U svom pregledu povijesti i novih trenova u motivaciji zaposlenika, Nikola Nikšić (Kontera d.o.o.) podsjetio kako su ljudi ti koji stvaraju strategije i dovode do brojki.
“U postindustrijskom dobu ljudi postaju ključni. Danas je svega previše na svijetu, kroz industrijsku špijunažu sve se kopira, jedino se ljudi ne mogu kopirati. Morate imati zadovoljne i motivirane ljude, jer bez njih nema uspjeha. Eksterni dionici vide vas kroz vas i vaše ljude. Morate ulagati u menadžment, ali i u ljudske potencijale. Novca je kao u priči, a gdje će on biti plasiran ovisi o tome koja kompanija ima ljude sa sjajem u očima“, rekao je Nikšić, te predložio neka rješenja:
“Uključite ljude u analizu okruženja, uvodite ih u sustav definiranja strateških planova i poboljšanja organizacije poslovanja. Vrlo često srednji menadžment ne prenosi informacije pa ljudi nemaju širu sliku, a to je prljava i neučinkovita igra.
Pitajte zaposlenike što treba izmijeniti da organizacija bude bolja. Neka sami odrede kako žele da se mjeri njihov rad. Dajte im udjel u dobiti, ali bez prenošenja prava vlasništva. Uplatite svima identično zdravstveno osiguranje, jer svi smo ljudi i time pokazujemo socijalnu ravnopravnost. Osigurajmo simbolične mjesečne poklone. Osigurajte posebnu obuku za nove djelatnike. Organizirajte razvojno-istraživačke projekte, gdje postoje i privremeni šefovi. Dajte posebne bonuse za djelatnike u nerazvijenim regijama. Nagradite mentorstvo, jer smo prestali prenositi znanje na nove generacije. A ako netko radi emotivno, kompetentno i odgovorno, omogućite mu napredovanje. I uvijek budite pravedni“, poručuje Nikola Nikšić.
Angažiranost radnika povećava se ravnotežom poslovnog i privatnog
U drugom dijelu konferencije izvršna direktorica agencije Spona komunikacije, Dijana Kobas Dešković, predstavila je svoj projekt Mamforce, inovativni pristup i snažno sredstvo promjene organizacijske kulture i klime. Projekt je usmjeren prihvaćanju različitosti i potiče poslodavce da odgovornim upravljanjem pomognu zaposlenicima u usklađivanju privatnog i poslovnog života, odnosno uspješnog razvoja karijera zaposlenih majki i očeva. Kobas Dešković upozorila je na činjenicu da se u Hrvatskoj i zemljama JI Europe premalo govori o temi rodne ravnopravnosti.
“Žene do prvih pet godina karijere nemaju problema jer su tada posvećene poslu, no postanu teret kada krene roditeljstvo. Tako one gube prilike, a organizacije gube sposobne žene, dok bi naglasak trebao biti na pitanju odgovornosti prema obiteljskim potrebama kao pitanju demografskih potreba”, napomenula je te istaknula da je važna direktna i indirektna komunikacija i fleksibilnost radnog mjesta. “Važno je pitanje organizacije posla i kako ćemo omogućiti djelatnicima ravnotežu privatnog i poslovnog. Potrebno je kreirati organizacijsku kulturu koja uključuje pravednost, angažiranost, fleksibilnost, liderstvo, podršku, komunikaciju i ravnotežu”, rekla je Kobas Dešković.
Time se, istaknula je, smanjuju operativni troškovi i stopa fluktuacije, poboljšava se angažiranost djelatnika, zadržavanje žena i smanjuje se jaz plaća. Kobas Dešković je zaključila da je usmjerenje prema obiteljski odgovornoj politici i položaju žena na tržištu investicija u budućnost.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu