Demografski pad diktira trendove i u Horeca industriji – Sesvete postaju veći potrošač pića od Osijeka

Autor: Poslovni.hr , 25. studeni 2016. u 14:48
Foto: Press

Hrvoje Stojić: „Hrvatsku u 2017. očekuje gospodarski rast na razini ove godine poduprt rastom investicija u turizmu, dobrom turističkom sezonom i povećanjem kupovne moći građana.“

Godišnja konferencija HORECA industrije u Opatiji je okupila vodeće hrvatske distributere i proizvođače pića, kako bi analizirali trendove i predvidjeli kretanja u sljedećoj godini, posebice u duhu porezne reforme i gospodarskog oporavka zemlje, ali i okrupnjivanja proizvođača u Europi. Konferencija je održana u organizaciji HoReCa Grupe, čije su članice četiri domaća distributera Apfel d.o.o. iz Makarske, Ba-com trgovine d.o.o. iz Splita, Bijelić Co d.o.o. iz Osijeka i Stridon promet d.o.o. iz Zagreba.

U sklopu konferencije, koja je okupila preko stotinu sudionika iz industrije, predstavnika tvrtki s područja distribucije u HoReCa kanalu te proizvođača i ugostitelja, održana su tri panela s temama koje su otvorile neke od ključnih pitanja za budućnost razvoja HORECA kanala u Hrvatskoj.

Među ključnim zaključcima konferencije moglo čuti zadovoljstvo svih dionika rezultatima turističke sezone koja je iza nas. Ipak, sudionici su istaknuli kako su iseljavanje stanovništva te promjene koje će donijeti povećanje PDV-a u ugostiteljstvu događaji koji će imati značajan utjecaj u narednim godinama. Za navedene trendove te promjene koje će se odraziti na poslovanje govornici su istaknuli kako će zasigurno imate dugoročne posljedice.

Zbog Europskog nogometnog prvenstva Hrvati rušili rekorde u konzumaciji piva

Prvim panelom, koji je nosio naziv Izazovi pred pivarskom industrijom, vodeći ljudi hrvatske pivarske industrije raspravljali su o rezultatima u tekućoj godini, trendovima te prilikama za razvoj. Predsjednica Uprave Carlsberg Croatia Helle M. Petersen, član uprave Zagrebačke pivovare Miroslav Holjevac te predsjednik Uprave Heinekena Boris Miloushev naglasili su kako je protekla godina polučila iznimne rezultate, a poseban odjek na iste imalo je održavanje Europskog nogometnog prvenstva koje je rezultiralo rekordnim potrošnjama piva. 

Raspravljajući o potencijalima koje ima pivarsko tržište u Hrvatskoj, govornici su se složili kako je izniman potencijal upravo u turizmu, koje je naglašeno kao najbolja izvozna grana za sektor piva u Hrvatskoj.

Kvaliteta proizvoda i snažni rast bezalkoholnog piva kao ključni trendovi

Razgovarajući o trendovima koji se mogu očekivati u narednoj godini, svi panelisti složili su se kako će oni ići u dva ključna smjera. Uz daljnji razvoj kvalitete proizvoda, posebno je naglašeno kako će jedan od važnijih trendova biti vezan uz segment zdravog življenja. Kao što je trend u svijetu, za Hrvatsku najavljuju kako će zasigurno u tom svjetlu rasti segment bezalkoholnih proizvoda. Panelisti su ujedno naglasili kako je činjenica da je pivo kao potpuno prirodni proizvod u mogućnosti pratiti potražnju na ovom području.

„U potrošnji piva važno je istaknuti dvije kategorije – domaće tržište i turisti. Potrebno je stoga osigurati ponudu za turiste koji nemaju jednake navike kao domaći potrošači, a koji imaju snažnu kupovnu moć. U godinama koje dolaze moramo ponuditi novi sadržaji poput tečaja za kuhanje, gdje ćemo ponuditi mogućnost sparivanja s pivarskim proizvodima“, istaknula je Helle M. Petersen.

Među zaključcima prvog panela naglašeno je kako su Hrvati spremni na testiranje novih proizvoda, zbog čega se može očekivati daljnje ispitivanje afiniteta korisnika kroz širenje ponude. Govornici su na kraju još jednom istaknuli kako snažno osjećaju demografske promjene te su naglasili kako održivi razvoj i ove industrije ovisi o mladima i zaustavljanju negativnih pokazatelja.

82% ugostitelja u Hrvatskoj se slučajno bavi tim poslom

Drugim panelom, pod nazivom Mogućnosti unaprjeđenja poslovanja i proširenja distribucije u HORECA kanalu panelisti su se složili s pivarima te naglasili zadovoljstvo postignutim rezultatima u tekućoj godini. Među zaključcima koje su donijeli sudionici panela predsjednik Uprave Jamnice Mislav Galić, izvršni direktor prodaje Francka Zoran Mabić i Ruža Tomić Fontana, komercijalna direktorica Coca-Cole, istaknuto je kako je vidljiv značajan oporavak i stabilizacija distribucije drugu godinu za redom. Također je istaknuto kako je turistička sezona ispunila očekivanja, dok su se u određenim segmentima očekivali i bolji rezultati. Distributeri su naglasili kako je rast BDP-a vidljiv i u njihovom sektoru.

Govornici su također istaknuli kako su u trendovima razvoja HORECA kanala pod snažnim utjecajem demografskih kretanja. Tako je istaknuto kako je prije deset godina Osijek bio jedan od ključnim gradova u Hrvatskoj, dok je danas samo jedan dio Zagreba – Sesvete, postalo veće tržište od grada Osijeka, što značajno utječe ne distribucijske procese.

Uz naglasak kako je distribucija živo tijelo te je potrebno kontinuirano ulaganje i inovacija, poseban je osvrt stavljen na najavljenu zabranu konzumacije duhanskih proizvoda i povećanje PDV-a u ugostiteljstvo.

Ruža Tomić Fontana, komercijalna direktorica Coca-Cole, tako je istaknula kako se radi o negativnoj odluci koja može pokazati kratkoročno pozitivne efekte, dok će dugoročno rezultirati padom potrošnje. „Ovom mjerom staje se na put razvoju i osobnoj potrošnji zbog čega će ugostiteljstvo osjećati posljedice.“, istaknula je. Ističući važnost kvalitetnijeg pristupa poslu te razgovorom o mogućnostima za razvoj distribucije iznesen je zanimljiv podatak kako se istraživanjem doznalo kako je čak 82 posto ugostitelja u tome poslu završilo potpuno slučajno te kako će daljnja profesionalizacija u ovome segmentu doprinijeti razvoju.

Uvodno predavanje pred treći panel pod nazivom Financijska i gospodarska kretanja – utjecaj na HORECA kanal i kupovnu moć održao je Hrvoje Stojić, glavni analitičar Addiko Banke.

Među ključnim zaključcima Stojić je istaknuo kako su izuzetna turistička sezona te povećanje konkurentnosti i rast u industrijskom izvozu doprinijeli rastu BDP-a u tekućoj godini. Dodao je kako je razvoj svjetskih tržišta utjecao i na domaće, na što nisu utjecali ni događaji poput Brexita te izbora predsjednika u SAD-u.

„Očekujemo rast u broju zaposlenih od 2%, a jednaka su predviđanja za iduću godinu, posebno u segmentu malog i srednjeg poduzetništva, koji su bili dominantni pokretači rasta posljednjih godina. Također i domaća potražnja pokazuje vidljive segmenta stabilnog oporavka.“ – zaključio je Stojić istaknuvši kako je Horeca segment udvostručio broj zaposlenih od 2011. godine te je u istom razdoblju uvećao prihode za čak 70 posto.

Panelom na kojem su sudjelovali član Nadzornog odbora Agrokora Damir Kuštrak, član Uprave Addiko banke Ivan Jandrić, voditelj odjela za srednje i malo poduzetništvo Sberbanke Hrvoje Nevistić te vinar i mali poduzetnik Miroslav Škoro zaključena je druga ovogodišnja HoReCa konferencija. Među brojnim zaključcima, panelisti su se složili kako je nužno poraditi na jačanju kreditnog rejtinga zemlje i smanjenju rizičnih plasmana kapitala kako bi kvalitetne poduzetničke ideje mogle dobiti povoljniju potporu banaka. Također je istaknuto kako je potrebno što prije digitalizirati banke kako bi se pomoglo malim poduzetnicima u što bržem i lakšem načinu dolaska do investicija potrebnih za pokretanje biznisa.

Komentirajte prvi

New Report

Close