija nemalo će pridonijeti održivosti duga cestogradnje, a u preostalom dugu koji nije zahvaćen refinanciranjem sada se dobar dio odnosi na zajmove međunarodnih finacijskih organizacija koji su inače povoljniji od klasičnih komercijalnih.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Zamislite da su išli u proširenje postojeći cesta ….. dobili bismo brzu cestu do dalmacije ,moderniziranu jadransku magistralu …. koliko bi samo dobili gradovi i općine na samoj trasi posebno kroz liku po knin , sinj …….. i sve to za oko 1 milijardu eura .
SAD IMAMO 3 CESTE PREMA DALMACIJI U ŠIRINI NI 50 KILOMETARA ………….. to su JADRANSKA MAG. AUTO CESTA A1 i LIČKA MAGISTRALA ….. pa za koga .
Hebi ga!
( koalicijska vlada iz 2001 je to počela )
JADRANSKA MAG. AUTO CESTA A1 i LIČKA MAGISTRALA ….. pa za koga .
1. za Tita
2. za Vranju
3. za Macolu
Zamislite da su išli u proširenje postojeći cesta ….. dobili bismo brzu cestu do dalmacije ,moderniziranu jadransku magistralu …. koliko bi samo dobili gradovi i općine na samoj trasi posebno kroz liku po knin , sinj …….. i sve to za oko 1 milijardu eura .
SAD IMAMO 3 CESTE PREMA DALMACIJI U ŠIRINI NI 50 KILOMETARA ………….. to su JADRANSKA MAG. AUTO CESTA A1 i LIČKA MAGISTRALA ….. pa za koga .
Hebi ga!
( koalicijska vlada iz 2001 je to počela )
Zamisli da su sve te milijarde E osle za nesto sto generira dobit, nesto sto nebi bilo u drzavnim rukama, jer privatnik nemoze racunati da ce ga izvuci, drzava, banka ni bilo tko drugi, ako negenerira dobit propada…a drzavna poduzeca se toliko potkradaju i iskoristavaju da ih je jeftinije prodati strancima, bar se nece spasavati iz proracuna.
Neš’ ti reforme cestarskog sektora, nastavilo se po starom…
Uključite se u raspravu