Deloitteovo istraživanje: Ispitanici smatraju da spol ima utjecaja kod promaknuća na mjesto člana uprave

Autor: Poslovni.hr , 18. rujan 2013. u 15:34
Jasmina Sočković, psihologinja (Press foto)

U sklopu SheXO kluba, Deloitte Hrvatska je tijekom lipnja i srpnja proveo istraživanje „Žene u poslovnom svijetu“.

U sklopu SheXO kluba, Deloitte Hrvatska je tijekom lipnja i srpnja proveo istraživanje „Žene u poslovnom svijetu“, u kojem je sudjelovalo 137 muškaraca i žena s najviših izvršnih pozicija hrvatskih tvrtki. Na današnjem predstavljanju rezultata u prostorijama veleučilišta VERN', Deloitteovog akademskog partnera u istraživanju, okupilo se više od 80 poslovnih ljudi iz Hrvatske.

Uzvanike je u uvodnom dijelu konferencije pozdravila Marina Tonžetić, voditeljica Deloitteove SheXO inicijative i direktorica u Deloitteovom Odjelu revizije. Nakon uvodnog dijela, okupljenima se obratio ministar poduzetništva i obrta, Gordan Maras, koji je izrazio potporu nastojanjima Deloitteovog SheXO kluba.

Istraživanje je pokazalo da svega 30 posto ispitanika poznaje velik broj žena koje zauzimaju izvršne pozicije u tvrtkama u kojima rade. S druge strane, sudionici istraživanja smatraju da ne postoje značajne razlike između žena i muškaraca na upravljačkim pozicijama, posebno kada govorimo o ostvarivanju financijskih rezultata tvrtke (62%), implementaciji dugoročnog strateškog razvoja (56%) ili o suočavanju s poslovnim izazovima (55%). Ipak, određene razlike u percepciji postoje, pa se za žene smatra da učinkovitije upravljaju ljudskim resursima (68%), da su uspješnije na području osobnog razvoja i stjecanja novih iskustava (56%) te da su uspješnije u održavanju ravnoteže između privatnog i poslovnog života (54%), dok u slučaju muškaraca postoji stav da lakše ostvaruju profesionalni napredak (76%) te da su bolji u borbi za poziciju tvrtke u uvjetima konkurentskog tržišta (47%).

S druge strane, sudionici u Deloitteovom istraživanju smatraju da spol ima utjecaja kod promaknuća na mjesto člana uprave tj. da je muškarcima lakše doći do ove pozicije (79%). Slično, oni dijele stav da bi žene trebale biti zastupljenije na razini uprave (83%). „Naše istraživanje je pokazalo da postoje razlike u načinu rukovođenja između muškaraca i žena.“, navodi Sonja Ifković, direktorica u Deloitteovom Odjelu poreznog savjetovanja, te nastavlja „Sukladno i međunarodnim studijama, tvrtke bi u konačnici mogle imati velike koristi od optimalnog omjera muškaraca i žena na ključnim upravljačkim pozicijama, jer, iako različiti, njihovi se načini rukovođenja nadopunjuju, što može doprinijeti ostvarivanju boljih poslovnih rezultata.“

Nakon predstavljanja rezultata Jasmina Sočković, psihologinja, kratko je analizirala nalaze sa socijalno-psihološkog aspekta, te ja zatim uslijedila  panel rasprava o poziciji žena u poslovnom svijetu u Hrvatskoj. U panelu su sudjelovale Olgica Spevec, predsjednica Vijeća za zaštitu tržišnog natjecanja, Ana Ivančić, predsjednica Uprave BNP Paribas Cardif osiguranja d.d., Aida Liha Matejiček, VERN’ova prodekanica za međunarodnu suradnju i cjeloživotno obrazovanje, Mirela Holy saborska zastupnica, Jadranka Ivanković, članica uprave Podravke d.d. i Sandra Mihelčić, direktorica i vlasnica Business Media Groupa, glavna urednica časopisa Poslovni savjetnik.

Komentirajte prvi

New Report

Close