Novi glavni vjerovnik dvije tvrtke šibenskog brodogradilišta NCP Remontno brodogradilište i NCP Grupe umjesto tvrtke Državne agencije za osiguranje štednih uloga i sanaciju banaka "SPV za sanaciju" postaje Swiss Maritime Investment u vlasništvu danskih brodograditelja.
Informaciju o tome koja se pojavila u lokalnim medijima potvrdili su nam u Zagrebu, no budući da zaključenje ugovora za ovu složenu transakciju još uvijek nije finiširano, službenih informacija o detaljima još nema. Tek se neslužbeno čuje kako se s danskim investitorom pregovara još od proljeća, nakon što su se s ponudom za otkup potraživanja javili SPV-u. Prethodno su proveli dubinsko snimanje tvrtke i ocijenile da ona ima potencijala.
150 milijuna
kn dugovanja brodogradilišta NCP DAB-u
U hale za bojanje brodova
Uslijedilo je potom "snimanje" danskog ulagača od strane SPV-a. Ponuda je s aspekta vlasnika potraživanja kojemu je interes maksimalizirati naplatu bila zadovoljavajuća, ali se željelo osigurati i dobrog nasljednika za šibensku tvrtku. Swiss Maritime Investment tvrtka je koja je s namjerom preuzimanja u Šibeniku osnovana u Švicarskoj, no danski ponuđač ocijenjen je, kažu naši sugovornici, ozbiljnom tvrtkom koja ima iskustvo u poslovima u kojima je i šibensko brodogradilište, te se potom ušlo i u usluglašavanje svih detalja oko kupoprodaje DAB-ovog potraživanja.
Budući da je jedna NCP-ova tvrtka u stečaju, a druga vodi postupak predstečajne nagodbe, pregovori nisu bili jednostavni. Prema dostupnim informacijama, postupak zaključenja otkupa potraživanja, uz prethodno ispunjenje određenih uvjeta koji se među ostalim tiču i uplate sredstava, mogao biti okončan kroz mjesec dana. Vjerovnici NCP Remontnog brodobradilišta u travnju su od stečajnog upravitelja zatražili da pripremi stečajni plan u komunikaciji s već tada najavljenim stranim strateškim partnerom koji namjerava preuzeti 150 milijuna kuna NCP-ovog duga DAB-u, odnosno Jadranskoj banci.
Tvrtke će nakon ovog postupka ostati u (pred)stečajnim postupcima, ali će većinski vjerovnik umjesto države biti Danci. A osim otkupa namjerava već u prvoj fazi u šibenskom brodogradilištu realizirati investicije vrijedne nekoliko milijuna eura, prije svega u hale za bojanje brodova, u čemu vidi velik potencijal šibenskog brodogradilišta.
Za Dogus nedovoljno dobri
Prije samog otvaranja stečaja pregovori o preuzimanju svih tvrtki iz NCP grupe vođeni su s turskom grupacijom Dogus, koja je imala interes u Šibeniku razvijati posao remonta jahti i megajahti. Nažalost bivšeg vlasnika škvera Gorana Prgina, radnika i kooperanata, nakon obavljenog due diligencea iz Dogus grupe ipak su donijeli odluku da se povuku iz daljnjih pregovora, procijenivši da u NCP-u za njihove planove nema potencijala. Unatoč stečaju, šibenski brodograditelji posluju, uz remontne poslove još uvijek obavljaju poslove gradnje katamarana za naručitelje iz Norveške. No, s novim strateškim partnerom u vjerovničkoj strukturi vjerojatno slijede i bolji dani za šibenski škver.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“brodobradilišta” pišete,a kad već ima bradu kao ona vijest iz Slovenije o kojoj ste nam nešto ranije mnogo lijepog nabrojili,da vidimo o čemu je riječ. Potražio sam na međumrežju tu informaciju i kako kaže nije još ni blizu realizacije i sve se čini da ne će ni biti. A to “farbanje” brodova mi je ponešto nalik na ono s tunelima,ali dajmo se iznenaditi! I baš u tom farbanju je problem u Sloveniji, jer lokalni stanovnici ne žele zagađivača u svojoj blizini.A lakirnice su poznati zagađivači prirodne sredine,pa ćemo vidjeti što će na to reći Šibenčani!
Uključite se u raspravu