Hrvatski nogometni savez (HNS), kojim predsjeda Davor Šuker, u sklopu proslave 100. obljetnice rada, na dva tjedna dao je postaviti megaboard na zagrebačkom Trgu bana Jelačića, i to upravo preko pročelja robne kuće Anić honding, koja je u vlasništvu Šukerova prijatelja Damira Anića. Njih su dvojica otprije poslovno povezani, pa se tako u izlogu te robne kuće već godinama reklamira Davor Šuker Soccer Academy te se prodaju dresovi i ostali rekviziti s amblemom Šukerove akademije. Nismo uspjeli doznati koliko je HNS platio oglašavanje. Iz Anić holdinga doznajemo tek da s HNS-om imaju sklopljen ugovor o sponzorstvu, temeljem kojeg je reklama postavljena u prvoj polovici prosinca, a pritom napominju da za navedene poslovne aktivnosti posjeduju sve potrebne dozvole. Dodatno objašnjenje izbjegao je dati i Damir Anić, vlasnik Anić holdinga, koji nas je uputio da ponovno pošaljemo upit, na koji više nije odgovarao.
Čudna računica
U Hrvatskom nogometnom savezu bili su podjednako šturi. Alan Balen, marketing menadžer HNS-a, odgovara isto, odnosno da je "Anić holding sponzor i partner saveza s kojim je potpisan ugovor". Prema odredbama tog ugovora, HNS ima pravo koristiti oglašivački prostor Anić holdinga i obrnuto, iako je upitno zbog čega bi tvrtka čija je osnovna djelatnost vanjsko oglašavanje u velikom formatu koristila HNS za vlastitu promidžbu. Nismo dobili odgovor na pitanje što sve ugovor regulira, na koliko dugo je potpisan te kolika je njegova ukupna vrijednost. Uspjeli smo doznati jedino da je ugovor potpisan ove godine, ali kada točno, Balen ne zna, pa možemo samo pretpostaviti da se to dogodilo nakon što je u srpnju 2012. Davor Šuker preuzeo HNS. Kako neslužbeno doznajemo, cijena megaboarda od 80 kvadrata za mjesec dana na Trgu bana Jelačića je devet tisuća eura. Kreacija, odnosno smišljanje ideje, tisuću eura te dvije tisuće eura produkcija, odnosno tiskanje plakata. Kako nam otkriva izvor, stavljanje megaboarda na petnaest dana s ekonomskog je stajališta potpuno neopravdano jer su u tom slučaju troškovi kreacije ideje i produkcije gotovo veći od samog oglašavanja.
Ništa od deložacije
Suradnja Šukera i kontroverznog poduzetnika Anića, javnosti najpoznatijeg po aferi s oštećenjem Meštrovićeva reljefa Seljaci prilikom obnove fasade na zgradi na Trgu bana Jelačića 4, te pokušaja da cijeli incident zataška, počela je još 2005. Tada je Zlatna kopačka Davora Šukera sa Svjetskoga nogometnog prvenstva u Francuskoj 1998. stavljena u izlog robne kuće Anić holding. Danas, sedam godina kasnije, u toj robnoj kući nema ničeg osim sportskih dresova s imenom poznatog nogometaša i novog predsjednika HNS-a. Robna kuća već više od pola godine ne radi, račun tvrtke je blokiran, a porezni dug državi iznosi 1,4 milijuna kuna. Anić nije izmirio obveze ni prema Gradu Zagrebu: za najam atraktivnog prostora na glavnom trgu, koji je u vlasništvu Grada, duguje 1,7 milijuna kuna. Iz Grada nam nisu odgovorili zašto puštaju da atraktivan prostor zjapi prazan kad je još prije dvije godine Ninoslava Zeković, pročelnica ureda za imovinsko-pravne poslove, zbog nagomilanih dugova najavljivala Anićevu deložaciju. Posljednjih se godina Damir Anić, preko svoje nove tvrtke Anić holding plus, posvetio vanjskom oglašavanju. Vrlo je uspješan: prema podacima Poslovne Hrvatske, u 2011. je ostvario prihod od 16,8 milijuna kuna, s neto dobiti većom od 300 tisuća kuna.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu