Dentalni turizam, najjača karika hrvatskoga medicinskog turizma koja privlači uglavnom pacijente iz inozemstva, pred sve većim je izazovom konkurencije u zemljama regije, ponajprije iz bivše Jugoslavije, pa i Italije, koja je istodobno najveće emitivno tržište brojnih domaćih stomatoloških poliklinika.
30tisuća
pacijenata na godinu zbrinjava Rident
Potaknuti ponajprije niskim cijenama usluga, u Srbiju, Crnu Goru, Bosnu i Hercegovinu na liječenje i estetiku zuba sve se češće upućuju pacijenti iz SAD-a, zemalja Europske unije, ali i Hrvatske. Iako još ne mogu konkurirati hrvatskim, cijene su počele snižavati i talijanske poliklinike, a novi trend u Italiji su low-cost poliklinike, doznajemo od domaćih stomatologa koji su svjesni pritiska konkurencije, no zasad tvrde da ne osjećaju nikakve posljedice. "U nekom duljem razdoblju i hrvatske poliklinike možda će morati početi spuštati cijene da održe konkurentnost. To zasad nije potrebno, i dalje smo izuzetno zadovoljni interesom pacijenata", rekla je Paola Juričević iz riječke poliklinike Rident na nedavno održanoj HTI konferenciji zdravstvenog turizma u Krapinskim toplicama.
Rident godišnje zbrinjava oko 30 tisuća pacijenata, od čega 85 posto dolazi iz inozemstva, a kroz njihove ordinacije na dan prolazi u prosjeku od 140 do 200 pacijenata tijekom vikenda. Zbog velike potražnje prije dvije godine otvoren je i Rident u Poreču. "Talijani su počeli spuštati cijene, iako one još nisu konkurentne našima. Otvorio se jedan broj low-cost ordinacija, no ispostavilo se da tamo zapošljavaju neiskusne stomatologe, pa pacijenti nisu zadovoljni uslugama i stoga ni one zasad nama ne konkuriraju", objašnjava Jurčević. Cijene usluga u zemljama bivše Jugoslavije, pak, i više su nego konkurentne, zbog čega, primjerice, puno Dubrovčana zube sređuje u obližnjem Trebinju.
85posto
pacijenata Ridenta dolazi iz inozemstva
Cijene usluga u beogradskim poliklinikama u prosjeku su od trećine do upola niže nego u Hrvatskoj. Pritom se stomatolozi u bivšim zemljama Jugoslavije sve više okreću estetskim zahvatima, izbjeljivanju i ljuskicama, za koje vlada velik interes, pogotovo među mladima. "Naši pacijenti u velikom broju dolaze iz inozemstva, od SAD-a do Italije, Austrije i Njemačke. Najčešće prvi dođu naši ljudi koji žive vani te usmenom predajom dovedu i svoje sugrađane koji se vraćaju jer su cijene povoljne, a kvaliteta jednaka kao i kod kuće. Amerikancima je jeftinije doputovati avionom, odsjesti u hotelu i platiti naše usluge od onog što bi samo za stomatologa platili kod kuće. Mi, dakako, možemo organizirati i smještaj", doznajemo u beogradskoj poliklinici Dentics.
Preko beogradske turističke agencije Mipego u Srbiju k stomatologu idu Švicarci, ponajprije zahvaljujući činjenici da je vlasnica agencije Mirela Knežević 30 godina živjela u Švicarskoj. "Švicarcima su usluge u Srbiji drastično jeftinije nego u Švicarskoj, a kvaliteta je tu negdje, tako da nije upitna. Radimo uglavnom preko preporuka koje nam dovode sve više pacijenata iz inozemstva", rekla nam je Knežević.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu