Direktne aviolinije jedan su od najboljih načina da hrvatski turistički sektor poveća udio azijskih gostiju. Pokazuje to i činjenica da je direktna aviolinija Zagreb – Seoul pomogla ove godine povećati broj južnokorejskih gostiju u Lijepoj Našoj.
Hrvatska je u dosadašnjem dijelu godine s tržišta Južne Koreje ostvarila 160 tisuća dolazaka i 210 tisuća noćenja, što je u odnosu na lani rast od 37 posto u dolascima i 34 posto u noćenjima. U Hrvatskoj turističkoj zajednici (HTZ) očekuju nastavak pozitivnih trendova i tijekom iduće godine. HTZ nije jedini koji bilježi rast, rast turista iz Azije primijetili su i u Unilineu, kompaniji za destinacijski menadžment.
“U odnosu na prošlu godinu bilježimo 30-postotni rast, a većinom su to putnici iz Južne Koreje, slijedi Kina i ostale azijske zemlje. U narednom periodu očekujemo daljnji rast, u skladu s pretpandemijskim godinama kad je našu zemlju posjećivalo gotovo pola milijuna azijskih gostiju”, rekao je Ivan Rukavina, direktor prodaje Unilinea.
Sigurno odredište
Korejci su važni gosti za domaći turizam jer je riječ o putnicima koji putuju tijekom cijele godine, a u velikoj mjeri preferiraju putovanja u pred i posezoni. Uz to su, uz američke turiste, među najboljim potrošačima s prosječnom dnevnom potrošnjom od 155 eura. Do sada su u 2024. godini najveći broj noćenja korejskih gostiju imale Dubrovačko-neretvanska, Splitsko-dalmatinska, Ličko-senjska i Zadarska županija. Od destinacija najpopularniji su Zagreb, Dubrovnik, Split i Zadar.
Tijekom prvih devet mjeseci ove godine iz Kine je ostvareno 186.488 dolazaka i 279.374 noćenja, što u odnosu na lani predstavlja rast od 56 posto u dolascima i 45 posto u noćenjima. S japanskog tržišta ostvarena su 44.502 dolaska i 80.842 noćenja, odnosno 54 posto više u dolascima i 39 posto u noćenjima u odnosu na godinu ranije.
“Navedeno potvrđuje kako se daleka istočna tržišta, nakon zastoja i usporavanja turističkih trendova, ali i prometnih konekcija uslijed Covid-19 krize, ponovo otvaraju za putovanja u europske destinacije”, izjavio je Kristijan Staničić, direktor HTZ-a.
Rukavina svjedoči kako smo azijskim gostima vrlo zanimljiva destinacija koju rado posjećuju, i to ne samo obalu, već i Zagreb i druga kontinentalne odredišta. Riječ je o gostima koje uz kulturne znamenitosti i prirodne ljepote, zanimaju i lokacije na kojima su se snimale serije i filmovi.
To potvrđuje i ravnatelj Instituta za turizam Damir Krešić, koji je iz razgovora s ljudima iz sektora saznao kako Korejci dolaze zbog popularnosti korejskog reality programa koji se snimao u Lijepoj Našoj. Kod nas se snimalo već nekoliko korejskih TV emisija, među kojima je jedan od novijih primjera iz 2019. kada su u Hrvatsku u sklopu emisije ‘Battle Trip’ stigle dvije velike korejske pop zvijezde Park Chorong i Yoon Bomi.
HTZ i Bluesun hoteli ugostili su tada ekipu korejske nacionalne televizije KBS, a dvije pop zvijezde tijekom šestodnevnog posjeta proputovale su zemlju. ‘Battle Trip’ prati preko 25 milijuna gledatelja u Južnoj Koreji, kao i velik broj korejskih iseljenika.
Ovakav tip promocije, kao i aktivnosti našeg turističkog sektora povećavanju vidljivost Hrvatske u Aziji. Staničić napominje kako smo već prepoznati kao kvalitetno i sigurno odredište koja se može pohvaliti bogatom kulturno-povijesnom baštinom i izuzetno očuvanom prirodom.
“Podsjećamo kako u Kini djeluje Predstavništvo HTZ-a u Šangaju koje održava i uspostavlja suradnje s najvažnijim partnerima, agencijama, turoperatorima, a organizira nastupe i predstavljanje Hrvatske na najvažnijim sajmovima, radionicama i ostalim B2B događanjima.
Tu su i suradnje s novinarima, blogerima i influencerima za koja se organiziraju posebna studijska putovanja s ciljem promocije hrvatskih destinacija. Također, na dalekim tržištima HTZ često, u okviru Europske unije, odnosno Europske putničke komisije, sa susjednim zemljama poput Slovenije, provodi zajedničke promotivne kampanje financirane europskim sredstvima”, naglasio je Staničić.
Fokus na pred i posezonu
Interest azijskih turista za Hrvatsku svakako postoji, a Krešić vjeruje kako upravo pokazni interes opravdava da se pojača zračna povezanost Hrvatske, ali i čitave jugoistočne Europe s jugoistočnom Azijom. “Bolja zračna povezanost zasigurno bi u Hrvatsku dovela veći broj turista, posebno u onim periodima pred i posezone kad nam je to najpotrebnije. Tada bi lakše organizirali i radnu snagu jer bi imali radni period od 7-8 mjeseci”, napominje Krešić.
Rukavina napominje da je Uniline i prije pandemije zagovarao izravne letove za azijske gradove poput Tokija i Pekinga, jer je uvođenje linije Zagreb – Seoul bitno olakšalo putovanja i dugoročno će zasigurno utjecati na povećanje broja dolazaka gostiju iz čitave Azije. Iz HTZ-a poručuju kako uspostava direktnih letova s dalekih tržišta ponajviše ovisi o odlukama i procjenama aviokompanija s jedne, te zračnih luka, s druge strane.
“HTZ potiče daljnje jačanje mreže aviolinija i konekcija kroz strateške marketinške suradnje s partnerima, odnosno prijevoznicima i turoperatorima, a iako je prerano govoriti o uspostavi direktnih letova na relacijama Zagreb – Peking i Zagreb – Tokio, u idućoj se godini očekuje još veći broj letova i konekcija koje će hrvatske zračne luke i destinacije spajati s brojnim europskim, ali i svjetskim odredištima”, kazao je Staničić
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu