DIP: izborna promidžba od 5. do 17. svibnja

Autor: Poslovni.hr , 27. travanj 2013. u 14:11
Photo: Marijan Susenj/PIXSELL

DIP podsjeća da izborni sudionici u troškove izborne promidžbe moraju prikazati i one nastale prije početka službene izborne promidžbe.

Izborna promidžba za lokalne izbore, koji će se održati 19. svibnja, počinje danom objave kandidacijskih lista i kandidata 5. svibnja, a trajat će do 17. svibnja, izvijestilo je danas Državno izborno povjerenstvo (DIP).

DIP napominje da sve radnje koje bi mogući izborni sudionici poduzimali u javnom predstavljanju prije Zakonom o lokalnim izborima određenog početka izborne promidžbe ne predstavljaju izbornu promidžbu u smislu tog zakona.

S obzirom da mediji izvještavaju o sve većem broju aktivnosti koje po sadržaju i načinu iznošenja predstavljaju promidžbu zasad potencijalnih izbornih sudionika, u DIP-i ističu da se i takva promidžba, kada se poduzima prije službene, mora pridržavati pravila i obveza Zakona o lokalnim izborima i Zakon o financiranju političkih aktivnosti i izborne promidžbe.

Promidžba se mora voditi slobodno, otvoreno, javno i argumentirano, a svako drugo ponašanje i način vođenja takvih aktivnosti u suprotnosti je sa Zakonom i etikom izbornog ponašanja, navode u priopćenju.

DIP podsjeća da izborni sudionici u troškove izborne promidžbe moraju prikazati i one nastale prije početka službene izborne promidžbe, neovisno o tome s kojeg su računa ti troškovi podmireni, a odnose se na izborne materijale koji se koriste i u vrijeme izborne promidžbe.

Primjerice, u slučajevima kada su plakati za izbornu promidžbu naručeni, izrađeni, postavljeni ili plaćeni s računa za redovno poslovanje izbornog sudionika, prije početka izborne promidžbe, a nisu uklonjeni nakon njenog početka ili kada je spot koji se emitira nakon 5. svibnja naručen, izrađen ili plaćen s tog računa prije početka izborne promidžbe.

Isto vrijedi i za usluge agencija koje su osmislile promidžbu, u cjelini ili dijelom, a koje se koriste nakon početka službene promidžbe i naručene su, izrađene ili plaćene prije.

Financiranje izborne promidžbe će, s nadležnim izbornim županijskim, gradskim i općinskim povjerenstvima nadzirati DIP, uključujući i moguće nepravilnosti ako kandidati kao dužnosnici županija, gradova i općina za promidžbu koriste sredstva proračuna tih jedinica, uredske prostorije, službena vozila, uredsku opremu i slično.

Kandidati koji obavljaju neku od tih dužnosti smiju i trebaju to nastaviti u vrijeme provedbe izbora, ali ne na način koji bi predstavljao njihovu ili promidžbu političkih stranaka za raspisane izbore, upozorava DIP.

Postupak kandidiranja, predlaganja kandidacijskih lista i kandidata traje od 19. travnja do 2. svibnja, a nadležna izborna povjerenstva dužna su ih objaviti najkasnije do 4. svibnja, do 24 sata, stoji u priopćenju.

Komentirajte prvi

New Report

Close