Nijedan internet forum neće na jednom mjestu okupiti toliko partnera i potencijalnih suradnika te konkurenata, koliko ih ima na sajmovima. Na sajmovima se može napraviti najviše posla, i u taj segment mora uložiti svaka tvrtka koja želi izvoziti. No nastupi na sajmovima su skupi i zato od svoje Vlade uporno zahtjevajte da vam sufinancira sudjelovanje na sajmovima, poručio je Aleksandar Međedović, direktor Messe Frankfurt Istanbul, turske tvrtke kćeri frankfurtske sajamske kuće.
S Međedovićem smo razgovarali tijekom konferencije o ulozi sajmova u jačanju izvoza, na kojoj je predstavio ratursko tržište i otkrio tajne uspjeha turskih tvrtki na svjetskim sajmovima i stranim tržištima. Konferenciju su u Hotelu Westin organizirali poslovni časopis Suvremena trgovina i CBBS, konzultantsko-lobistička tvrtka iz Zagreba, u suradnji s njemačkom Zakladom Konrad Adenauer Stiftung i Zagrebačkom inicijativom.
Messe Frankfurt, jedna od najvećih i najuspješnijih njemačkih sajamskih kuća, tvrtku u Turskoj otvorila je 2000. godine, s ciljem da bude u srcu razvoja turske ekonomije.
Međedovic je u sajamskoj industriji već 20 godina. Karijeru je započeo u Njemačkoj u kojoj je rođen, a nastavio je u sajamskoj industriji u Švicarskoj, SAD-u, Francuskoj i Singapuru, te u Turskoj gdje radi zadnjih 15 godina.
'Ova kompanija pomaže malim, srednjim i mnogobrojnim velikim turskim poduzećima da se probiju na tržište i iskoriste svoje potencijale putem sudjelovanja na sajmovima širom svijeta. Messe Frankfurt trenutno organizira preko stotinu sajmova na četiri kontinenta. Fokus je na razvoju novih tržišta Azije, Latinske Amerike te u centrima "nove ekonomije" kao što su Dubai, Rusija i Turska", pojašnjava prvi čovjek Messe Frankfurt Istanbul.
Turska sajamska industrija doživljava boom
Međedović je ustvrdio da turska sajamska industrija doživljava boom, otkrivši da Turska svojim tvrtkama godišnje daje 100 milijuna eura subvencija za nastup na inozemnim sajmovima. Taj novac namijenjen je za pokrivanje 50 posto troškova najma štandova, njihovu izgradnju, pa čak i putne troškove sudionika, po čemu je Turska među zemljama koje najviše "maze" svoje izvoznike.
"Darežljive subvencije omogućile su da se na sajmovima predstavljaju i male tvrtke koje nemaju mogućnosti same financirati nastupe, odnosno da se u izvoz uključe tvrtke koje bez sajamskih kontakata ne bi nikad izašle na inozemna tržišta. Pritom svaki poduzetnik može slobodno doći u Ministarstvo gospodarstva i tražiti da mu se sufinancira nastup na bilo kojem sajmu za kojeg on misli da će mu pomoći.", pojašnjava Međedović kako to funkcionira u Turskoj.
Suradnja s Hrvatskom
Spomenuvši da će se u Istanbulu u organizaciji gospodarskih komora obje zemlje, uskoro održati predstavljanje srpskog gospodarstva, Aleksandar Međedović otkriva da će Turska strana možda pokrenuti inicijativu da se slična manifestacija održi i u suradnji s Hrvatskom.
Znate li odakle dolaze lješnjaci u Nutelli?
"Zašto se ne bi organizirao pravi "turski bazar" u kojem će se turska ekonomija predstaviti Hrvatskoj? U Hrvatskoj se misli da Turska ima samo turizam, no Turska se na stranim tržištima nametnula u mnogim drugim područjima. Iz Turske primjerice dolaze gotovo svi lješnjaci iz svjetski poznate poslastice Nutelle. Hrvatska i Turska imaju mnogo toga ponuditi jedna drugoj, a Hrvatskoj je Turska zanimljiva i zbog toga što preko nje može doprijeti i do vrlo perspektivnih tržišta istočno od Turske, kao što su Iran i Irak, Azerbajdžan", kaže Međedović.
Ako uspiju nastojanja da se smanje restrikcije carinskih kvota temeljem potpisanih Sporazuma o slobodnoj trgovini, Hrvatska u Turskoj ima veliko tržište za prehrambene proizvode, pogotovo one tvrtke s halal certifikatom, a velike izglede za plasman imaju i tehnološke tvrtke, kaž e Međedović, spomenuvši primjer hrvatskih autoklastera koji će u grupnoj organizaciji Hrvatske Gospodarske Komore u travnju izlagati na Međunarodnom sajmu Automechanika Istanbul 2013 u Turskoj.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.a da recimo dopuste turci prodaju našeg namještaja u turskoj.stavili su carinu na uvozni namještaj od 40 posto da zaštite svoje tvornice.
koja smo mi kolonija,svi bi nam prodavali a niko ne bi kupovao od nas.normalno kad se naša vlada bavi crnokošuljašima a turci šalju ministra financija da pomognu svoje ulaganje u hrvatskoj.
Uključite se u raspravu