Članovi Uprave dm-a predstavili su poslovne rezultate koji su potvrdili dm-ovu vodeću poziciju na tržištu drogerijskih proizvoda. U poslovnoj godini 2016./2017. dm je u Hrvatskoj ostvario 2,1 milijardu kuna prometa te rast od 5,4 % u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to i prosječan kupovina u dm-u rasla je za 2,62 posto.
dm je uložio više od 74 milijuna kuna u modernizaciju 37 prodavaonica, novi logistički centar na Jankomiru iz kojeg se isporučuje 14.000 proizvoda te otvorenje dvaju specijaliziranih odjela bezreceptnih medicinskih proizvoda (OTC).
Na razini grupe dm posluje u 13 zemalja i ostvario je promet od 10,259 milijardi eura, a krajem godine otvaraju i prvu filijalu u Italiji.
"Proteklu poslovnu godinu u dm-u obilježio je veći broj kupaca koji su kupovali više. Tijekom protekle poslovne godine prodavaonice dm-a svaki dan posjetilo je više od 86.400 kupaca, a prosječna kupovina iznosila je 76,38 kuna. Ostvarili smo i rast prodaje u segmentu OTC proizvoda u iznosu od 27,93 %. OTC odjele razvijamo i dalje, a imamo ih 16 sveukupno", naglasio je Mirko Mrakužić, direktor dm-a.
Ključnu ulogu u pozicioniranju dm-a na tržištu igra robna marka dm-a koja obuhvaća 26 linija i 4.800 proizvoda te je ostvarila 29,41 % udjela u ukupnom prometu i rast od 8% u odnosu na prošlu godinu . Nastavili su i program Kontinuitet dobrih cijena u kojem imaju 4.000 proizvoda, a u ponudu vlastite marke dm je uvrstio novu marku dekorativne kozmetike trend IT UP.
Raste potražnja za bio hranom
Gordana Picek, voditeljica Nabave, marketinga i PR-a te Prodajne regije u dm-u istaknula je kako je dm mjesto gdje se najradije kupuje bio hrana, a njihov brend dmBio priznat je na domaćem tržištu i proširen s više od 100 novih organskih proizvoda te ih je sada 496.
"dmBio marka ostvarila je rast prodaje od 66,8 %, što ukazuje na rast potražnje za ekološkim proizvodima. Prodaja ekološke hrane u dm-u u protekloj poslovnoj godini porasla je za 4,41 %, a 27 % kupaca koji kupuju dm robnu marku kupuje i dmBio proizvode“, pojasnila je Picek.
Najprodavaniji artikli su papirnati ručnici i toalet papir, a njihov program lojalnosti danas ima više od milijun članova. Zanimljiv je podatak i da je 80% rođene djece u 2017,dio njihovog baby programa.Istraživanje Ipsosa potvrdilo je kako se dm u odnosu na konkurenciju najviše ističe u brizi za djelatnike, a uz prosječnu neto plaću u prodavaonicama višu od 9.000 kuna organizirali su 137 edukacija te je razvio projekt dm akademije.
"Dugoročni cilj dm akademije je svim djelatnicima u prodavaonicama u Hrvatskoj, BiH, Srbiji i Makedoniji omogućiti školovanje za zanimanje drogerista. Nakon edukacije koja obuhvaća 300 sati djelatnici će lakše ići ukorak s današnjim potrebama kupaca te će zahvaljujući novim znanjima iz botanike, kemije, farmakologije, prehrane i ekonomije kupcima moći osigurati još bolju uslugu i stručne savjete. Nova akademija koju smo razvili u suradnji s Algebrom počinje u studenom i mat će 20 polaznika, a ponosi smo i što je logo za ovo zanimanje iz Hrvatske prihvaćen na razini cijele grupe", pohvalila se Ana Fostač-Krilčić, voditeljica Ljudskih resursa i Prodajne regije.
Briga o zajednici
Dm ulaže i u zajednicu, točnije uložili su 2,1 milijun kuna, a dugogodišnji projekti i volontiranja se nastavljaju i u godini koja je pred nama. Danas dm posluje u 157 prodavaonica te u 60 gradova zapošljava 1.399 djelatnika. U jednoj zagrebačkoj prodavaonici imaju i ugostiteljski dio, a Mrakužić kaže kako uče kroz njega i kako će i taj segment razvijati ako bude potrebe za tim. U poslovnoj godini 2017./2018. dm će uložiti 90 milijuna kuna u modernizaciju prodavaonica i razvoj asortimana.
˝Plan je doći do 160 prodajnih mjesta i modernizirati još 40 prodavaonica. Nije nam jedini cilj otvarati nove prodavaonice već doprijeti do kupaca a nove načine˝, zaključio je Mrakužić.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu