Ekipa Hrvatske turističke zajednice (HTZ) predvođena direktorom Kristjanom Staničićem, zajedno s turističkim zajednicama i agencijama iz Hrvatske te partnerima iz Slovenije danas kreće na put u Australiju. Tamo će se početkom srpnja prvi put organizirati predstavljanje hrvatske turističke ponude kroz niz susreta i poslovnih radionica s partnerima na ovom dalekom i vrlo privlačnom emitivnom tržištu, koje je za Hrvatsku već pokazalo velik interes, potvrdili su nam iz HTZ-a.
"Predstavljanje Hrvatske te poslovne radionice održat će se 2. srpnja u Melbourneu te 4. srpnja u Sydneyju. Najavilo nam se za sada preko 50 partnera po svakoj prezentaciji, što je iznimno velik odaziv australskih turističkih partnera i to nas posebno veseli. Predstavljanje radimo u suradnji sa Slovenskom turističkom organizacijom, jer je praksa da se na dalekim tržištima poput Kine ili Južne Koreje promoviramo zajedno", pojasnili su nam iz HTZ-a.
U Sydneyu će se dodatno održati i susret s petnaestak predstavnika australskih medija, a na radionicama će biti prisutni i hrvatski generalni konzuli iz Melbournea i Sydneyja. S ovog tržišta tijekom prošle godine u Hrvatskoj je ostvareno oko 243 tisuće dolazaka s više od 745.000 noćenja, što predstavlja rast od 15 posto u dolascima i 12 posto u noćenjima u odnosu na 2017. godinu, no i dalje australski gosti i dalje čine tek 1,2 posto ukupnog broja turista koji su posjetili RH lani. Najviše posjećuju regiju Splita, Dubrovnika i Zagreba, gdje se ostvari gotovo 70 posto ukupnih dolazaka australskih turista u Hrvatskoj, a od smještajnih kapaciteta preferiraju privatni smještaj, a potom hotelski. Za Hrvatsku im ne treba viza. Inače, Australci glase za vrlo aktivne i ležerne goste visoke platežne moći, vole more i morske aktivnosti, ali i šoping i obilazak prirodnih atrakcija.
3,5 tisuće
dolara minimalno u prosjeku troše australski gosti u Hrvatskoj
U Europi se na odmoru zadržavaju i više od mjesec dana, i često obilaze nekoliko destinacija, odnosno zemalja. Odmor rezerviraju 3-6 mjeseci ranije, a na putovanjima troše između 3500 i 4000 dolara. Uzevši u obzir da se prezentacije organiziraju prvi put u povijesti, poziv za sudjelovanje na radionicama HTZ je uputio svim partnerima s kojima surađuju na sajamskim nastupima i radionicama, ali i svim onim subjektima koji prepoznaju potencijale na tržištu Australije. Na radionicama će biti prisutna 11 hrvatska i 4 slovenska partnera, a na popisu su turističke zajednice Zagreba, Dubrovačko-neretvanske županije i Dubrovnika, grad Rijeka, Croatia Airlines, agencije Katarina Line, Atlas, Navigare Yachting, Aronda Adriana Travel i Olivari, ali i Poliklinika Bagatin.
Tržište Australije izuzetno je bitno za Zagreb jer se radi o gostima koji se duže zadržavaju od prosjeka, i Zagreb im je ishodišna ili završna točka dužeg putovanja po Hrvatskoj i susjednim zemljama. Iz TZ-a ističu kako im ovo nije prvi nastup na tržištu Australije, jer su prateći porast dolazaka i noćenja 2017. godine odlučili prvi put samostalno nastupiti na sajmu The Travel Industry Exhibition & Conference, a održali su i tri prezentacije zagrebačke turističke ponude.
"Iduće godine smo također sudjelovali na sajmu, stoga imamo velika očekivanja od ovog našeg trećeg predstavljanja australskom tržištu. Naime, od 2015. godine bilježimo konstantni porast gostiju iz Australije, i 2018. godine smo zabilježili 64 tisuće noćenja, što je čak 91 posto više dolazaka nego godinu ranije. Na radionicama Sell Croatia ćemo se predstaviti kao cjelogodišnje odredište s naglaskom na kulturni i zdravstveni turizam", izjavila je direktorica TZGZ Martina Bienenfeld. Atlas je na australskom tržištu već godina, a za Katarina Line se radi o najjačem emitivnom tržištu.
"Broj australskih gostiju am se povećava pogotovo u segmentu tura i grupa i krstarenja Jadranom. Jako su zadovoljni Hrvatskom i našim uslugama i svakako vidimo priliku za rast u godinama pred nama. Za ovaj posjet pripremili smo posebne produkte tura i grupa Hrvatskom i regijom i krstarenja Jadranom na 14 brodova koje imamo u portfelju za narednu sezonu", kažu u Atlasu koji vidi priliku i u hrvatskoj etničkoj zajednici u Australiji kao značajnog promotora turizma. I vlasnica Katarina Linea, Katarina Hauptfeld, potvrdila je da Australci posebno vole kombinirati krstarenja i ture regijom, odnosno aktivan odmor s dozom odmorišnog.
91 posto
više dolazaka iz Australije u 2018. godini
"Australija i Novi Zeland naša su najjača tržišta na kojima dugo radimo i ovo putovanje ćemo iskoristiti da učvrstimo našu poziciju i dobijemo nove partnere. Mladi turisti s tih tržišta koji su nakon fakulteta putovali po Europi prepoznali su našu ponudu krstarenja Jadranom i prije nego smo u ponudi imali luksuzne brodove, i toliko im se svidjelo da su nas preporučili i svojim roditeljima, i tako se sve zakotrljalo. Australci za razliku od nas u mirovini puno putuju, vole uživati i nisu zahtjevni, ne padaju na marke, vole jednostavnost", kaže Hauptfeld.
Zlatko Deželjin iz riječke agencije Aronda Adriana Travel pojašnjava kako Australcima mogu ponuditi svoje vrlo popularne ture po regiji u kombinaciji s krstarenjima Jadranom. Poliklinika Bagatin prvi put je počela raditi s Australijom prošle godine, kada je direktor Ognjen Bagatin posjetio Sydney s Hrvatskom gospodarskom komorom. "Od tada smo stvorili jake veze sa dijasporom, ali i s određenim influencerima iz Australije, te smo ove godine napravili velike rezultate s australskim pacijentima, što iz dijaspore, što Australcima. Za prvih 6 mjeseci možemo reći da smo s njima odradili oko milijun kuna. Za tako daleko tržište, to je jako dobro", otkriva Ognjen Bagatin.
U nekoliko sljedećih dana nalaze se između ostalog i s Ronom Bezićem, predsjednikom Australskog društva za plastičnu kirurgiju, s kojim su potpisali ugovor o suradnji, tako da će Australci slati svoje specijalizante i kirurge u Hrvatsku na edukaciju kod kirurga u Bagatinu. "Cilj nam je povezati se više s turističkim agencijama kako bi goste informirali o tome da uz odmoru Hrvatskoj mogu obaviti i neke estetske tretmane. Također ćemo o tome obavijestiti i druge klinike kao što su Svjetlost, Sv. Katarina, Magdalena, te toplice", zaključuje Bagatin.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu