Hrvatski dizajnerski namještaj osvaja inozemna tržišta i prestižne nagrade

Autor: Marta Duić , 02. veljača 2016. u 14:21
Tvornica Prostorije u Sv. Križu Začretju /Rober Anić/PIXSELL

Domaći dizajneri namještaja u Hrvatsku redovito donose najprestižnija međunarodna priznanja.

Hrvatski dizajnerski namještaj osvaja inozemna tržišta i prestižne nagrade, a stalnim inovacijama unapređuje ponudu i popdiže svijest o hrvatskim brendovima. Dizzconcept, Prostoria i ERA grupa konstantnim ulaganjima i ljubavlju prema poslu dokazuju kako je uspjeh moguć. ERA grupa iz Vinkovaca vlasnik je i utemeljitelj Standarda i eko markice "ERA eco label". Kako kaže Drago Veselčić, direktor Era grupe, ona jamstvo da je proizvod izrađen od prirodnih materijala ili pak onih koji se mogu reciklirati.  

"Svjesni da mi, hrvatski proizvođači namještaja, možemo konkurirati kvalitetom i tradicijom njegove izrade, što je posljednjih godina potvrđeno i dizajnom, odabrali smo logično – proizvod visoke dodane vrijednosti koji ima sadržanu komponentu eko dizajna. Eko oznaka nas diferencira od ostalih, koji nisu dostigli stupanj visoke ekološke i etičke osviještenosti te našoj ciljanoj skupini govori iskreno i argumentirano o vrijednostima kojih se držimo dok izrađujemo namještaj", objašnjava Drago Veselčić, direktor ERAgrupe. Razmišljali su, veli, izvan zadanih okvira, dodali etičku komponentu i uobličili hrvatski standard.

"Svrstali smo se među malobrojne hrabre koji ne bodre potrošačko društvo ni groznicu umjetnih i jeftinih materijala s ultra kratkim rokom trajanja i sumnjivim porijeklom. Nije moglo biti jednostavnije – namještaj koji traje 100 godina – nikako nije lažan. Namještaj koji se može potpuno reciklirati i vratiti prirodi postavlja pred naš odgovor za opstanak – održivo, odgovorno i etično˝, zaključuje Veselčić.  Priča kompanije Prostoria započela je 2011. dizajniranjem ojastučenog namještaja u  proizvodnim pogonima nedaleko od Zagreba. "Od početka smo jasno definirali našu viziju: orijentiranost prema dizajnu, inovativnosti i visokoj kvaliteti izvedbe", tvrde iz Prostorije. Brzo su pronašli mjesto na sceni visokokvalitetnog dizajnerskog namještaja što potvrđuje neprestani rast. 

 

Veselčić

Svrstali smo se među malobrojne hrabre koji ne bodre potrošačko društvo ni groznicu umjetnih i jeftinih materijala s ultra kratkim rokom trajanja.

Gladno tržište
"Oduvijek smo željeli imati potpunu kontrolu nad cjelokupnim procesom, od začetka proizvoda do ulaska u dom krajnjih kupaca. Prostoria je nastala kroz želju da se ljubav prema estetici pretoči u predmet koji će izazvati reakcije kritike, jer je u njega utkano znanje, iskustvo i na kraju ogroman entuzijazam i ljubav", kažu iz Prostorie.  Dizz concept, novo je ime tvrtke Inkea koju vodi arhitekt Darko Špiljarić. Kako kažu, novo ime proizašlo je iz brenda s kojim se nastupalo na stranim tržištima. "Dizz concept je odličan opis onoga što dizajnerski i stručni tim predvođen Darkom Špiljarićem već godinama uporno promovira: dizajnerski pristup u izradi namještaja i opremi prostora. Svi u timu dijelimo istu strast za lijepim, funkcionalnim i domišljatim stvarima i prostorima", kažu iz Dizz concepta.

Kako kaže Borna Matković, kreativni direktor ERA-e, domaće i strano tržište ne samo da prepoznaje, već traži proizvode koji zadovoljavaju sve potrebe modernog čovjeka, a dizajn je upravo ključna komponenta. Baš su zato lani  ponovno pokrenuli proizvodnju namještaja glasovitog arhitekta i dizajnera Bernarda Bernardija i u svoj portfelj proizvoda uključili kultne klasike hrvatskog dizajna 50-ih godina.  "U kontaktu s Andrijom Rusanom i Orisom rodila ideja o zajedničkom projektu u kojem ćemo oživjeti ikone dizajna kao što je namještaj Bernarda Bernardija. Htjeli smo vratiti duh prošlosti i oživiti samu formu emocijom 'dobrog starog komada' namještaja od kakvog smo se teško rastajali. S vremenom je namještaj postao znak prestiža i statusni simbol, hladan i privremen. Mi vraćamo vrijednost, emociju i bit, a zadržavamo funkcionalnost, najkvalitetnije materijale te dajemo i  više od dizajna. Trendovi nastaju i nestaju, no bez obzira na to kvaliteta paralelno opstaje i nalazi svoj put do korisnika", tvrdi Veselčić.  

Trendove prati i Prostoria koja je od početka proizvodnje povećala asortiman na 50-tak proizvoda. Svi se konstantno poboljšavaju primjenom novih tehnika i nadograđuju novima. "Da nije bilo energije, volje i želje danas više od 120 zaposlenih entuzijasta koji svojim znanjem i željom za još boljim proizvodima osvajaju nove prostorije, ne bismo imali tako vrtoglav rast. Dizajn i put koji smo izabrali donio nam je mogućnost prezentacije u vrhunskim salonima diljem svijeta", kažu iz Prostorije. Njihovi proizvodi mogu se naći u preko 250 salona namještaja s najboljim brendovim diljem svijeta, prisutni su na tržištu Europe, Amerike, Australije, Južne Afrike, Srednjeg i Dalekog Istoka te Oceanije. "Trenutno su nam pet najvećih tržišta Belgija, Francuska, Njemačka, Austrija i Australija te brojimo oko 350 aktivnih kupaca u svijetu. U 2015. prihodi od prodaje iznose preko 45 milijuna kuna, što je rast veći od 40% u odnosu na prošlu godinu, dok samo u izvozu bilježimo rast veći od 110 posto", kažu iz Prostorije.

 

110posto

rasli su izvozni prihodi Prostorije u prošloj godini

I Dizz conceptu se kupci stalno vraćaju, posluju stabilno bez većih oscilacija, a godišnji prihod im se kreće oko milijun eura. Najprodavaniji artikli Dizz concepta su evergreeni poput elemenata uredskog programa za menadžere MAT i Dyn te nova kompaktna Pop – up kuhinja PIA za koju smo dobili niz međunarodnih nagrada: Interior innovation award 2015 –  Best of best i Green Product Award 2016.  Jedistveni proizvodi kao što je fotelja Polygon te sofe na rasklapanje zbog posebno inovativnog dizajna i mehanizma otvaranja postale su sinonim za Prostoriu. "Velik broj stalnih kupaca se vraća i željno iščekuju nove proizvode koje će izaći iz naše tvornice želja. Iz Hrvatske i iz cijele regije, kao i iz cijelog svijeta, svakog dana dobivamo upite od kupaca i od projektanata koji žele naše proizvode uvrstiti u svoje stanove, urede ili projekte", tvrde iz Prostorie.

"Inteznivno podržavamo akcije Kupujmo Hrvatsko, djelima, ne samo na riječima. Sve što se može nabaviti od domaćih proizvođača i kooperanata ugrađujemo na naše proizvode", kažu iz Dizz concepta.  Prostoria je posve hrvatski brend, a većina njihovih dizajnera su iz Hrvatske i kompletna proizvodnja smještena je u Hrvatskoj u proizvodnom pogonu u Sv. Križ Začretje. Kako kažu, sirovine koje kvalitetom zadovoljavaju standarde nabavljaju od lokalnih proizvođača, a neke iz okolnih država. Rast zaposlenih u 2015.  bio je veći od 25% u odnosu na prethodno razdoblje, a od ukupne strukture zaposlenih više pd 40 posto čine mlađi od 30 godina.

"Ulaganja u nove tehnologije i najmodernije strojeve dati će nam nove mogućnosti proizvodnje dizajniranih komada u 2016. Kompletna dobit se investira u nove projekte i tako već na proljeće krećemo u gradnju novog proizvodnog pogona kako bismo mogli kvalitetno pratiti rast prodaje. Sve više smo zastupljeni u internacionalnim projektima i opremanjima, u tome vidimo, osim izvoza, potencijal za nastavak rasta u 2016 i u narednim godinama. Za ovu godinu predviđamo rast od 40-50 posto, najviše u izvozu i projektima", otkrili su nam iz Prostorie. Slično je i u Dizz conceptu koji se ove godine okreće izvozu. 

Prestižna priznanja
"Treba biti strpljiv, ali uporan i dosljedan. Izlažemo na sajmovima, ove godine smo već bili na sajmu u Kolnu, za koji dan spremamo se za  Stockholm. Naša kuhinja ušla je u  selekciju za nagradu "Green product Award", pa smo pozvani da ju u okviru sajma prezentiramo. Kada bismo imali više podrške od institucija koje podupiru internacionalizaciju proizvodnje, gotovo smo sigurni da bismo Hrvatskoj donijeli još koju nagradu, ili odličje", poručuju iz Dizz concepta.  Samo u  2015. Prostoria je osvojila German Design Award 2015. za proizvode Polygon i Up-lift, Interior Innovation Award za sofu Seam i fotelju Strain te iF Design Award 2015 za Seam sofu. Stol Stable ERA-e dobitnik je prestižne nagrade Red Dot u kategoriji produkt dizajna 2015., koja ove godine slavi 60. obljetnicu. Red Dot Award, osim dizajna, strogim kriterijima ocjenjuje i inovativnost, funkcionalnost te ekološku prihvatljivost proizvoda.

Kao najveće postignuće i uspjeh u Dizz conceptu izdvajaju međunarodnu nagradu 2015. za inovativnost u interijerima u kategoriji Best of best. Na tom međunarodnom natječaju German Design Council dodijelio je Dizzconcept najvišu kategoriju za domišljati koncept Pop – up kuhinje PIA. Dizajn potpisuje Darko Špiljarić, a u realizaciji projekta svoj potpis pridodalo je  svih 25 radnika tvrtke. "O nama, o Zagrebu i  Hrvatskoj pisalo  se tada jako puno u krugovima koji prate sektor  dizajnerskog namještaja u cijelom svijetu˝, kažu u Dizz conceptu.

"Hrvatska se može pozicionirati na drukčije mjesto od sadašnjeg, postati zemlja iz koje se izvozi vrhunski dizajnirani namještaj, a ne sirovina. Za to ne treba puno mudrosti. Treba samo uposliti mlade, ali i one s iskustvom i pričekati godinu ili dvije. Kreativci su u svemu i mi ih u ERI gledamo s posebnim respektom, od njih uostalom sve i počinje", poručuje Matković iz ERA-e. Na to se nadovezao i Daniel Tomičić, jedan od organizatora Tjedna dizajna koji tvrdi da važnost dizajna u Hrvatskoj nije prepoznata i po tome smo na začelju EU, a kako bi to primijenili rade na dodatnoj promociji hrvatskog dizajna: "U Hrvatskoj se dizajn pogrešno smatra nepotrebnim troškom. Najveće tvrtke za dizajn u Hrvatskoj zapošljavaju desetak ljudi i možemo ih izbrojati na prste jedne ruke". 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Treba otpustiti 70% uhljeba u uredima HŠuma pa će se i dizajn više cijeniti!

New Report

Close