Dok je s jedne strane zaustavila putovanja, pandemija covida izazvala je istovremeno značajno ubrzavanje digitalizacije u turizmu, što se danas smatra jednom od glavnih poluga konkurentnosti kompanija, te alatom za održivost poslovanja. Digitalna transformacija kompanija uključuje niz procesa unutar kompanija te u odnosu s kupcima, i daleko je premašila razinu online rezervacija i digitalne prijave u sobu.
Od niza informacija o putovanju, navigaciji, prijevozu i lokalnim atrakcijama do virtualne stvarnosti koja putnicima daje uvid u destinaciju do koje dolaze, te dijeljenja iskustava na društvenim medijima i alatima za recenzije, digitalna rješenja pridonose sigurnijem i ugodnijem putovanju.
Hotelske kompanije koriste softverske sustave za upravljanje rezervacijama, praćenje inventara, personalizaciju usluga i automatizaciju hotelskih operacija. Također koriste analizu podataka kako bi bolje razumjeli potrebe i preferencije putnika, prilagodili svoje usluge i razvili ciljane marketinške kampanje. Pametni hotelski ključevi i pametne sobe mogu poboljšati iskustvo gostiju omogućavajući im da kontroliraju različite aspekte svojih smještajnih jedinica putem mobilnih aplikacija. Digitalizacija jamči i očuvanje sigurnosti i zaštite podataka i osjetljivih informacija o putnicima.
Lanac marina D-Marin u srpnju je predstavio aplikaciju koja će nautičarima omogućiti da biraju, rezerviraju i obnove vezove u marini, obavljaju plaćanja, provode postupak prijave na daljinu…
Poboljšano iskustvo
Valamar Riviera prva je hrvatska turistička kompanija koja je ozbiljno pokrenula digitalnu transformaciju i unutar kompanije i u odnosu s kupcima, i konstantno ulažu u taj segment poslovanja. Kako se navodi u njihovom integriranom izvješću za 2022. godinu, samo prošle godine pokrenuli su nekoliko bitnih rješenja. Jedna od njih je VRC Platforma (Platforma Valamar rezervacijskog centra) koja se sastoji od tri zasebne platforme, koje omogućavaju upravljanje interakcijama i kompletan pregled gostiju iz postojećih baza podataka, uz master platformu koja objedinjuje sve podatke ustvarnom vremenu. VRC Platforma objedinjuje sve potrebe agenta Valamarova rezervacijskog centra u jednom, u svim destinacijama, s manje prostora za greške.
U 2022. implementiran je i “unbelievable check in/out”, proces koji gostima ubrzava i pojednostavljuje prijavu i odjavu boravka u Valamarovim objektima. Sam proces počinje pri potvrdi rezervacije smještaja kada gost prima e-mail s koracima za online check-in, koji uključuju skeniranje dokumenta kao i opciju plaćanja. Nakon uspješne prijave, gost prilikom dolaska u objekt na Priority check in pultu odmah uzima ključeve, ne čekajući u redu.
Usluga je dostupna u svim Collection, Valamar Hotels & Resorts te u njihovim Places hotelima, kao i u premium kampovima. Svjetski poznata platforma za upravljanje ljudskim potencijalima Cornerstone integrirana je u Valamar PERO platformu još 2021. te je u 2022. godini odrađena posljednja faza implementacije, odnosno opcija zapošljavanja putem PERO platforme. Nova opcija smanjuje vrijeme i resurse koji su potrebni za proces zapošljavanja, a menadžment će imati direktan pristup svim prijavljenim kandidatima, što će svakako olakšati proces selekcije.
Valamar je u 2022. godini uložio i znatna sredstva u optimizaciju svoje web stranice, te je razvijena i mobilna aplikacija za Places brend, koji nudi gomilu opcija gostima Valamarovih lifestyle hotela, kažu u kompaniji. Nadalje, digitalizirana je Valamar loyalty kartica, nastavio se proces digitalizacije Amicor Green Resorta, kao i Valfresco Direkt online trgovine putem koje su gosti Istra Premium Camping Resorta i Lanterna Premium Camping Resorta dobili mogućnost naručivanja i primanja dostave u roku od 30 do 60 minuta.
Značajna ulaganja u digitalna rješenja realizira pulska Arena Hospitality Grupa, koja potiče inovacije kako bi poboljšala učinkovitost i boravak gostiju i podržala njihove ciljeve održivosti. U svijetu digitalnih rješenja, razvili su mobilne aplikacije kojima se unaprjeđuje interakcija gostiju s objektima i osobljem.
“Naše mobilne aplikacije gostima pružaju usluge poput samostalne prijave, upravljanje sustavom zaključavanja vrata sobe, poslugu u sobu i uporabu takozvane “pametne sobe”, koja se koristi internetom (IoT) za povezivanje s pametnim elektroničkim uređajima, upravljanje rasvjetom, uređajima za klimatizaciju i daljinskim upravljačima za televizore u sobi.
E-imenik gostima pruža sve potrebne informacije tijekom boravka u njihovu smještaju, dostupne putem QR koda.
Pametni hotelski ključevi i pametne sobe mogu poboljšati iskustvo gostiju omogućavajući im da kontroliraju različite aspekte svojih smještajnih jedinica/Shutterstock
Povećana učinkovitost
U četvrtom tromjesečju 2022. pokrenuli smo Arena Connect Team, mobilnu aplikaciju za poboljšanje interne komunikacije i informiranje, angažiranost i povezivanje naših kolega. Aplikacijom, koja je trenutno u fazi testiranja, nastoji se povezati zaposlenike u regijama, potaknuti otvoreniju komunikaciju i dijalog između zaposlenika i uprave. Arena Connect Team izvanredan je radni alat za upravljanje rasporedom zaposlenika, vremenom, zadacima, elektroničkim obrascima i kontrolnim listama i postupno će se uvoditi u naše poslovanje, u nadi da ćemo time unaprijediti radnu učinkovitost”, kažu u kompaniji.
Izravne rezervacije sve više prevladavaju, te nastavljaju ulagati u sustave za rezervacije online i chatbotove, kako bi poboljšali digitalno poslovanje i prodaju putem interneta. Repozicioniraju maloprodaju u kampu Arena Grand Kažela, uvode digitalne kioske za hranu i piće i unaprjeđuju održivost popularnih artikala. Kreću i s personaliziranom aplikacijom koja će biti implementirana u svim marinama, a kako bi dodatno obogatila iskustvo svojih korisnika.
U lansiranje vlastite aplikacije ovog ljeta krenuo je lanac marina D-Marin – “D-Marin – Premium marine” je umrežena platforma koja omogućuje korisnicima D-Marin marina pristup svim nužnim informacijama i uslugama. U D-Marinu vjeruju kako će ova aplikacija preoblikovati način na koji vlasnici ‘komuniciraju’ s marinama, nudeći im izravan kontakt s timovima u samim marinama. Aplikacija će im omogućiti da u pravom vremenu biraju, rezerviraju i obnove vezove u marini, obavljaju plaćanja, provode postupak prijave na daljinu, a što će u konačnici značajno smanjiti vrijeme koje je do sada bilo potrebno za sve ove aktivnosti uživo.
Lansirana kao dio inicijative ‘Connected Marina’ od strane grupe D-Marin, ova aplikacija sadrži sve najnovije i najbitnije informacije o najnovijim vijestima i događajima te posebne ponude na jednom mjestu te je kompatibilna sa svim mobilnim operativnim sustavima.
“Lansiranjem ove aplikacije kombiniramo mnoge inovativne usluge sve s ciljem kako bismo našim korisnicima olakšali boravak u marinama ili brodovima. Time im ostavljamo više vremena koje mogu aktivno provoditi na moru i na svojim plovilima, ali i povećati sigurnost brodova. Aplikacija “D-Marin – Premium marine” će podići iskustvo i doživljaj plovidbe što je dio našeg obećanja kroz pružanje najboljeg korisničkog iskustva na nekim od najljepših lokacija”, kazao je Matthias Gehring, glavni digitalni direktor D-Marin-a prilokom lansiranja aplikacije u srpnju.
Intuitivna aplikacija također korisnicima jamči potpunu kontrolu nad D-Marinovim rješenjem Smart Pedestal koje se uvodi u njegove marine tijekom 2023. godine. Korisnici više neće morati ulaziti u ured marine ili u red i čekati opskrbu energijom, umjesto toga, putem aplikacije moći će aktivirati pristup utičnicama struje ili priključcima vode u samim marinama te jednostavno rezervirati, pratiti i optimizirati potrošnju energije i vode.
Privatni godišnji korisnici vezova također uživaju maksimalnu sigurnost zahvaljujući aplikaciji “D-Marin – Premium marine” koja je povezana s autonomnim brodskim sigurnosnim senzorima tvrtke D-Marin, pružajući nadzor 24 sata dnevno te ažuriranje statusa plovila u stvarnom vremenu uključujući ispumpavanje vode, temperaturu, stanje baterije i lokaciju. Aplikacija je namijenjena godišnjim i privremenim korisnicima.
Digitalizacija turizma u Hrvatskoj provodi se i u segmentu javnih usluga, kroz projet E-turizam, set digitalnih javnih usluga za područje turizma koji su od početka godine dostupni u sustavu e-Građani, a nastali su u sklopu trogodišnjeg projekta Hrvatski digitalni turizam ili e-turizam, čiji je nositelj Ministarstvo turizma i sporta (MINTS). Cilj projekta i svih nastalih elektroničkih usluga je poboljšanje učinkovitosti javnih usluga i komunikacije građana i turističkih subjekata s javnom upravom.Tri su nove e-usluge za turizam nastale u sklopu tog projekta – TuStart, TuRiznica i TuRegistar, koje su u nadležnosti MINTS-a. Još dvije otprije su u tom procesu nadograđene – eVisitor kao sustav za prijavu i odjavu turista te portal Croatia.hr koji predstavlja hrvatsku turističku ponudu i razne informacije, a obje su u nadležnosti HTZ-a.
Do potpora online
TuStart usluga namijenjena je za online pokretanje i registriranje ili promjenu turističke djelatnosti, TuRegistar je turistički središnji registar koji će obuhvaćati sve poduzetnike i građane koji se bave turizmom, kategorizaciju objekata i drugo, a TuRiznica je sustav u kojemu će se online vidjeti i podnositi zahtjevi za dodjelu svih potpora u turizmu. Važnost projekta je i u tome što se sada papirnato izdavanje dozvola, rješenja i sličnog odrađuje online, a i što su sva ta rješenja i digitalizirano mapirana.