Digitalna transformacija je poput mladenačkih ljubavi, svi o tome pričaju, a nitko nije siguran o čemu se tu i kako radi, na plastičan način je pojasnio Drago Cmuk, poslovni direktor Cadcam Grupe, na konferenciji Smart Industry u utorak u Zagrebu o organizaciji Poslovnog dnevnika.
Cadcam grupa je 30 godina prisutna u Adriatic regiji i Hrvatskoj, a trenutačno ima 60 profesionalaca, uglavnom inženjera koji nude rješenja industriji. Glavna područja su im 3D dizajn i tehnologija, digitalizacija proizvodnje, inženjering te razvoj softvera.
“Uber je možda najbolji primjer digitalizacije jedne tradicionalne industrije. Legenda kaže da su osnivači na ideju došli jedne kišne večeri u hotelu u Parizu kad su u žurbi na sastanak tražili pola sata prije konkretnog odlaska da im recepcioner naruči taksi. Kad su se spustili ispred hotela taksija nije bilo, a onda je uslijedila rasprava s recepcionerom je li ili nije naručio taksi i gdje je zapelo.
Bili su uporni i otkrili su da je taksi zbilja naručen iz hotela, ali je taksi tvrtka poslala vozilo po kvartovima gdje su bili radovi te je on ozbiljno kasnio. Nakon toga je dvojac odlučio stvoriti platformu, koja nije toliko revolucionarna danas, a nije bila ni tad, da se napravi alat koji će omogućiti da u svakom trenutku znamo gdje je taksi i kad će nam stići. Što je Uber danas nikome ne treba pojašnjavati”, kazao je Cmuk.
Dodaje da su ovakve povratne veze, kao u slučaju da znamo gdje je taksi, nužne u svakoj organizaciji. Digitalne platforme danas povezuju sve, od zahtjeva kupaca, upravljanja projektima, konstrukcije, simulacije, financije i sve ostalo.
Svaka tvornica ima tri ključna temelja – što proizvesti, gdje i kako proizvesti te koji su resursi potrebni za to. Na sve to može precizno i u kratkom vremenu odgovoriti specijalizirana aplikacija koja će digitalizirati sustav. Konkretno je ova tvrtka radila projekt za Končar GIM na proizvodnji generatora.
Generator ima 10 tisuća dijelova te je to “nedigitalno” jako teško imati stalno pod kontrolom. Digitalizacija, pak, daje i dodatne mogućnosti da upozorava na greške, omogućuje nadogradnje ili proizvodnju sličnih proizvoda na istoj bazi.
Primjer 3D dizajna i tehnologije je onaj iz Rimac Automobila gdje je digitalno puno jednostavnije, brže, a i jeftinije, simulirati aerodinamičke dijelove te sudar nego što bi bilo moguće na tradicionalni način. Cadcam je angažiran i u Sloveniji s tamošnjim proizvođačem električnih zrakoplova Pipistrel, a koji radi na projektu Uber zračnog taksija, kako za prijevoz ljudi tako i za dostavu robe. U Hrvatskoj i regiji imaju više od 300 klijenata u industriji s kojima surađuju.