Direktne aviolinije širom otvaraju vrata turistima s Dalekog istoka

Autor: Ana Roksandić , 04. studeni 2024. u 07:00
Korejci su rado viđeni gosti jer je riječ o putnicima koji putuju tijekom cijele godine, a uz Amerikance su najveći potrošači/Duško Marušić/PIXSELL

Ove godine zabilježen je 30-postotni rast broja putnika iz Južne Koreje i Kine.

Direktne aviolinije jedan su od najboljih načina da hrvatski turistički sektor poveća udio azijskih gostiju. Pokazuje to i činjenica da je direktna aviolinija Zagreb – Seoul pomogla ove godine povećati broj južnokorejskih gostiju u Lijepoj Našoj.

Hrvatska je u dosadašnjem dijelu godine s tržišta Južne Koreje ostvarila 160 tisuća dolazaka i 210 tisuća noćenja, što je u odnosu na lani rast od 37 posto u dolascima i 34 posto u noćenjima. U Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) očekuju nastavak pozitivnih trendova i tijekom iduće godine. HTZ nije jedini koji bilježi rast, rast turista iz Azije primijetili su i u Unilineu, kompaniji za destinacijski menadžment.

“U odnosu na prošlu godinu bilježimo 30-postotni rast, a većinom su to putnici iz Južne Koreje, slijedi Kina i ostale azijske zemlje. U narednom periodu očekujemo daljnji rast, u skladu s pretpandemijskim godinama kad je našu zemlju posjećivalo gotovo pola milijuna azijskih gostiju”, rekao je Ivan Rukavina, direktor prodaje Unilinea.

‘Daleka istočna tržišta, nakon zastoja i usporavanja turističkih trendova, ali i prometnih konekcija uslijed Covid-19 krize, ponovo otvaraju za putovanja u europske destinacije’, kaže direktor HTZ-a Kristjan Staničić/Ivo Čagalj/PIXSELL

Sigurno odredište
Korejci su važni gosti za domaći turizam jer je riječ o putnicima koji putuju tijekom cijele godine, a u velikoj mjeri preferiraju putovanja u pred i posezoni. Uz to su, uz američke turiste, među najboljim potrošačima s prosječnom dnevnom potrošnjom od 155 eura. Do sada su u 2024. godini najveći broj noćenja korejskih gostiju imale Dubrovačko-neretvanska, Splitsko-dalmatinska, Ličko-senjska i Zadarska županija. Od destinacija najpopularniji su Zagreb, Dubrovnik, Split i Zadar.

Tijekom prvih devet mjeseci ove godine iz Kine je ostvareno 186.488 dolazaka i 279.374 noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 56 posto u dolascima i 45 posto u noćenjima. S japanskog tržišta ostvarena su 44.502 dolaska i 80.842 noćenja, odnosno 54 posto više u dolascima i 39 posto u noćenjima u odnosu na godinu ranije.

“Navedeno potvrđuje kako se daleka istočna tržišta, nakon zastoja i usporavanja turističkih trendova, ali i prometnih konekcija uslijed Covid-19 krize, ponovo otvaraju za putovanja u europske destinacije”, izjavio je Kristijan Staničić, direktor HTZ-a.

155

eura dnevno u prosjeku potroši turist iz J. Koreje

Rukavina svjedoči kako smo azijskim gostima vrlo zanimljiva destinacija koju rado posjećuju, i to ne samo obalu, već i Zagreb i druga kontinentalne odredišta. Riječ je o gostima koje uz kulturne znamenitosti i prirodne ljepote, zanimaju i lokacije na kojima su se snimale serije i filmovi.

To potvrđuje i ravnatelj Instituta za turizam Damir Krešić, koji je iz razgovora s ljudima iz sektora saznao kako Korejci dolaze zbog popularnosti korejskog reality programa koji se snimao u Lijepoj Našoj. Kod nas se snimalo već nekoliko korejskih TV emisija, među kojima je jedan od novijih primjera iz 2019. kada su u Hrvatsku u sklopu emisije ‘Battle Trip’ stigle dvije velike korejske pop zvijezde Park Chorong i Yoon Bomi.

HTZ i Bluesun hoteli ugostili su tada ekipu korejske nacionalne televizije KBS, a dvije pop zvijezde tijekom šestodnevnog posjeta proputovale su zemlju. ‘Battle Trip’ prati preko 25 milijuna gledatelja u Južnoj Koreji, kao i velik broj korejskih iseljenika.

Ovakav tip promocije, kao i aktivnosti našeg turističkog sektora povećavanju vidljivost Hrvatske u Aziji. Staničić napominje kako smo već prepoznati kao kvalitetno i sigurno odredište koja se može pohvaliti bogatom kulturno-povijesnom baštinom i izuzetno očuvanom prirodom.

“Podsjećamo kako u Kini djeluje Predstavništvo HTZ-a u Šangaju koje održava i uspostavlja suradnje s najvažnijim partnerima, agencijama, turoperatorima, a organizira nastupe i predstavljanje Hrvatske na najvažnijim sajmovima, radionicama i ostalim B2B događanjima.

Tu su i suradnje s novinarima, blogerima i influencerima za koja se organiziraju posebna studijska putovanja s ciljem promocije hrvatskih destinacija. Također, na dalekim tržištima HTZ često, u okviru Europske unije, odnosno Europske putničke komisije, sa susjednim zemljama poput Slovenije, provodi zajedničke promotivne kampanje financirane europskim sredstvima”, naglasio je Staničić.

Lokacije filmova i serija

Osim kulturnih znamenitosti i prirodnih ljepota, azijski gosti rado posjećuju lokacije na kojima su se snimale serije i filmovi.

Fokus na pred i posezonu
Interest azijskih turista za Hrvatsku svakako postoji, a Krešić vjeruje kako upravo pokazni interes opravdava da se pojača zračna povezanost Hrvatske, ali i čitave jugoistočne Europe s jugoistočnom Azijom. “Bolja zračna povezanost zasigurno bi u Hrvatsku dovela veći broj turista, posebno u onim periodima pred i posezone kad nam je to najpotrebnije. Tada bi lakše organizirali i radnu snagu jer bi imali radni period od 7-8 mjeseci”, napominje Krešić.

Rukavina napominje da je Uniline i prije pandemije zagovarao izravne letove za azijske gradove poput Tokija i Pekinga, jer je uvođenje linije Zagreb – Seoul bitno olakšalo putovanja i dugoročno će zasigurno utjecati na povećanje broja dolazaka gostiju iz čitave Azije. Iz HTZ-a poručuju kako uspostava direktnih letova s dalekih tržišta ponajviše ovisi o odlukama i procjenama aviokompanija s jedne, te zračnih luka, s druge strane.

“HTZ potiče daljnje jačanje mreže aviolinija i konekcija kroz strateške marketinške suradnje s partnerima, odnosno prijevoznicima i turoperatorima, a iako je prerano govoriti o uspostavi direktnih letova na relacijama Zagreb – Peking i Zagreb – Tokio, u idućoj se godini očekuje još veći broj letova i konekcija koje će hrvatske zračne luke i destinacije spajati s brojnim europskim, ali i svjetskim odredištima”, kazao je Staničić

Komentirajte prvi

New Report

Close