Tržište alternativnih goriva zasad je nerazvijeno čak i u EU, gdje zauzima skromnih jedan posto. U Hrvatskoj vozila na električni pogon zauzimaju 0,2% prodaje novih osobnih automobila. Prepreka razvoju tržišta alternativnih goriva u nas je visoka cijena vozila na alternativni pogon.
Istaknula je to Romana Palčić, voditeljica radne skupine za transpoziciju europske Direktive 94/2014 u hrvatsko zakonodavstvo, u povodu početka javnog savjetovanja o prijedlogu nacrta o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva. Prijedlog se bavi uz ostalo propisivanjem mjera poticanja razvoja tržišta alternativnih goriva, a fokusirat će se na tri alternativna goriva: električnu energiju, vodik i prirodni plin. Do 2020. očekuje se rast broja postaja za punjenje vozila na el. energiju.
Na hrvatskim će autocestama, rekla je Palčić, takva postaja biti postavljena na svakih 50 km, a ukupno bi ih trebalo biti 164. Rečeno je i da vozila koja se pokreću na prirodni stlačeni plin imaju budućnost. "Tržište vozila na vodik kod nas nije razvijeno. Imamo šest vozila na takav pogon i niti jedno mjesto za opskrbu, a u Sloveniji ne postoji nijedno registrirano vozilo na vodik, ali zato imaju jednu opskrbnu stanicu", naglasila je Palčić. Predstavniku Fonda za zaštitu okoliša Filipu Brkljači čini se da je Ministarstvo prometa skeptično prema vozilima na alternativna goriva. Građani, pak, pokazuju velik interes. Fond je 2014. primio 23 prijave građana za subvenciju za kupnju takvog vozila, a lani je pristiglo 300 prijava. "Ove će godine interes biti još veći jer se ljudi raspituju kad ćemo otvoriti natječaj", naglasio je Brkljača.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu